ZF TechDay

ZF Tech Day. Adrian Postelnicu, managing director al METRO.digital: Am depăşit pragul de 60 mil. lei cifră de afaceri în primele opt luni de activitate. Vom continua pe acelaşi trend, vrem să extindem zona de responsabilităţi pe care o avem în România şi să o consolidăm

18.08.2021, 00:08 Autor: Alexandra Cepăreanu

„Căutăm oameni care au expertiză în a utiliza tehnologii cloud, în a folosi sau a construi soluţii software bazate pe arhitectură de microservicii, specialişti de business pentru produsele şi soluţiile de business şi designeri de produs.“

METRO.digital, divizia IT a grupului german METRO, unul din principalii jucători de pe piaţa de comerţ angro, a înregistrat în primele opt luni de activitate pe piaţa locală afaceri de peste 60 de milioane lei şi continuă planurile de recrutare în Bucureşti, Cluj şi Braşov.

„În primele opt luni de când am apărut în spaţiul digital din România ca brand am avut o cifră de afaceri de peste 60 de milioane de lei, astfel că anul acesta este benchmarkul pentru METRO.digital. Vom continua pe acelaşi trend, vom continua să extindem zona de responsa­bilităţi pe care o avem în Romania şi să o consolidăm“, a spus în cadrul emisiunii ZF Tech Day Adrian Postelnicu, managing director al METRO.digital.

El a explicat că brandul METRO.digital a luat naştere la finalul anului trecut, fiind construit pe structura fostei divizii tech METRO SYSTEMS România. Transfor­marea a avut loc după ce METRO AG a încheiat un parteneriat strategic cu Wipro Limited - o companie globală de top în domeniul tehnologiei informaţiei, consul­tanţei şi serviciilor de procesare a afacerilor, care asigură acum partea de asistenţă IT pentru întreaga infrastructură, operare şi dezvoltare ulterioară a portofoliului de aplicaţii fundamentale pentru procesele de business METRO.  Odată cu încheierea acestui parteneriat, METRO.digital a devenit noua unitate IT a grupului METRO, concentrându-se pe nevoile digitale specifice ale comerţului angro, experţii din cadrul companiei dezvoltând soluţii IT, cum ar fi cele pentru comerţul online.

„METRO.digital continuă să constru­iască pe istoria pe care METRO SYSTEMS a clădit-o de-a lungul celor

15 ani de activitate. Dacă înainte desfă­şuram activităţi legate de servicii IT pentru grupul METRO, eram axaţi pe ingineria software, pe tot ce înseamnă operaţiuni pentru soluţiile digitale pe care METRO le folo­seşte la nivel global, în cele peste 25 de ţări în care activează, la METRO.digital ne axăm pe produse de tehnologie, pentru că vrem să punem clientul în centrul a ceea ce facem.“

În portofoliul METRO.digital se regăsesc toate soluţiile de care are nevoie grupul METRO pentru a-şi desfăşura activitatea, cum ar soluţii pentru procesele de HR sau soluţii pe care clienţii finali METRO le folosesc - comerţ online, pro­cese de livrare către clienţi, ş.a.m.d.

Soluţiile IT pe care le dezvoltă METRO.digital sunt folosite în toate cele 25 de ţări în care este prezent grupul german de comerţ angro.

În cadrul METRO.digital lucrează în prezent aproximativ 350 de persoane, marea majoritate a angajaţilor fiind în spaţiile de birouri din Bucureşti.

„În Braşov şi în Cluj avem birouri ceva mai mici, iar în Cluj avem 50 de colegi şi în Braşov avem aproximativ 30 de colegi. Marea majoritate sunt în Bucureşti şi avem planuri să creştem. Întotdeauna avem nevoie de talente, de noi colegi care să ni se alăture, pentru că întotdeauna căutăm soluţii noi la probleme poate încă nedescoperite de colegii noştri din business.“

În prezent, compania are deschise peste 30 de poziţii în Bucureşti, Cluj şi Braşov pentru posturi de Java Developer, Scala Developer, JS Developer, Fullstack Developer, Technical Architect, Big Data Developer, Data Scientist, Project Manager sau Product Owner.

„Avem în continuare peste 30 de poziţii deschise, dar urmează să mai deschidem. Căutăm în continuare ingineri software. Tot ceea ce dezvoltăm în mediul digital este dezvoltat în cloud. Aşadar ne interesează oameni care au expertiză sau experienţă în a utiliza tehnologii cloud, în a folosi sau a construi soluţii software bazate pe arhitectură de micro servicii. Lucrăm cu limbaje de programare precum Java, JavaScript, toate limbajele de actualitate. Ne interesează specialişti care să gestioneze o infrastructură cloud. Vorbim aici poate de profile de tip cloud. Pe lângă specialiştii din inginerie suntem axaţi pe specialişti de business pentru produsele şi soluţiile de business şi designeri de produs“, a adăugat Adrian Postelnicu.

El a menţionat că echipele din cadrul METRO erau familiarizate cu modul de lucru de la distanţă încă dinainte de pandemie, astfel că mutarea angajaţilor în propriile locuinţe nu a reprezentat o provocare pentru companie.

