♦ Compania are în portofoliu aproape 100 de clienţi în România, printre care se numără jucători mari din diferite industrii, precum Banca Transilvania, Regina Maria, Caroli şi Sergiana.
Compania locală Co-Factor, care dezvoltă soluţii software pentru procesele din zona de resurse umane, are în plan să îşi extindă prezenţa pe pieţele externe începând cu anul viitor, prin intermediul unor parteneriate strategice, ţările din regiune fiind primele pe listă. În prezent, Co-Factor are aproape 100 de clienţi în România printre care se numără jucători mari din diferite industrii precum Banca Transilvania, First Bank, Unicredit, Groupama, Regina Maria, Secom, EVRYO, Flanco, Caroli şi Sergiana.
„Până acum noi ne-am concentrat pe piaţa din România. În primul rând, am vrut să avem din fiecare industrie «top clients», asta a fost strategia noastră de la bun început pentru că am demonstrat cu atât mai mult valoarea produsului nostru şi acum dorim să trecem şi către organizaţiile mijlocii şi mai mici şi către internaţional. Urmează să facem nişte parteneriate strategice. Este foarte greu la nivel de marketing să reuşeşti să izbândeşti într-un ocean atât de mare cum e lumea largă şi atunci ne dorim să începem cu nişte parteneriate strategice şi ulterior să începem primele colaborări internaţionale. O să începem cu ţările vecine şi o să mergem către vest ulterior“, a declarat în cadrul emisiunii ZF Tech Day Adela Grigoriu, cofondator şi CEO al Co-Factor. Ea a adăugat că echipa Co-Factor are deja experienţă în implementarea de proiecte internaţionale.
„Am avut un proiect pentru un client internaţional pe care l-am implementat în 12 ţări. A fost un proiect de inovaţie, un proiect foarte frumos şi de succes pentru Avon Internaţional şi a fost o implementare în 12 ţări. Deci nu ar fi nicio barieră pentru extindere.“
Co-Factor a pornit iniţial în 2011 ca o companie de consultanţă, concentrată pe ideea că performanţa organizaţională depinde în mod crucial de implicarea angajaţilor. „Foarte curând ne-am dat seama că pentru a reuşi să ajutăm cât mai multe organizaţii e nevoie de ajutorul tehnologiei şi pentru că suntem o companie inovativă, ne-am gândit să inovăm de la zero un produs autohton care să înţeleagă foarte bine specificul şi cultura ţării noastre“, a relatat Adela Grigoriu.
Astfel, echipa Co-Factor a dezvoltat în 2014 o platformă dedicată profesioniştilor în HR, iar în 2019, înainte de pandemie, managementul a luat decizia de a rescrie complet platforma. „Am păstrat o mică componentă de consultanţă, deoarece am simţit că aduce o valoare adăugată clienţilor noştri şi, ca atare, ne putem considera o companie de software 100% din anul 2020, odată cu anul pandemiei“, a punctat ea.
Platforma dezvoltată de Co-Factor integrează mai multe arii esenţiale în managementul resurselor umane. Soluţia de bază este cea dedicată managementului performanţei angajaţilor şi include funcţionalităţi precum OKR (objectives and key results), check-inuri regulate şi feedback continuu. De asemenea, platforma include şi un modul de comunicare internă şi unul pentru implicarea angajaţiilor.
„Specializarea noastră nu este doar managementul performanţei, este core businessul nostru de la care am pornit şi pentru care avem, într-adevăr, şi cei mai mulţi clienţi. La componentele de management al performanţei şi comunicare internă am adăugat şi o aplicaţie de iniţiative de «engagement» pentru că, OK, discutăm cu oamenii, avem grijă ca informaţiile să ajungă la prima mână pentru că este o informare real-time şi evităm informarea distorsionată, pregătim toate aceste campanii dedicate oamenilor, lucrăm pe zona de cultură organizaţională, dar cum facem noi să îi implicăm mai mult? Pentru că vorbeam mai devreme de implicare, aceste iniţiative de «engagement» au rolul de a creşte energia din diverse momente.“
„Şi ele se pot activa în mod foarte creativ, foarte dinamic, sunt gamificate şi sunt de obicei foarte bine primite de către angajaţii clienţilor noştri“, a explicat Adela Grigoriu.
De asemenea, pentru a facilita accesul, compania a dezvoltat şi o aplicaţie mobilă care permite utilizarea tuturor funcţionalităţilor de pe telefonul mobil.
Pentru a fi cu adevărat utilă, platforma dezvoltată de Co-Factor se adresează companiilor care au minim 40 de angajaţi. „Cel mai mic client are 40 de angajaţi şi cel mai mare are 13.000. Plaja este destul de variată. Evident că cât sunt mai mulţi cu angajaţi, cu atât intervin mai multe situaţii.“
Planuri de integrare AI
Co-Factor lucrează în prezent la integrarea inteligenţei artificiale în platforma sa, cu accent pe zona de management al performanţei. „Mai multă valoare o să aducă în zona de managementul performanţei, în procesul nostru de management al performanţei, care este unul foarte fluid şi complex. Este un proces extrem de complex. În prezent, în zona de evaluare 360, am observat că de multe ori este dificil pentru clienţi să descrie foarte detaliat competenţele. Şi atunci, într-adevăr, aici ar fi un ajutor mult mai mare decât în zona de comunicare internă. Şi plus, că face mult mai mult de atât - interpretări de date mai profunde“, a detaliat Adela Grigoriu.
Pentru anul în curs, Co-Factor estimează o creştere substanţială a afacerilor. „Avem o creştere anul acesta din toate perspectivele, şi din punct de vedere al clienţilor şi al veniturilor. Atât timp cât creşte numărul de clienţi, evident cresc şi veniturile. Creşterea de anul acesta se situează la 35-40%“, a menţionat CEO-ul companiei, estimând că cifra de afaceri va ajunge la aproximativ 3,5 milioane de lei la final de 2024.
„Din experienţa noastră, cele mai multe contracte se încheie în lunile noiembrie şi decembrie. Este aşa o efervescenţă în lumea HR-ului, fie primesc cu aprobare de buget pentru anul care urmează, fie rămân cu un buget neconsumat şi vor să îl consume, repede pentru că nu vor să îl piardă dacă nu îl folosesc, fie sunt forţaţi să finalizeze proiectele pe care le-au început“, a precizat Adela Grigoriu.
Anul trecut, compania Co-Factor a înregistrat o cifră de afaceri de aproape 2,3 milioane lei, în creştere uşoară (2%) faţă de 2022, iar profitul s-a situat la circa 263.000 lei, conform datelor raportate la Ministerul de Finanţe.
Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.
ABONEAZĂ-TE