ZF TechDay

ZF Tech Day. Marcel Ionescu, CEO şi fondator al Agricloud, soluţii IoT pentru agricultură: „Am deschis un centru de formare în comuna Tămădău, în care fermierii pot vedea şi testa live tehnologiile dedicate agriculturii de precizie“

15.06.2022, 00:07 Autor: Alexandra Cepăreanu

În cadrul centrului deschis de Agricloud fermierii pot vedea şi testa senzorii IoT, tehnologia 4G şi 5G de la Orange Business Services, senzori şi drone şi pot intra în contact cu specialişti în domeniu.

Start-up-ul românesc Agricloud, spe­cializat în furnizarea de soluţii IoT pentru agricultură de precizie, a deschis în comuna Tămădău, judeţul Călăraşi, un centru de formare dedi­cat fermierilor care vor să testeze noile teh­nologii dedicate sectorului agricol şi să vadă avantajele pe care implementarea acetora în activitatea de zi cu zi le pot aduce.

„În momentul în care ci­neva vrea să vină la centrul de formare trebuie să trimi­tă un e-mail în care să îşi manifeste interesul. La centrul de formare vor găsi toată suita de senzori IoT, teh­nologia de ­inter­net 4G şi 5G de la Orange Business Ser­vices, sen­zori, drone, dar şi colegi bine pregătiţi în par­tea de agricultură de preci­zie“, a spus în cadrul emi­siunii ZF Tech Day Marcel Ionescu, CEO şi fondator al Agricloud, companie care face parte din So­cietatea In­ternaţională de Agricultu­ră de Precizie.

El a menţionat că obiectivul centrului de formare deschis de Agricloud este de a educa fermierii din piaţă cu privire la a­vantajele aduse de noile tehnologii şi de a creşte gradul de penetrare a agriculturii de precizie în sectorul de profil la nivel naţional.

„În momentul de faţă, gradul de pe­netrare a agriculturii de precizie în cadrul fermelor din România este între 8%-12%. Momentul în care noi am realizat că este important să creştem gradul de adopţie a fost după ce am dat vreo 650 de telefoane şi am avut zero contracte semnate. Atunci am realizat că nu doar piaţa e problema şi că poate şi noi suntem o parte din problemă. Şi ne-am hotărât să facem un centru în care fermierii să poată vedea direct soluţiile tech şi să testeze tehnologiile.“

De asemenea, Marcel Ionescu a expli­cat că în timp ce tehnologia doar mo­nitori­zează procesele şi culturile agricole, pe fermieri îi ajută, de fapt, rapoartele rea­lizate în ba­za datelor colectate de sen­zorii şi  tehnologiile imple­men­tate pe teren.

„Datele colectate se transformă în rapoarte. Astf­el, fermierul trebuie să înţe­leagă un pic con­textul şi să ştie să citească acele rapoarte. Pentru că orice algoritm are la bază contextul, iar contextul dintr-o fermă, spre exemplu, o fermă din Dobrogea versus o fermă din Timişoara, nu are nicio legă­tură. Însă, în continuare grupurile de fer­mieri de pe social media sunt cei mai buni consultanţi de business. Cel din Dobrogea îl întreabă pe cel din Timişoara cu ce a udat cultura pentru ca produsul lui să arate atât de bine“, a spus Marcel Ionescu, adăugând că e important ca fermierii să înţeleagă contextul în care agricultura de precizie îi poate ajuta să fie mai sustenabili şi mai profitabili.

Start-up-ul Agricloud, înfiinţat în urmă cu aproximativ patru ani, şi-a îmbunătăţit platforma şi a adăugat noi funcţionalităţi în timp. Astfel, în prezent Agricloud poate oferi mentenanţă predictivă pentru utilajele şi echipamentele agricole şi poate face managemetul angajaţilor.

„Facem partea de management al personalului şi îl legăm de costul pe hectar. Practic, facem un management cu o acurateţe de peste 95% - 97% în costul per hectar, ca să ştim exact cât ne costă. Pentru că lumea vorbeşte de producţie la hectar, de profit la hectar, dar trebuie să vedem şi cât ne costă ca să vedem exact ce se întâmplă.“

În prezent, start-up-ul agri-tech se află în proces de atragere de noi clienţi în portofoliu, proces în care Orange Business Services este alături de Agricloud, a mai adăugat Marcel Ionescu.

„Recent am început o colaborare cu încă o cramă adusă de colegii de la Orange Business Services. Peste hotare lucrăm prin parteneri, suntem cât se poate de prezenţi. Dar obiectivul nostru numărul unu este informarea fermierilor pentru că dacă reuşim să informăm şi să creăm cererea, în momentul următor categoric şi noi ne vom dezvolta.“

De asemenea, în vara anului 2022 Agricloud va încheia un parteneriat stra­tegic cu o companie activă tot în sectorul agri-tech, pentru a lansa un cost fix pentru partea de nutriţie şi protecţie a plantelor.

„Partenerul nostru deţine o fabrică de fertilizatori în România, astfel încât am ajuns la concluzia că suntem în măsură să asigurăm predictabilitatea în costuri pentru următorii doi - trei ani. Vom încheia şi o asigurare de bună practică, în aşa fel încât dacă noi nu mai reuşim să suportăm costurile, clientul nostru să nu aibă niciun impact financiar. Iar dacă se activează asigurarea, în momentul acela toată lumea rămâne în continuare la partea de cost fix“, a explicat Marcel Ionescu.

Emisiunea ZF TechDay este realizată de Ziarul Financiar cu susţinerea Orange Techday