♦ Platforma FieldOS a fost lansată recent într-o nouă versiune care permite o configurare avansată pentru a răspunde nevoilor specifice din sectoare precum producţie, mentenanţă, universităţi sau administraţie publică.
Start-up-ul românesc FieldOS, care a dezvoltat o platformă pentru managementul echipelor din teren, şi-a propus să crească accelerat în următoarea perioadă, având ca ţinte pentru acest an dublarea numărului de clienţi şi atingerea unei cifre de afaceri de până la 800.000 de euro. Motorul creşterii este parteneriatul strategic cu Orange Business, care facilitează accesul soluţiei de management al echipelor din teren către piaţa corporate, dar şi lansarea unei noi versiuni a platformei, mult mai adaptată cerinţelor complexe ale clienţilor.
„Mi-am propus ca să ajungem la 50-60 de clienţi, poate mai mulţi, depinde dacă vor fi mai mari, va dura implementarea mai mult“, a declarat Ion Gavriilescu, cofondator al FieldOS, în cadrul emisiunii ZF Tech Day, adăugând că ţinta de venituri pentru anul curent este să ajungă la „700-800.000 de euro“.
Colaborarea cu Orange Business, începută în urmă cu peste doi ani în cadrul acceleratorului Orange Fab, joacă un rol esenţial în atingerea acestor obiective, în condiţiile în care parteneriatul oferă un canal direct către companii mari care se confruntă cu provocările managementului echipelor de tehnicieni, service sau mentenanţă.
„Abordând clienţi din domenii precum utilităţi, transport public, aeroporturi, universităţi, producţie, şi descoperind la ei acelaşi tip de probleme pe partea asta de mentenanţă, inspecţii, şi ştiind de soluţia FieldOS, mi-am dat seama că este un foarte bun «match» între ele. Am ajuns cu Ion să mergem la mai mulţi clienţi din Transilvania cu soluţia, să o prezentăm, să o discutăm, să o personalizăm. Nu există doi clienţi la fel“, a declarat Ciprian Foghiş, Senior ICT Business Development Manager în cadrul Orange Business. El a adăugat că platforma FieldOS completează portofoliul de soluţii oferit de Orange Business. „Soluţia FieldOS se integrează perfect cu soluţiile noastre de conectivitate, de IoT, de Cloud, ne completează practic portofoliul de soluţii“.
O soluţie pentru haosul din teren
Nevoia pentru o astfel de platformă a apărut dintr-o problemă reală şi larg răspândită: ineficienţa şi lipsa de transparenţă în gestionarea angajaţilor mobili. În esenţă, FieldOS este un software de management al sarcinilor (task management), adaptat pentru specificul muncii de teren. Procesele bazate pe „hârtie, telefon, WhatsApp şi e-mail“ creează o „lipsă de claritate care-i afectează pe toţi: şi pe client, şi pe manager, şi pe omul din teren“, după cum a punctat Gavriilescu.
Însă, prin intermediul soluţiei FieldOS, fluxul de lucru este simplificat şi centralizat: cererile şi reclamaţiile clienţilor, venite pe diverse canale (telefon, e-mail, WhatsApp), sunt preluate într-un singur loc. De aici, sunt distribuite către echipele din teren, manual sau automat, pe baza unor reguli de competenţă sau zonă geografică.
„Se merge pe un sistem similar Uber. Ajunge sarcina la cineva, la o echipă din Bucureşti sau din Cluj, cineva o preia, iar după aceea se pun statusuri: <<am preluat>>, <<am plecat spre client>>, <<am ajuns la client>>, <<am nevoie de piese>> etc. Se salvează <<timestamp-uri>>, dată şi ora la care s-au întâmplat aceste lucruri punctuale, iar la sfârşit s-a terminat jobul. Toate lucrurile astea, dacă nu existau undeva în software înregistrate, se pierdeau“, a menţionat cofondatorul FieldOS. Platforma ghidează tehnicienii prin checklist-uri, asigurându-se că toţi paşii necesari, inclusiv cei legali, sunt respectaţi, iar clientul final are acces în timp real la aceste informaţii, ceea ce asigură o transparenţă totală.
