• Leu / EUR5.0860
  • Leu / GBP5.7723
  • Leu / USD4.4037
ZF TechDay

ZF Tech Day. Ovidiu Bojan, director executiv, AROBS Transilvania: În prezent monitorizăm peste 150.000 de vehicule cu soluţia Track GPS pe trei continente şi continuăm extinderea. Vizăm pieţe precum Spania, Italia şi Olanda

03.11.2025, 00:07 Autor: Ioana Nita

♦ Soluţia de management al flotelor a înregistrat o creştere „de două cifre” în ultimii 10 ani şi investeşte peste 600.000 de euro anual în cercetare şi dezvoltare  Parteneriatul strategic cu Orange, început în 2017, a generat peste 800 de clienţi comuni  Cea mai nouă funcţie a soluţiei Track GPS, numită EcoScoring, ajută la optimizarea consumului şi la raportarea amprentei de carbon ♦ Compania lucrează la integrarea AI în pe zona de suport clienţi, funcţie care va fi lansată după 1 ianuarie 2026.

Track GPS, soluţia de management al parcurilor auto dezvoltată de AROBS Transilvania, a ajuns să fie un jucător internaţional, monitorizând în prezent peste 150.000 de vehicule pentru 11.500 de clienţi. Compania românească care va împlini 20 de ani de activitate în 2026 este prezentă pe trei continente, acoperind pieţe din Europa Centrală şi de Sud-Est, Asia de Sud-Est (Indonezia) şi, cel mai recent, America de Sud. Planurile de viitor rămân focusate pe expansiune internaţională, compania având discuţii active pentru achiziţii pe pieţe noi, precum Spania, Olanda şi Italia.

„Este una dintre cele mai complete soluţii de pe piaţă în momentul de faţă. Şi vorbim aici nu numai de piaţa din România, ci vorbim de piaţa din Europa. În momentul de faţă cred că sunt aproape 11.500 de clienţi din multe geografii care consumă informaţiile şi avem peste 150.000 de vehicule monitorizate. (...) Putem să spunem că suntem un jucător internaţional”, a declarat Ovidiu Bojan, director executiv al AROBS Transilvania şi manager de departament pentru Track GPS, la emisiunea ZF Tech Day.

„Este una dintre cele mai complete soluţii de pe piaţă în momentul de faţă. Şi vorbim aici nu numai de piaţa din România, ci vorbim de piaţa din Europa. În momentul de faţă cred că sunt aproape 11.500 de clienţi din multe geografii care consumă informaţiile şi avem peste 150.000 de vehicule monitorizate. (...) Putem să spunem că suntem un jucător internaţional”, a declarat Ovidiu Bojan, director executiv al AROBS Transilvania şi manager de departament pentru Track GPS, la emisiunea ZF Tech Day, adăugând că o echipă dedicată din cadrul companiei se ocupă în continuare de extinderea pe mai multe pieţe.

„În momentul de faţă avem colaboratori şi avem o echipă în cadrul AROBS Transilvania care se ocupă de fuziune şi achiziţii şi care are şi mandat să caute în mod activ. Pot să spun că avem discuţii atât în Spania, Italia, cât şi în Olanda. Deci avem în momentul de faţă procese deschise pe mai multe pieţe.”

 

De la „un punct pe hartă” la EcoScoring şi AI

Dacă acum aproape 20 de ani serviciile de management al parcurilor auto se rezumau la a afişa un vehicul pe hartă, soluţia a evoluat într-o suită completă de digitalizare. Pe lângă automatizarea plăţii taxelor de drum în Europa sau reînnoirea RCA şi a vignietelor, Track GPS a integrat funcţii complexe de conformitate, cum ar fi interfaţarea cu ANAF eTransport şi analiza datelor din tahograf. Această ultimă capabilitate a fost consolidată la începutul acestui an prin achiziţia companiei europene SVT Electronics.

Cea mai recentă inovaţie, lansată luna aceasta, este Fleet Management System (FMS) EcoScoring. „Este o funcţionalitate care ajută foarte mult managerii de flotă ca să-şi optimizeze consumurile de combustibil, să-şi gestioneze «total cost of ownership» şi de ce nu, să-şi raporteze amprenta de carbon. Este un instrument utilizat şi foarte important în ceea ce priveşte siguranţa şoferilor, creşterea nivelului de conştientizare, pentru că este şi un instrument de educaţie al acestora”, a explicat Ovidiu Bojan.

Viitorul platformei este strâns legat de Inteligenţa Artificială. Compania investeşte peste 600.000 de euro anual în dezvoltare şi are deja în teste o soluţie de AI pentru customer care, care va fi lansată generalizat după 1 ianuarie 2026. „Vrem să integrăm serviciile de AI în platforma noastră (...). Vrem să venim cu un instrument suplimentar, nu înseamnă că toate căile de comunicare sau tot ce am făcut până acum va fi înlocuit de AI.

Scopul nostru este să îmbunătăţim, să aducem plus valoare şi să transformăm toate aceste date brute pe care le captăm în informaţii care sunt relevante pentru clienţii noştri”.

 

Parteneriatul cu Orange şi viziunea de viitor

O componentă importantă a creşterii pe piaţa locală este parteneriatul strategic cu Orange, început în 2007. După o relaţie de zece ani în care Track GPS a fost client al operatorului telecom, colaborarea s-a formalizat, iar Orange a inclus soluţia de management al flotei în propriul portofoliu de servicii B2B. „Orange a început să includă serviciile de monitorizare şi management al flotei în portofoliul lor de produse şi servicii. Şi astfel am ajuns la un portofoliu destul de bogat. Cred că peste 800 de clienţi în momentul de faţă, clienţi Orange, utilizează platforma noastră.” Acest canal este considerat cel mai important partener de vânzări indirecte, iar beneficiile sunt reciproce: Track GPS beneficiază de capilaritatea Orange, în timp ce operatorul îşi completează suita de servicii.

Pe termen lung, Ovidiu Bojan consideră că digitalizarea nu se poate face fără vehicule conectate şi anticipează o extindere a serviciilor dincolo de zona B2B (persoane juridice).

„Ne aşteptăm ca serviciile să se extindă nu numai către persoane juridice, pentru că în momentul de faţă majoritatea consumatorilor sunt persoane juridice, ci să se extindă şi către persoane fizice şi să dezvolte produse sau servicii bazate pe datele vehiculului. Putem vorbi de asigurări, de şcoala de şoferi care s-ar putea face cu maşini conectate ş.a.m.d. Sunt multe domenii în care se poate dezvolta, dar sigur, e nevoie şi de cadru legislativ. Revenind la persoanele juridice, datele legate de vehicule, indiferent pe ce cale vor veni acestea, este clar că vor fi integrate în toată suita de aplicaţii pe care un client poate să le implementeze în cadrul organizaţiei şi să-i oferă într-adevăr o perspectivă completă 360.”

Emisiunea ZF TechDay este realizată de Ziarul Financiar cu susţinerea Orange Techday