ZF TechDay

ZF Tech Day. Anja Monrad, Dell Technologies CEE: Continuăm proiectele de infrastructură şi reţea. România are şansa de a evolua din punct de vedere tehnologic, atât în zona privată, cât şi în sectorul public

08.12.2020, 00:07 Autor: Alexandra Cepăreanu

♦ În primul trimestru, veniturile totale ale furnizorului global de tehnologie au înregistrat o creştere de 3% ♦ Anual, Dell Technologies înregistrează creşteri de 10% la nivel global.

Contextul crizei sanitare, care a accelerat adopţia şi imple­mentarea soluţiilor digitale, aduce oportunităţi pentru România, care are şansa de a evolua din punct de vedere tehnologic atât în zona privată, cât şi în zona sectorului public, a spus în cadrul emisiunii ZF Tech Day Anja Monrad, senior vice president and general manager al Dell Technologies CEE, unul dintre cei mai mari furnizori globali de tehnologie.

„Există o mulţime de oportunităţi pentru a ajuta companiile româneşti să avanseze în procesele de transformare digitală, iar România poate înainta în clasamentul Digital Economy and Society Index (DESI - Indicele de Transformare Digitală în Europa), atât în sectorul public, cât şi în sectorul privat“, a spus Anja Monrad.

Potrivitul raportului european DESI, România se află la coada clasamentului în ceea ce priveşte transformarea digitală, astfel, contextul actual reprezintă o oportunitate pentru companiile româneşti, dar şi pentru sectorul public, de a creşte digitalizarea, proces ce întăreşte poziţia României în situaţii precum pandemia.

„România rămâne în urma celorlalte ţări la capitolul digitalizarea sectorului public. Aşadar, oportunităţile sunt mari, mai ales că în România sunt o mulţime de studenţi şi absolvenţi de facultăţi cu profil IT. Astfel, trebuie să profităm de tot talentul şi să îl transformăm în proiecte reale care să ajute România să avanseze.“

La nivel local, compania americană va menţine deschise proiectele de dezvoltare a infrastructurii şi a reţelei, a menţionat Anja Monrad. „Suntem un lider în domeniul infrastructurii în România şi cu siguranţă ne aşteptăm să menţinem şi să extindem acest lucru în viitor. Toate aceste lucruri care le pun în aplicare în mod corect vor ajuta cu adevărat companiile europene şi româneşti să supravieţuiască unei pandemii, dar şi să fie mai bine pregătite pentru viitor.“

Sucursala locală Dell Technology a încheiat anul 2019 cu afaceri de 145,8 mil. lei, în creştere cu peste 47% faţă de anul precedent, potrivit datelor publicate pe Ministerul de Finanţe. Profitul companiei a crescut cu aproape 25% anul trecut, ajungând la 4,7 mil. lei, iar pe parcursul anului 2019 compania a angajat circa 93 de persoane, atingând un număr de 583 de salariaţi, arată sursa citată anterior.

La nivel global, Dell Technologies a raportat în al treilea trimestru al acestui an o creştere a veniturilor de 3%, acestea ajungând la 23,5 miliarde de dolari. Anual, furnizorul de tehnologie înregistrează creşteri de 10%.

Dell Technologies are clienţi din toate sectoarele economice, de la comercianţi cu amănuntul, până la companii active în sectorul financiar.

În contexul pandemiei, care a mutat interacţiunea în mediul online, companiile au fost concentrate pe dezvoltarea afacerilor în mediul online.

„Mediul online a devenit mai important. Accentul a fost pus pe modul în care am putea extinde o parte din afacere în mediu online. În mod evident, putem vedea cum întreaga zonă medicală s-a transformat, ajungând de la consultaţii fizice la telemedicină. În acest sector am observat o mare schimbare pentru clienţii noştri.“

Un alt domeniu care a adoptat soluţii inovative anul acesta este cel financiar-bancar. Astfel, Anja Monrad a adăugat că serviciile bancare online au devenit mult mai importante decât au fost în trecut.

