ZF TechDay

ZF Tech Day. Ciprian Mirea, head of trade & product marketing pentru OPPO în cadrul Green Leaves Technical: „Am observat o scădere de 10% a pieţei de smatphone-uri în 2021, care a continuat şi în prima parte a anului 2022. Se migrează spre zona de device-uri accesibile, de buget“

17.06.2022, 00:07 Autor: Alexandra Cepăreanu

„O parte dintre cei care alegeau în trecut să plătească peste 1.000 de euro pe un telefon, acum se uită în segmentul de 3.000 - 3.500 lei pentru un device care să le satisfacă nevoia.“

Piaţa dispozitivelor mobile a înregistrat o scădere de aproape 10% la nivel global, pe parcursul anului 2021, în contextul celui de-al doilea an de pandemie. Scăderea pieţei de profil a continuat şi pe parcursul primului semestru din anul 2022, consumatorii migrând spre smartphone-uri mai accesibile din punct de vedere financiar, a spus în cadrul emisiunii ZF Tech Day Ciprian Mirea, head of trade & product marketing pentru OPPO în cadrul Green Leaves Technical, distribuitor unic autorizat al brandului chinezesc de dispozitive inteligente OPPO în România.

„Piaţa a scăzut cu 9% - 10% de la un an la altul, scădere care se continuă şi în primul trimestru al acestui an, în comparaţie cu primul trimestru din 2021. România este o ţară atipică în regiune pentru că segmentul de flagship premium - 1.000 de euro plus - a fost în continuare mai mare decât al ţărilor vecine. Iar trendul se păstrează şi în 2022, dar o parte dintre oamenii care alegeau în trecut să plătească peste 1.000 de euro pe un telefon acum se uită în segmentul 3.000 - 3.500 lei pentru un device care să le satisfacă nevoia. Practic, s-au reorientat spre un device mai accesibil“, a spus Ciprian Mirea.

Şi jucătorii din segmentul de business se îndreaptă spre dispozitivele mobile cu preţuri accesibile, din segmentul de preţ medium - high, dar care satisfac anumite nevoi.

„Odată cu creşterea adopţiei şi cu notorietatea brandului, am văzut o creştere şi a volumelor din zona de business. Partenerii noştri Orange, Vodafone, toţi clienţii din România au venit către noi cu cereri în plus din segmentul acesta de business pentru că şi ei au avut o creştere a cererii din partea clienţilor lor, în special pentru modelele medii şi high. Spre exemplu, anul trecut când aveam Reno 6, Reno 6 Pro, anul acesta avem Reno 7 şi Reno 7 Line. Practic, segmentul de business este orientat mai puţin în zona de entry“, a explicat Ciprian Mirea.

El a adăugat că în top trei caracteristici pe care consumatorii le caută la un nou telefon mobil se regăsesc camera foto, designul şi performanţa dispozitivului.

Anul trecut am făcut câteva studii pe piaţa locală prin care voiam să aflăm care sunt principalele lucruri de interes în rândul românilor atunci când îşi cumpără un telefon, iar în top 3 caracteristici pe care omul le caută la un telefon avem camera foto, design şi performanţă. Încercăm să inovăm şi să aducem tehnologie utilă pentru utilizatori într-un segment mediu de preţ.“

Compania chinezească Oppo a intrat oficial în România la jumătatea anului 2020, iar până în prezent a vândut la nivel naţional peste 500.000 de dispozitive, de la smartphone-uri până la căşti, brăţări sau ceasuri inteligente. „Am vândut peste jumătate de milion de device-uri Oppo în România. Mai mult de atât, din întreg portofoliul Oppo modelele Oppo Reno reprezintă aproximativ 30% din vânzările totale. Sunt modele din ce în ce mai apreciate. Iar dacă în urmă cu doi ani am început prin promovarea brandului, de curând am mutat şi am diversificat promovarea noastră şi în zona de produs.“

De asemenea, cele mai vândute produse din portofoliul Oppo au fost cele din categoria smartphone - modele din seria Reno 6, Reno 5 Lite, urmate de modele din Seria A care au preţuri sub 1.100 – 1.000 de lei, brăţările şi ceasurile inteligente şi căştile wirelles entry.

„Odată cu pandemia oamenii au căutat device-uri care să le permită să îşi monitorizeze fluxul de oxigen sau bătăile inimii sau intensitatea nivelului de stres. Astfel, aceştia au investit în dispozitive care să le aducă diferite beneficii – monitorizare, ajutor pentru partea de fitness“, a mai spus Ciprian Mirea.

El a spus că în continuare piaţa de profil va înregistra scăderi, urmând trendul ultimilor doi ani – respectiv 2020 şi 2021 -.

„Ne aşteptăm la aceeaşi temperare a pieţei în a doua jumătate a anului, deci nu avem o estimare de creştere, iar dorinţa noastră este să fim la 8% – 10% cotă de piaţă consolidat pe anul acesta, crescând diversitatea produselor din portofoliu. Piaţa este împărţită aproape în mod egal între operatori şi jucătorii clasici de pe piaţa de retail, astfel e important să fim în principalele oferte ale operatorilor şi, în acelaşi timp, să fim la raft, unde are loc interacţiunea cu clientul final.“

alexandra.cepareanu@zf.ro

Emisiunea ZF TechDay este realizată de Ziarul Financiar cu susţinerea Orange Techday