ZF TechDay

ZF Tech Day. Roxana Epure, managing partner CIEL România: În 2021 creştem businessul cu minim 20%. Punem accent pe soluţiile de automatizare a proceselor din companii

02.04.2021, 12:00 Autor: Ioana Nita

CIEL România, companie specializată în dezvoltarea de soluţii software financiar-contabile şi de gestiune a businessurilor, mizează anul acesta pe o creştere a cifrei de afaceri de minim 20%, în condiţiile în care tot mai multe companii aleg să îşi automatizeze o serie de activităţi repetitive din organizaţie în contextul în care pandemia a pus presiune pe businessuri accelerând transformarea digitală a acestora. Anul trecut, compania a încheiat cu o cifră de afaceri de peste 7,7 milioane lei, în creştere cu 15% faţă de 2019.

„Anul trecut am avut o creştere de 15% a businessului, însă ce este de menţionat aici este că în acele două luni de lockdown am avut o scădere. Scăderea a fost pe clienţi noi, însă în lunile următoare am recuperat şi am încheiat anul pe creştere. După declanşarea pandemiei, clienţii noştri au identificat imediat anul trecut nevoia de a avea acces la cifre, adică de a avea la dispoziţie rapoarte şi statusul în timp real pentru a putea să se adapteze foarte rapid în situaţia de criză“.

Practic, până atunci, cei mai mulţi dintre antreprenori luau decizii intuitiv şi se lăsau purtaţi de cum se schimbau şi se întâmplau lucrurile în piaţă. De această dată însă, într-o situaţie de criză, au avut nevoie de ustensile care să le pună la îndemână informaţii exacte care să îi scoată din situaţii de risc”, a declarat la ZF Tech Day Roxana Epure, managing partner în cadrul CIEL România.

Compania, înfiinţată în urmă cu 30 de ani, se axează pe dezvoltarea de softuri pentru antreprenori şi contabili, create prin tehnologii moderne şi actualizate la zi în funcţie de schimbările legislativ-fiscale, aceasta lansând pe piaţa locală prima soluţie de tip ERP (Enterprise Resource Planning) cu inteligenţă artificială. Soluţiile software CIEL se adresează companiilor mari şi medii, fiind folosite cu precădere în retailul online, retailul tradiţional, producţie, distribuţie şi servicii, pentru a automatiza activităţi repetitive consumatoare de timp şi a optimiza procesele şi previziunile de business.

“Practic cu CIEL tu poţi face un pas următor în afacerea ta oriunde ai fi. Dacă eşti la început de drum poţi folosi soft-uri gratuite spre exemplu. Dacă vrei să creşti, de asemenea poţi folosi soft-urile noastre, trecerea având loc foarte rapid - prin câteva click-uri. Oriunde sunt antreprenorii în businessul lor - afaceri mai mici sau mai mari, majoritatea au simţit nevoia de rapoarte, iar noi le-am putut oferi acest lucru fie prin soluţii software pentru afaceri mai mici, cât şi pentru companii mai mari. Şi soluţiile de tip ERP, dar şi alte soft-uri pentru gestiunea firmelor, au venit la pachet cu rapoarte personalizate în funcţie de industria din care fac parte”, a explicat ea.

În total, CIEL România are în prezent circa 6.000-7.000 de clienţi - companii, fiecare cu un număr de utilizatori de 3-4 per companie în medie.

“Am încheiat anul trecut cu o creştere de 15% în medie a portofoliului de clienţi. Pe segmente de clienţi, am avut o creştere mai mică pe segmentul clienţilor mai mici şi o creştere mult mai mare pe segmentul de clienţi mai mari. Am crescut cu 8% pe segmentul clienţilor mai mici şi cu peste 20% pe segmentul de clienţi mari şi cu nevoi specifice”, a precizat Roxana Epure.

Anul acesta, CIEL România mizează pe creşterea businessului cu minim 20% faţă de 2020, în condiţiile în care procesul de digitalizare din cadrul companiilor va continua, existând posibilitatea de a fi susţinut şi de programe europene.

“Urmează acele programe de digitalizare susţinute de Uniunea Europeană, respectiv de guvernul României. Îi invit pe antreprenori să urmărească aceste proiecte şi să se folosească de ele pentru a îşi pune afacerea în pas cu ce se întâmplă acum Dacă aceste programe vor fi pornite, avem toate şansele să obţinem o creştere chiar mai mare de 20%”, a punctat ea, adăugând că efervescenţa actuală din piaţă va duce la o digitalizare a mediului economic mult mai rapidă.

“Noi vorbeam de ceva timp de roboţi în mijlocul afacerilor, de procese automatizate în afacere, de automatizări care să preia acele task-uri pentru a ne putea ocupa mai bine client până la urmă pentru că acesta este scopul. Pentru a oferi servicii de calitate trebuie să îmbunătăşeşti ceva şi cel mai la îndemână este pe zona administrativă, a activităţilor repetitive care te costă şi pe care trebuie să le faci, dar nu îşi aduc un aport imediat neapărat.”

Emisiunea ZF TechDay este realizată de Ziarul Financiar cu susţinerea Orange Techday