ZF TechDay

ZF Tech Day. Octavian Vlad, LASTING System: Pandemia a crescut exploziv cererea pentru soluţii de comunicaţii unificate. Anul acesta mizăm pe venituri de 5 mil. euro de pe acest segment

07.05.2021, 00:07 Autor: Ioana Nita

„Nivelul de business realizat cu Orange anul trecut a fost de zece ori mai mare faţă de anii anteriori.“

Compania LASTING System, divizia de distribuţie a grupului local de firme Lasting, mizează anul acesta pe venituri de 5 milioane de euro din furnizarea de soluţii de comunicaţii unificate pe piaţa din România, în condiţiile în care încă de anul trecut cererea pentru astfel de soluţii a explodat în contextul pandemiei. Foarte multe cereri noi au venit de la clienţi care activează în zona de educaţie, medicină şi producţie, dar şi de la companii precum cele din IT&C care şi-au completat şi îmbunătăţit soluţii deja existente.

„Suntem ambiţioşi. Vrem ca ponderea soluţiilor de comunicaţii unificate să ajungă la 15% din cifra de afaceri, având în vedere că preconizăm creşteri şi pe alte produse şi tehnologii. Preconizăm venituri de 5 milioane euro anul acesta pe zona de comunicaţii unificate în România“, a declarat Octavian Vlad, business deve­lopment manager în cadrul LASTING System. Anul trecut, zona soluţiilor de comunicaţii unificate a avut o pondere de circa 10% din cifra de afaceri a companiei. „Chiar dacă ponderea este de 10% trebuie să luăm în calcul faptul că LASTING este un grup de firme mare cu mai multe linii de business, iar cele care generează cele mai mari venituri sunt cele de volum. Când vorbim de zona de comunicaţii unificate, acestea fac parte din zona de <<value>>, iar noi ne dorim să fim cât mai prezenţi în acest sector unde procesul de vânzare este total diferit“, a explicat el, adăugând că soluţiile de comunicaţii unificate reprezintă o zonă strategică pentru întregul grup. „Din punctul nostru de vedere zona de comunicaţii unificate este o linie strategică pentru noi. Noi ne ocupăm de mai bine de 15 ani de această zonă şi piaţa pe care jucăm este reprezentată de zona balcanică. Chiar dacă noi avem prezenţă doar în două oraşe (în Timişoara şi Bucureşti), prin interme­diul partenerilor noştri aceste soluţii sunt livrate în mai multe ţări - de la Republica Moldova până la Bulgaria şi Albania. Bineînţeles însă că noi ne axăm cel mai mult pe piaţa din România.“

Compania are un parteneriat puternic cu Orange, liderul pieţei locale de telecom, în livrarea acestor soluţii, a punctat Vlad. „Orange este partenerul nostru principal pentru livrarea acestor soluţii şi vorbesc la nivel de regiune. Noi am început colabo­rarea cu Orange în urmă cu aproape zece ani. Pentru noi, dar şi pentru producătorul pe care îl reprezentăm, compania america­nă Poly, care integrează companiile poate mai cunoscute Polycom şi Plantronics, şi pentru  Orange, compania Poly este principalul integrator din regiune având cel mai înalt nivel, este partener de tip Gold.“ Anul trecut volumul de business realizat împreună cu Orange a crescut semnificativ, a adăugat el.

„Noi am avut cu Orange anul trecut un nivel foarte ridicat de proiecte. Dacă este să compar - nivelul de business realizat cu Orange anul trecut a fost de zece ori mai mare pe astfel de soluţii faţă de anii anteriori. În principal ce am făcut cu Orange anul trecut au fost nişte proiecte complexe, unice în regiune, în zona publică, proiecte complexe pentru care au livrat o platformă de comunicaţii unificate ce permite conectarea unui număr foarte mare de utilizatori într-un mediu ultrase­curizat. Am mai avut câteva proiecte de menţionat în zona educaţională şi în special în învăţământul primar şi gimnazial. Bineînţeles, am continuat şi proiecte în zona privată, în general anul trecut mai ales în sectorul privat ne-am axat pe soluţii dedicate pentru telemuncă.“

 

Ce a mai declarat Octavian Vlad în cadrul emisiunii:

► Această perioadă de pandemie a dat un boost cererilor din piaţă. Dacă comparăm ce s-a întâmplat la nivelul anului 2020 versus 2019, ca volum de business pot spune că s-a triplat, dar în principal au fost mai multe modificări - a fost o cerere crescută din piaţă, chiar abruptă care din păcate ne-a afectat pe noi ca furnizori şi pe majoritatea jucătorilor din piaţă prin incapacitatea de a livra la nivelul cererii venite.

► Termenul de comunicaţii unificate reprezintă o platformă tehnologică, de multe ori unică, care le permite utilizatorilor să comunice în mai multe moduri poate chiar în acelaşi timp. Vorbim de telefonie, schimb de mesaje, schimb de fişiere şi de videoconferinţă, toate pe aceeaşi platformă.

► Anul trecut au fost o serie de sectoare noi pentru noi care au adoptat aceste platforme de digitalizare a comunicării. Noi în România stăm bine faţă de ceea ce s-a întâmplat în ţările din jur, chiar şi sectoarele publice. Anul trecut, multe companii publice au adoptat acest mod de comunicare, dar nu numai acestea - platformele de acest tip sunt foarte utilizate acum în zona educaţională. Dacă în trecut în mare parte doar universităţile foloseau astfel de platforme, acum putem vorbi şi de învăţământul obligatoriu. Un alt sector care necesită accesarea acestor platforme mult mai accelerat faţă de perioada trecută este cel medical - termenul de telemedicină este mult mai utilizat azi decât în trecut.

► Totodată, şi companiile din alte sectoare care foloseau astfel de platforme într-o anumită măsură au accelerat adoptarea acestora - vorbim de companii private, de companii de producţie, IT&C.

► Companiile din IT&C foloseau de mult timp astfel de platforme, însă acum cu munca de la distanţă angajaţii sunt conectaţi cu ceilalţi prin aceste platforme de comunicaţii unificate.

► Lasting este un grup de firme care s-a înfiinţat în anul 1995 cu capital 100% românesc. În prezent sunt trei divizii în grup care generează venituri - cea mai veche şi principala este LASTING System - distribuţie, LASTING Software şi SPHINX IT care au ca scop integrarea soluţiilor SAP.  Acestea sunt în prezent principalele trei linii de business, toate pe zona de IT.

Emisiunea ZF TechDay este realizată de Ziarul Financiar cu susţinerea Orange Techday