În prezent, start-up-ul FieldOS are în total 30 de clienţi în portofoliu, iar prin intermediul parteneriatului cu Orange Business are deja o serie de clienţi noi, dar şi mai multe companii cu care se află în stadiu de testare sau implementare propriu-zisă.
Ciprian Foghiş, Senior ICT Business Development Manager, Orange Business: Avem clienţi în zona de producţie, universităţi, instituţii publice şi companii private. Feedbackul este diferit pentru că la fiecare client problema rezolvată este una diferită. Dacă unii sunt mulţumiţi de faptul că au vizibilitate la tot ce se întâmplă în teren şi pot face un forecast pe cât de repede se rezolvă lucrurile şi cât au de investit pentru a le rezolva, sunt alţii care pur şi simplu sunt bucuroşi că văd că îşi fac treaba contractorii, nu plătesc aiurea pe facturi emise pe servicii care nu s-au întâmplat, ci au dovada.
„Avem clienţi în zona de producţie, universităţi, instituţii publice şi companii private. Feedback-ul este diferit pentru că la fiecare client problema rezolvată este una diferită. Dacă unii sunt mulţumiţi de faptul că au vizibilitate la tot ce se întâmplă în teren şi pot face un forecast pe cât de repede se rezolvă lucrurile şi cât au de investit pentru a le rezolva, sunt alţii care pur şi simplu sunt bucuroşi că văd că îşi fac treaba contractorii, nu plătesc aiurea pe facturi emise pe servicii care nu s-au întâmplat, ci au dovada“, a subliniat Foghiş.
O nouă versiune
Recent, FieldOS a lansat o nouă versiune a soluţiei, construită pentru a răspunde cerinţelor diverse ale clienţilor. Marea noutate este gradul înalt de configurabilitate, care permite adaptarea platformei la fluxuri de lucru şi terminologii specifice fiecărei industrii.
„Fiecare companie are fluxul ei care este diferit. O firmă de service pe aer condiţionat faţă de o universitate are un alt flux“, a explicat Gavrilescu. Acum, totul, de la etichete (ex: „echipamente“ vs. „sisteme“) la statusuri şi documente generate, poate fi personalizat direct din interfaţă, fără a necesita intervenţia programatorilor.
Flexibilitatea se extinde şi la tipurile de personal gestionat, după cum a adăugat Ciprian Foghiş: „La o universitate poţi rezolva problemele cu oamenii interni care se ocupă de mentenanţă, angajaţi proprii ai universităţii, sau poţi rezolva unele situaţii cu contractori. Soluţia acoperă şi partea aceasta. Poţi să ai şi contractorii integraţi în soluţie şi atunci vezi dacă contractorul X şi-a făcut treaba, a rezolvat situaţia, în cât timp, dacă şi-a respectat termenii contractuali.“
Piaţa cere digitalizare
Dacă la început era nevoie de un efort de convingere, piaţa a ajuns acum într-un punct de maturitate în care clienţii caută şi solicită activ astfel de soluţii, după cum a observat cofondatorul FieldOS: „Dacă înainte era un push, tu mergeai şi începeai să propui, acum e un efect de pull, în care vin oamenii şi îţi cer soluţii. Multe dintre licitaţiile clienţilor noştri cu statul şi primăriile sau aeroporturile cer ca cine vine şi prestează servicii să aibă o soluţie de genul acesta.“
Planurile de viitor ale start-up-ului sunt aliniate cu această cerere în creştere: migrarea tuturor clienţilor pe noua versiune a platformei şi extinderea prezenţei în România, America de Sud şi SUA.
Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.
ABONEAZĂ-TE