• Leu / EUR4.8922
  • Leu / GBP5.5612
  • Leu / USD4.4928
ZF TechDay

ZF Tech Day. Radu Predescu, Autonom Lease: Pandemia a schimbat comportamentele de consum, ne-am dat seama că avem nevoie de digitalizare, de integrarea sistemelor. Dorin Andreica, managing partner, Soft Net Consulting: Infrastructura pe care noi o folosim în proiectul de la Autonom se bazează pe serviciile flexibile computing de la Orange, plus alte servicii de securitate

15.11.2021, 00:06 Autor: Adrian Seceleanu

Pandemia a dus la o modificare a comportamentelor de consum care a pus presiune pe companii să-şi digitalizeze operaţiunile şi să-şi integreze sistemele de IT pentru a avea o imagine mai bună asupra businessului şi pentru a reacţiona mai rapid la modificările din industrie.

„Pandemia cu siguranţă a schimbat multe lucruri. În primul rând ne uităm întotdeauna spre orice situaţie pornind de la client, el este în mijlocul acţiunilor noastre. Ne luăm feedback de acolo. Am observat schimbări de comportamente de consum şi atunci consumurile balan­sează dintr-un serviciu în altul, îţi dai seama că ai nevoie să integrezi mai multe sisteme şi atunci CRM-ul este un sistem de bază pe lângă ERP. Alte micro sisteme pe care le aveam şi le avem la dispoziţie, le folosim, trebuie să fie şi ele integrate şi atunci ne-am spus că nu vrem să complicăm lu­crurile, avem nevoie de soluţii simple - complexe dar nu complicate - şi de încredere”, a declarat în cadrul emi­siunii ZF Tech Day Radu Pre­descu, director executiv al Autonom Lease. Compania a ales să implementeze CAS genesisWorld, o soluţie xRM/CRM pentru un management interconectat al relaţiei cu clienţii. Soluţia a fost oferită de compania Soft Net Consulting, iar infrastructura cloud pentru aceasta este livrată de Orange Business Services.

Companiile care caută o soluţie de ma­nagement al clienţilor trebuie să cerceteze piaţa şi să vadă ce li se po­tri­veşte mai bine, a spus Predescu. „Practic soluţia CAS pe noi ne-a ajutat şi repet nu e o soluţie universală, fie­ca­re trebuie să-şi găsească propria so­luţie ce i se potriveşte. La noi s-a po­trivit pentru că CAS ul are acest aceas­tă structură modulară, care îţi permite să mai adaugi module, să scoţi”.

Nevoia unei asemenea platforme s-a accentuat odată cu expansiunea Autonom, a adăugat reprezentantul companiei. “Autonom este o companie de mobilitate care a început în 2005 din activităţi de închiriere, ulterior serviciile s-au diversificat am trecut şi la leasing operaţional, lucru care astăzi ocupă o pondere de în jur de 75 de procente din întregul business al Autonom. Grupul s a dezvoltat de-a lungul timpului, s-au alăturat alte companii prin achiziţii, ne-am dezvoltat divizii noi de business în legătură cu businessul de bază. Astăzi Autonom este un jucător relevant în piaţa de mobilitate. Avem undeva în jur de 9.000 de maşini în flota totală din România cu o strategie sănătoasă şi cu dorinţă de creştere, de extindere. Businessul a crescut de-a lungul timpului şi a devenit mai complex cu divizii mai multe de business, cu linii de business, cu companii noi în grup a trebuit să ne gândim la o integrare serioasă din punctul acesta de vedere. Din acest motiv şi decizia a fost destul de grea pentru că ne-am gândit în primul rând la o soluţie şi pentru noi atunci ni s-a părut că asta ar fi o soluţie potrivită - CAS GenesisWorld şi ulterior a doua decizie a fost legată şi de alegerea unui partener. La un asemenea proiect ai nevoie să ştii că ai alături un partener serios, flexibil în cazul celor de la CAS.”

Soluţia automatizează unele operaţiuni, oferindu-le astfel angajaţilor timp să rezolve problemele mai importante, a explicat Radu Predescu. “Ne-am dorit să avem o parte de automatizare astfel încât oamenii din echipele noastre să se ocupe de lucrurile relevante şi de a aduce valoare activităţii pe care o fac. Acesta a fost principalul avantaj. Începând de anul trecut ne-am uitat foarte atent la tot ce înseamnă digitalizarea în activitatea noastră şi discutăm de mult mai multe soluţii, nu doar de CAS. Lucrurile s-au întâmplat în paralel şi mergem în acelaşi timp cu mai multe soluţii pe care le şi integrăm.”

Proiectele de implementare a unei soluţii CRM nu sunt neobişnuite pe piaţă, însă puţine ating gradul de complexitate al celui de la Autonom, a explicat Dorin Andreica, managing partner al Soft Net Consulting, compania care a gestionat implementarea.

“Sunt destul de multe companii care se uită la implementarea de soluţii în cloud dar proiecte de dimensiunea celui de la Autonom nu sunt foarte multe în piaţă pentru că nu sunt foarte mulţi lideri de piaţă. Autonom este un lider de piaţă deci nu ai cum să ai foarte multe proiecte de tipul acesta. Totuşi Soft Net Consulting a reuşit să realizeze trei proiecte importante anul acesta, cu companii importante şi putem fi mândri că ne-am dus către proiecte mai complexe şi mai interesante”, a spus Andreica. El a adăugat că firma are un business de peste un milion de euro. “Soft Net Consulting este un integrator de soluţii software de business din România prezent în piaţa din România de peste 22 de ani care în momentul de faţă are proiecte de peste 1,6 mil. euro în anul 2021 şi care încearcă să ajute companiile în a se digitaliza şi a-şi  automatiza  procesele de business.”

În proiectul de la Autonom pentru componenta de cloud sunt utilizate serviciile Orange. “Infrastructura pe care noi o folosim în proiectul de la Autonom se bazează pe serviciile flexibile computing de la Orange, plus alte servicii de securitate care oferă o garanţie din perspectiva disponibilităţii serviciului, plus alte servicii de comunicaţii pentru că aplicaţia oferă şi mobilitate şi poate fi accesată oricând de pe terminale mobile.”

Un asemenea proiect poate dura între trei luni şi doi ani, implementarea fiind împărţită în patru mari etape, a explicat Andreica. “Etapele unui proiect de implementare sau de digitalizare includ patru capitole importante. Primul este cel de analiză în care se identifică efectiv nevoile clientului, procesele, fluxurile din organizaţia client. O a doua etapă pe care noi o folosim este cea de construcţie sistem, mai exact o adaptare a soluţiilor la fluxurile organizaţiei. A treia etapă este cea de livrare a infrastructurii şi a proiectului care înseamnă instalare, training şi aşa mai departe şi o ultimă etapă  este cea de asistenţă în exploatare. Toate etapele sunt extrem de importante pentru că asigură reuşita unui unui proiect. Te gândeşti la disponibilitatea serviciului te gândeşti la sustenabilitate te gândeşti practic la funcţionalitate în timp real în momentul în care implementezi un proiect în cloud.  Un proiect de implementare pentru o soluţie CRM durează între trei luni şi poate şi spre doi ani, depinde de complexitatea proiectului şi de anvergura lui. În cazul Autonom a fost undeva un an de zile perioadă de implementare.”

Emisiunea ZF TechDay este realizată de Ziarul Financiar cu susţinerea Orange Techday