„Cred că asta se aplică în mai multe industrii, motiv pentru care s-a observat o creştere a cererii de servicii şi produse IT, comparativ cu anul trecut. Însă, este nevoie să adaptăm tehnologia la modelul nostru de business.“

În perioada iulie – august, Dell Technologies a realizat un studiu global, Indexul de Transformare Digitală (IDT), care a avut ca scop să scoată în evidenţă comportamentul companiilor în contextul pandemiei. Studiul este realizat din patru în partu ani, ultimul fiind lansat în 2016.

Potrivit studiului IDT din acest an, antreprenorii consideră că transformarea digitală este un factor critic pentru recuperarea afacerilor, drept urmare 8 din 10 organizaţii au grăbit procesele de transformare digitală anul acesta.

Mai multe detalii pe zfcorporate.ro

„În 2016, circa 14% dintre companii nu aveau un plan pentru un proces de digitalizare, iar anul acesta procentul acestora a ajuns la 2%. Deci, clienţii noştri încep să se gândească la digitalizare şi să o implementeze. Toată lumea înţelege nevoia transformării digitale“, a adăugat Anja Monrad.

De asemenea, conform IDT, 83% dintre respondenţii europeni prevăd organizaţii care utilizează inteligenţă artificială şi modele de date pentru a prezice potenţiale perturbări, iar 72% prezic faptul că tehnologii precum blockchain vor face economia mai echitabilă (prin eliminarea intermediarului). Însă, doar 16% dintre respondenţi intenţionează să investească în realitate virtuală, 27% intenţionează să investească în inteligenţă artificială şi doar 15% intenţionează să investească în registre mari distribuite în următorii 1-3 ani.

 

Ce a mai spus Anja Monrad în cadrul ZF Tech Day:

►Sper că am învăţat ceva din această situaţie. Spre exemplu, s-a schimbat modul în care interacţionăm cu clienţii. Cred că unele dintre aceste lecţii pot fi folosite astfel încât să facem mai multe lucruri în lumea virtuală de care nu avem neapărat nevoie înainte de pandemie.

►Nu călătoresc din martie şi, deşi mi-e dor, nu cred că mă voi întoarce la obiceiul de a călători trei sau patru zile pe săptămână, în fiecare săptămână. Cred că o parte din treaba mea poate fi realizată pe parcursul a două întâlniri. Astfel, cred că acesta va fi unul dintre lucrurile pe care sper că le vom păstra: interacţiunea online. Dar cred că cea mai mare provocare va fi implementarea tehnologiilor emergente, cum ar fi inteligenţa artificială, machine learning şi soluţiile cloud hibride.

►Observăm că din ce în ce mai mulţi clienţi se concentrează asupra modului în care pot oferi un mediu stabil şi sigur angajaţilor lor. Cred că la început a fost greu să-i trimiţi pe oameni acasă rapid şi să lucreze de la distanţă. Acum trebuie să găsim modul corect de a menţine acest model hibrid de lucru în viitor. Tot mai mulţi dintre clienţii noştri spun că nu vor reveni niciodată la situaţia normală dinainte de pandemie şi că vor pune în aplicare un model hibrid.

►Alt domeniu care este evident într-o stare critică este zonă educaţională. Trebuie să vedem cum integrăm de fapt tehnologia în educaţie în viitor.

►Dacă este nevoie să mutăm 160.000 de angajaţi să lucreze de acasă, infrastructura noastră, reţeaua, ar face faţă acestei schimbări.

►Am constatat că prezenţa la lansările online de produse a fost mult mai mare decât era în mediul offline, deoarece clienţii puteau să stea o jumătate de oră, să obţină esenţa informaţiilor şi apoi să treacă la alte lucruri fără a pierde timp pe drum.

Emisiunea ZF TechDay este realizată de Ziarul Financiar cu susţinerea Orange Techday