ZF TechDay

ZF Tech Day. Gigantul SES, unul dintre cei mai mari operatori globali de sateliţi, va gestiona din Bucureşti noua sa constelaţie de sateliţi O3b mPOWER - supranumită „fibra din cer“ - în care a investit 2 mld. dolari

08.08.2022, 00:07 Autor: Adrian Seceleanu

♦ Steve Collar, CEO: Acum avem 70 de oameni în România, dar vom ajunge la 100 până la finele anului, astfel că vom mai închiria un etaj în clădirea de birouri în care ne aflăm.

Gigantul SES (Société Européenne des Satellites) din Luxemburg, unul din­tre cei mai mari operatori de sateliţi din lume, va gestiona din Bucureşti, dintr-un nou centru, cea mai mare investiţie realizată până acum de companie - în valoare de 2 miliarde de dolari - noua constelaţie de sateliţi O3b mPOWER - astfel că va angaja alte câteva zeci de oameni în biroul său din România.

„Cea mai importantă investiţie rea­lizată de noi la SES, în a doua generaţie de sateliţi pe orbită medie, are o valoare de 2 miliarde de dolari, iar ope­raţiu­nile, interacţiunea principală cu clienţii noş­tri, vor fi gestionate de aici, de la Bucureşti“, a declarat într-un interviu exclusiv cu ZF Steve Collar, CEO global al SES.

Compania, fondată în anii ’80 în Luxemburg, şi-a dezvoltat discret în ultimii ani un alt centru, dedicat zonei de video, de unde sunt monitorizate circa 4.000 de posturi TV din întreaga lume, iar succesul acelei operaţiuni a determinat compania să investească o sumă de ordi­nul „milioanelor de euro“ în noul centru pentru noua constelaţie de sateliţi, a explicat Collar. „Am început aici, în Bucureşti, doar cu o mână de oameni. Acum avem 70 de oameni aici şi vom fi peste 100 până la sfârşitul anului. Închi­riem şi un alt etaj în această clădire, două etaje mai sus. Şi chiar creştem şi ne extindem cu adevărat. Nu eram siguri când ne-am plasat operaţiunile aici că vor avea succes. Dar pot să vă spun că energia pe care o găsim aici, în România şi în Bucureşti, mentalitatea oamenilor, dorin­ţa de a învăţa, toate facilitează un mediu foarte, foarte bun. Şi de aceea ne creştem investiţiile aici“.

Întrebat ce tip de oameni caută pentru centrele sale, Collar a spus că este vorba de oameni cu pregătire tehnică, adăugând că atitudinea cântă­reşte cel mai mult în procesul de re­crutare. „Căutăm un amestec de ingineri şi operatori tehnici. Dar ceea ce căutăm cu adevărat este atitudinea - oamenii care au capacitatea de a învăţa, oamenii care vor să lucreze pentru o companie spaţială. Din câte ştiu, aceasta este prima compa­nie spaţială din România, şi este o indus­trie grozavă. Eu m-am alăturat SES acum 30 de ani din întâmplare şi nu am mai plecat. Şi asta îi pasionează pe oameni. Şi ne dorim acea pasiune. Vrem ca oame­nii să vină să lucreze pentru noi pentru că sunt interesaţi de spaţiu şi sunt interesaţi să ofere servicii clienţilor de top, expe­rien­ţă de top pentru clienţi. Vestea bună este că găsim aceşti oameni“. Steve Collar a explicat în discuţia cu ZF şi de ce a fost nevoie de investiţii de „milioane de euro“ în România.

„Evident, dacă noi conducem o orga­ni­zaţie globală de aici, asta înseamnă că trebuie să conectăm restul afacerii noastre la centrul de aici din Bucureşti. Putem să controlăm echipamente care ar putea fi în SUA, ar putea fi în Asia, ar putea fi în Europa, iar operatorii de aici au acces deplin la depanarea, repararea, restaura­rea şi repornirea echipamentelor de pe tot globul. Şi pentru asta, trebuie să investeşti destul de mult, nu doar în clădire şi în mediu, ci şi în dotările tehnice. Astfel a­vem un centru de date foarte mare care se află în spatele reţelelor din cadrul organi­zaţiei. Deci investiţia noastră ajunge la milioane. Dar ceea ce vă voi spune este că investiţia în oameni este cea mai impor­tantă, pentru că, în cele din urmă, aşa cum spuneam, aici este o uşă de intrare pentru clienţii noştri, iar modul în care ne prezentăm clienţilor noştri începe de aici. Aşadar, recrutarea oamenilor potriviţi aici, crearea culturii şi mediului potrivit pentru oamenii noştri din acest birou vor avea un impact direct asupra modului în care interacţionăm cu clienţii noştri.“

„Centrul s-a deschis anul acesta, începând cu luna martie. Oamenii vor monitoriza tot ce înseamnă reţeaua terestră pentru reţeaua mPower şi prin reţeaua terestră, adică tot ce înseamnă reţelistică, networking, partea de microunde până în uplink-ul către satelit pentru ceilalţi clienţi. Ca să se înţeleagă mai bine de fapt care este tot rolul acestui satelit - acesta este să ajungem cu internet în locaţie izolate“, a explicat şi Adrian Popescu, Manager, NOC Operations, SES Satellites.

Centrul dedicat serviciilor video a fost deschis în 2020, a explicat Gabriel Ştefan, Operation Manager, Service Management Center, SES Satellites. „Centrul s-a deschis aici în locaţia pe care o avem undeva în 2020. Scopul principal a fost migrarea diverselor servicii pe care le aveam la momentul respectiv în alte locaţii împrăştiate în lume şi consolidarea tuturor serviciilor acestora aici în România. La momentul respectiv echipa SES de aici era mică, acoperea preponderent serviciile din România. Odată cu extinderea echipei şi migrarea serviciilor de peste tot prin lume aici echipa a crescut. Am crescut de la 12 oameni în faza iniţială până la 30 de oameni. Asta înseamnă 25 de oameni care fac suport exclusiv pentru servicii video din toată lumea. La momentul acesta facem monitorizare, suport pentru undeva la 4.800 de canale de televiziune din locaţia asta, iar ca număr de clienţi facem suport pentru 283 de clienţi. Avem clienţi care vin cu un număr foarte mare de servicii, preponderent clienţi din America. Avem clienţi care vin cu un număr mai mic de servicii, dar adunând toate la un loc sunt 4.800.“

 

Steve Collar,CEO, SES Satellites:

Evident, dacă noi conducem o organizaţie globală de aici, asta înseamnă că trebuie să conectăm restul afacerii noastre la centrul de aici din Bucureşti, şi pentru asta trebuie să investeşti destul de mult

 

Adrian Popescu, manager, NOC Operations, SES Satellites:

Oamenii vor monitoriza tot ce înseamnă reţeaua terestră pentru reţeaua mPower şi prin reţeaua terestră, adică tot ce înseamnă reţelistică, networking, partea de microunde până în uplinkul către satelit

 

Gabriel Ştefan, operation manager, Service Management Center, SES Satellites:

La momentul acesta facem monitorizare, suport pentru undeva la 4.800 de canale de televiziune, iar ca număr de clienţi facem suport pentru 283 de clienţi

Emisiunea ZF TechDay este realizată de Ziarul Financiar cu susţinerea Orange Techday