ZF TechDay

ZF Tech Day. Viorel Dima, director de dezvoltare: Lanţul local de magazine de bricolaj Brick dezvoltă o platformă online în parteneriat cu Orange. Ne-am dat seama că avem nevoie de digitalizare pentru a ne extinde. După implementarea platformei de administrare a resurselor companiei Cogito ERP, Brick a reuşit o reducere de aproximativ 60 la sută a timpului necesar pentru inventar

10.09.2021, 00:07 Autor: Adrian Seceleanu

Brick România, brand local de magazine de bricolaj, home improvement şi proiecte de DYI, are în plan dezvoltarea unei noi platforme online în parteneriat cu Orange Business Services, care va fi dezvoltată în următoarele trei luni ale anului şi care va fi una particularizată, cu stocuri actualizate în timp real şi campanii de fidelizare. Proiectul a fost demarat după ce Brick a derulat anterior şi alte proiecte alături de Orange, a explicat în cadrul emisiunii ZF Tech Day, Viorel Dima, director de dezvoltare al Brick România.

„Brick  România funcţionează din anul 2001 pe piaţa din Constanţa atunci când a fost deschis primul magazin Brick  din Constanţa cu o suprafaţă de 11.000 de metri pătraţi. Încă de pe atunci Brick  a trebuit să investească în tehnologie pentru a putea gestiona fluxul de mărfuri şi pentru a putea opera şi efectua operaţiunile de vânzare. Însă am accelerat acest proces în urmă cu trei ani când ne-am dat seama că Brick  va trebui să crească să se extindă la nivel naţional şi am înţeles că avem nevoie de digitalizarea companiei în sensul de a implementa un program de calitate şi care să fie versatil şi să ne ofere o viteză mai mare de reacţie în piaţă dar şi  ulterior de a dezvolta o platformă de e-commerce un magazin virtual performant. Odată ce am identificat nevoia de a avea un program performant şi am înţeles exact ce ne dorim de la un astfel de program am luat legătura cu partenerii noştri din domeniul IT&C, am discutat cu reprezentantul Orange pe plan local. Ne-a ajutat foarte mult reprezentantul Orange întrucât a filtrat oarecum informaţia şi a venit cu nişte propuneri foarte aproape de ceea ce ne dorim noi şi astfel am ajuns ca prin intermediul Orange să intrăm în contact cu Sistec şi să avansăm.

Astăzi folosim programul Cogito ERP, suntem mulţumiţi şi de asemenea suntem foarte mulţumiţi de colaborarea cu Orange de aceea am continuat şi în partea de online tot printr-un parteneriat cu Orange“.

Reprezentantul Brick a explicat că proiec­tul a dus la îmbunătăţiri semni­fica­tive ale operaţiunilor companiei. „Implementarea a durat aproximativ trei luni de zile dar acesta este un proiect continuu, în permanenţă în businessul nostru şi în acest domeniu apar noutăţi, apar schimbări. Deci aş putea spune că încă lucrăm la îmbunătăţirea lui. A fost o provocare importantă întrucât în trei luni de la semnarea contractului noi am deschis un magazin nou la Giurgiu şi acel magazin a pornit cu soluţia Sistec. Astăzi putem să spunem că am avut o nouă deschidere în luna iulie a unui centru regional la Ovidiu unde lucrurile au fost mult îmbunătăţite, au decurs foarte bine, şi aceasta ne conferă încredere că pe viitor vom putea să dezvoltăm acest parteneriat. Ţinta noastră este să ne dezvoltăm, să creştem în fiecare an numărul de magazine dar totodată am beneficiat de această soluţie reducând timpul de aşteptare la case prin creşterea vitezei de emitere a bonurilor. De asemenea, din punct de vedere operaţional am avut un beneficiu major în sensul că am redus timpul necesar inventarelor anuale care însemnau zile în care magazinele nu funcţionau deci implicit nu generau venituri pentru companie. Am reuşit o reducere de aproximativ 60 la sută a timpului necesar pentru inventar“, a explicat Viorel Dima.

Emisiunea ZF TechDay este realizată de Ziarul Financiar cu susţinerea Orange Techday