„Încă dinainte de pandemie aplicam această politică de flexibilitate şi smart working. Am fost flexibili dintotdeauna şi perioada pandemică ne-a ajutat să ne flexibilizăm şi mai mult. Am folosit şi folosim în continuare o reţea de hub-uri în Bucureşti, de exemplu, pentru ca angajaţii să poată alege dacă au nevoie să ajungă rapid într-o locaţie, pot lucra de acasă în continuare sau pot alege să vină la birou.“

 

Ce a mai spus Adrian Postelnicu la ZF Tech Day

► Am accelerat digitalizarea proceselor de business pe care o începusem încă dinainte de pandemie. A fost clar că lucrurile trebuie să se schimbe. Soluţiile de colaborare, de exemplu, au fost cele care au susţinut continuarea activităţii în cadrul grupului METRO şi în acest fel METRO a putut să îşi ţină clienţii aproape, chiar să aducă noi clienţi în ultimele luni când s-au mai relaxat lucrurile, iar pandemia ne-a permis să ieşim la restaurant, să ieşim în parc, să bem o cafea.

► Wholesale înseamnă un model de business to business, astfel că se diferenţiază de retail. Clienţii noştri sunt oameni de afaceri. Sunt acei clienţi de tip HoReCa, cei care deţin poate un restaurant, un hotel, o pensiune sau alte astfel de afaceri şi au nevoi specifice de produse alimentare şi non-alimentare. O altă categorie de clienţi - care în perioada pandemică a cunoscut o dezvoltare şi aici vorbim de acei clienţi care vând mai departe, acele magazine de cartier. Acest model de business încă funcţionează şi este unul care este în expansiune. Iar o a treia categorie de clienţi sunt celelalte tipuri de afaceri care au diverse nevoi specifice, poate sezoniere sau punctuale. Trebuie să avem în minte aceste trei tipuri de clienţi când vorbim despre wholesale. Odată cu pandemia, aceşti clienţi au avut nevoia de a se reinventa. Dacă vorbim de businessul HoReCa, ştim bine că au fost loviţi destul de rău în perioada aceasta. Noi le-am oferit ajutorul prin soluţii concrete pe care ei să le folosească în business. Spre exemplu soluţii digitale pentru a-şi face livrările sau pentru a şi organiza meniul, pentru programări.

► Poate fi esenţială, în anii care urmează, zona de date. Aici lucrăm la o strategie de a folosi tehnologia de ultimă generaţie pentru a duce până la urmă acele date către cei care au nevoie de ele. Avem posibilitatea acum, pentru că tehnologia ne oferă această posibilitate, să punem datele la dispoziţia decidenţilor de business în timp real şi cu metrici care să îi ajute să ia decizii de business rapid şi care să poată fi apoi măsurate dacă au produs impactul pe care îl aşteptau, astfel încât ei să îşi poată dezvolta zona de business de care sunt responsabili.

► Pe partea de date avem o strategie extrem de exhaustivă, în sensul în care ne-am dat seama sau ştim de ceva timp că trebuie să accelerăm procesul prin care aceste date devin informaţii pentru decidenţii de business şi pot fi folosite ca argumente obiective deci nu bazat pe instinct sau doar experienţa cuiva. Evident că nu excludem experienţa oamenilor din ecuaţie, dar această zonă de date este esenţială pentru că doar în acest fel putem constata exact dacă o măsură, o decizie, o strategie a funcţionat sau nu. Şi aici suntem într-un proces în care vrem să aducem strategia de folosire a datelor în cadrul grupului METRO la un alt nivel, iar METRO.digital joacă un rol critic aici. Evident vorbim de tehnologie, adică în ziua de azi accesul la date nu se mai poate face decât prin tehnologie, discutăm de nişte volume absolut interesante pe care le avem la dispoziţie.

► Tot timpul suntem în căutare de oameni noi. Dinamismul pieţei de IT cred că este cunoscut tuturor, nu spun nimic nou. După redeschiderea de la începutul acestui an, după o perioadă să spunem de acalmie - anul trecut când toată lumea căuta cumva stabilitatea mai degrabă decât schimbarea -, anul acesta am putut observa o creştere fulminantă a dinamismul în piaţă, astfel că se întâmplă diverse mutării – plecări, veniri, colegi noi care ni se alătură.

 

Se revine la birou

Compania de tehnologie METRO.digital şi-a relocat recent sediul din Bucureşti în Floreasca Park, pentru a răspunde noilor nevoi ale echipei, generate de contextul pandemic, şi a anunţat că angajaţii se pot întoarce la birou. Procesul de mutare din fostul sediu de la Construdava Business Center, din şoşeaua Pipera-Tunari, în Floreasca Park, lângă Promenada Mall, a început la mijlocul anului trecut. „Ne-am concentrat pe a găsi un spaţiu care să răspundă noii normalităţi cu multă flexibilitate, facilităţi moderne şi să fie accesibil. Am răspuns în acest fel nevoilor exprimate de colegii noştri. Le propunem un birou ergonomic, luminos, plin de culoare şi inspirând la dinamism, pregătit să îi ajute să îşi reechilibreze nevoia de socializare în echipele în care lucrează”, a spus Adrian Postelnicu. Noul spaţiul de birouri este alocat activităţilor, nu indivizilor, nu deţine birouri permanente, unităţile de lucru putând fi organizate într-un mod flexibil în funcţie de necesităţile angajaţilor. De asemenea, pe parcursul pandemiei, vizitele la birou trebuie rezervate printr-o aplicaţie web şi mobilă, iar vizitele neaşteptate trebuie anunţate înainte de sosirea angajatului la sediu. „Persoanele cu nevoi medicale speciale au prioritate în utilizarea mobilierului special (scaune ergonomice, birouri a căror înălţime se modifică). Toate zonele din companie sunt  echipate cu o infrastructură care să permită îndeplinirea oricărei activităţi zilnice.”

Emisiunea ZF TechDay este realizată de Ziarul Financiar cu susţinerea Orange Techday