• Leu / EUR4.9457
  • Leu / GBP5.7676
  • Leu / USD4.6170
ZF TechDay

ZF Tech Day. Cum îmbunătăţeşte Orange performanţa angajaţilor printr-o tehnologie dezvoltată de Nestor, un start-up din Iaşi. „Puterea platformei constă în conectarea diferitelor surse - noi le numim people data printr-un proces unitar, oferind înapoi companiilor tool-uri de analiză şi predicţie în timp real.“

12.01.2021, 00:07 Autor: Ioana Nita

Orange, cea mai mare companie de telecomunicaţii de pe piaţa locală, a implementat recent o platformă de dezvoltare şi evaluare a performanţei anga­jaţilor la nivelul întregii organizaţii, soluţia fiind pusă la dispoziţie de start-up-ul local Nestor. Întâi, compania a derulat un proiect-pi­lot cu o parte dintre angajaţi, iar de la începutul acestui an platforma Nestor a fost imple­mentată în întreaga companie, fiecare departa­ment, manager şi angajat având acces la aceasta.

„Am început să lucrăm împreună cu echipa Nestor de la jumătatea anului trecut. Practic, atunci am pornit la drum imple­mentarea acestui nou ecosistem la nivelul organizaţiei. Am făcut un proiect pilot cu aproximatix 150 de colegi - 10 echipe - timp de trei luni. Am făcut acest lucru pentru că bineînţeles o astfel de implementare pentru o organizaţie cu atât de mulţi angajaţi are nevoie să fie întâi testată şi de asemenea are nevoie să fie integrată cu alte sisteme pe care noi le folosim şi pe care evident continuăm să le folosim. Noi păstrăm şi actuala platformă pe care o folosim pentru payroll şi toată administrarea angajaţilor Orange şi atunci a trebuit să sincronizăm cele două sisteme. Pe de altă parte în diferite arii de business din organizaţie partea de monitorizare de performanţă se făcea deja local prin diferite alte metode şi a trebuit să investigăm în ce măsură este oportun să pornim la drum şi cu astfel de sincronizări“, a declarat în cadrul ZF Tech Day Laura Bivol, HR Transformation Lead, Orange România.

Ce este mai exact soluţia pusă la dispoziţie de Nestor? „Este o plaformă de dezvoltare a angajaţilor şi management al obiectivelor de business prin practici de coaching şi leadership. Misiunea noastră este de a crea primul sistem de operare al culturii organizaţionale cu ajutorul căruia companiile pot dezvolta o cultură axată pe leadership şi performanţă. Platforma contribuie semni­ficativ la creşterea satisfacţiei, a productivităţii şi a responsabi­lităţii angajaţilor prin inter­mediul unui proces simplificat. Puterea platformei constă în conectarea diferitelor surse - noi le numim people data, printr-un proces unitar, oferind înapoi companiilor tool-uri de analiză şi predicţie în timp real“, a explicat Bogdan Apostol, cofondator şi CEO în cadrul Nestor.

El a adăugat că înainte de a exista soluţia Nestor, datele legate de performanţa şi evaluarea angajaţilor, în cazul în care existau în cadrul companiilor, erau izolate, iar orga­nizarea lor presupunea un efort consi­derabil din partea organizaţiilor.

Bogdan Apostol împreună cu Raluca Apostol au pus bazele platformei Nestor în 2018 ca urmare a propriei experienţe avute atât în mediul antreprenorial, cât şi în mana­gementul corporaţiilor. Start-up-ul a reuşit să urmeze şi programul de accelerare Y Combinator din Silicon Valley (SUA), unde ideea le-a fost validată fiindcă lideri din companii precum Google, Twitter şi altele se confruntau cu aceeaşi problemă identificată de cei doi români.

„Platforma este live de la jumătatea anului 2019 şi este folosită în companii. Platforma presupune ca fiecare angajat din companie să fie activ în platformă tocmai acesta este şi beneficiul platformei deoarece conectează toate elementele inclusiv departamentul de HR, managerii şi angajaţii”, a precizat el, menţionând că prin intermediul soluţiei Nestor, companiile aliniază în mod constant şi transparent aşteptările fiecărui angajat cu direcţia strategică a businessului. „De fapt, platforma înglobează instrumente de măsurare instantanee şi continue a modului de lucru în echipă şi a indicatorilor de business, toate acestea într-o soluţie integrată pentru a aduce un set de beneficii - o structură eficientă de a susţine conversaţii de coaching între manageri şi angajaţi, un mod colaborativ de a defini şi măsura obiectivele individuale, de echipă şi la nivelul companiei, un proces continuu de evaluare a competenţelor şi a performanţei care este corelat cu impactul angajaţilor în organizaţie.”

Emisiunea ZF TechDay este realizată de Ziarul Financiar cu susţinerea Orange Techday