ZF TechDay

ZF Tech Day. Vlad Cazan şi Adrian Dima, fondatorii KFactory: Vrem să accesăm o finanţare de circa 2 milioane de euro pentru expansiunea internaţională. Din 2025 lansăm şi o nouă versiune a soluţiei

27.11.2024, 00:07 Autor: Ioana Nita

 Printre clienţii KFactory se numără companiile Teconnex, Bauer Compressors, Sauter şi Tristar. Iar recent, start-up-ul a câştigat şi un contract în Marea Britanie cu un jucător auto de top din Europa ♦ La începutul anului viitor, KFactory va lansa o versiune nouă a platformei cu ajutorul căreia va putea digitaliza aproape orice proces din zona de producţie. 

Start-up-ul românesc KFactory, care a dezvoltat soluţii software pentru digitalizarea diferitelor procese din producţie, şi-a propus să atragă o nouă rundă de finanţare anul viitor pentru a susţine dezvoltarea şi expansiunea internaţională, în special pe piaţa din Marea Britanie, unde compania şi-a deschis recent un birou. Până acum, KFactory a obţinut în total finanţări în valoare totală de peste 800.000 de euro, iar în prezent start-up-ul se autosusţine, veniturile estimate pentru final de an fiind de un milion de euro. 

„Anul viitor ne uităm la o rundă de investiţii în jur de 2-2,5 milioane de euro pentru a continua extinderea pe piaţa în care tocmai am intrat, în Marea Britanie, şi pentru a continua să dezvoltăm platforma şi să introducem elemente noi. Din punct de vedere business am crescut veniturile şi am ajuns în stadiul în care ne autosusţinem, deci tindem către un EBITDA zero. Acest lucrul este şi în linie cu ce se aşteaptă investitorii acum, pentru că s-a schimbat un pic modul în care privesc investitorii start-up-urile şi ne-am pregătit pentru asta“, a declarat Vlad Cazan, cofondator al KFactory, în cadrul emisiunii ZF Tech Day. 

Start-up-ul a reuşit să intre pe piaţa din Marea Britanie, unde lucrează cu un client im­portant din industria auto: „Am des­coperit un ecosistem foarte activ de investiţii, de start-up şi de manufacturing. Avem deja clienţi acolo, lucrăm cu o companie mare din automotive, deţinută de un jucător auto de top din Europa. Am intrat şi în nişte programe de accelerare şi cred că anul viitor, dacă reuşim să ridicăm şi runda de investiţii, creşterea va fi rapidă“, a punctat el. 

În prezent, platforma KFactory oferă mai multe funcţionalităţi pentru industria de producţie, iar compania a dezvoltat recent şi module noi. „Am reuşit să atacăm nişte funcţionalităţi noi, nişte procese în care am ajuns mult mai în detaliu. Încep cu câteva exemple de la recunoaşterea producţiei şi a cadenţei producţiei în procesele de asamblare manuală. Nu sunt mulţi furnizori pe piaţă care ştiu să atace procesul acesta de asamblare manuală, pentru că este greu de interceptat cu senzori sau prin alte metode. Şi am reuşit cu ajutorul camerei să identificăm producţia şi să facem lucrurile în aşa fel încât să optimizăm acel proces cu până la 30%“, a explicat Adrian Dima, cofondator al KFactory, adăugând şi ce funcţionalităţi noi a dezvoltat echipa pe zona de monitorizare a calităţii şi de logistică.

„Apoi am intrat în procesul de calitate mai adânc şi am reuşit prin monitorizarea unor linii continue de extrudare să monitorizăm, efectiv, producţia care iese de acolo în mod continuu, iar atunci când apar variaţii de produs sau apar probleme de calitate, să le notificăm automat şi să ţinem cont de acele variaţii atunci când emitem rapoartele de producţie sau când oferim livrabile către client. Apoi în zona de logistică, cu ajutorul camerelor monitorizăm momentele în care echipamentele industriale au nevoie de materie primă sau din contră, când coşurile cu produse finite sunt aproape de umplere şi suntem capabili să notificăm depozitul şi să spunem exact ce produse anume trebuie aduse pentru a aproviziona producţia şi cine ar trebui să vină să preia acele produse finite.“

Nu în ultimul rând, start-up-ul a îmbunătăţit şi soluţia sa de inginer virtual. „În zona de ingineri virtuali am crescut şi vom creşte foarte mult în perioada urmă­toare pentru că am adăugat procese ca men­tenanţă, de exemplu, recunoaşterea doc­u­men­telor de tip «blueprint electric», adică suntem capabili să recunoaştem scheme elec­trice, scheme complexe şi să le introducem în fluxul de lucru alături de inginerii de sales sau de inginerii de mentenanţă sau de cei care au nevoie în fabrică de aşa ceva.“

La începutul anului viitor, start-up-ul va lansa o nouă versiune a platformei, complet rescrisă: „Începând de la anul, vom avea o platformă nouă. Acum suntem în proces de testare a versiunii a doua a KFactory. Este de fapt un produs cu totul rescris. Cred că 90% din el este cu totul rescris şi această platformă va avea funcţionalităţi complete de management pentru producţie, supply chain, calitate, mentenanţă. Vom şti să ne integrăm cu orice sistem din infrastructura clientului, vom şti să luăm date de la mai multe tipuri de echipamente şi din mai multe surse şi mai mult de atât, vom şti să le servim în imbaj natural sau prin orice alt mod în care clientul le doreşte. Şi marele câştig al acestei platforme va fi că vom putea modela orice tip de proces“, a detaliat Adrian Dima.

În ceea ce priveşte portofoliul de clienţi, KFactory lucrează cu câteva zeci de companii şi are aproape 2.000 de utilizatori zilnic, conform fondatorilor. "Cel mai mare procent din portofoliul de clienţi este reprezentat de filiale locale ale unor companii multinaţionale, practic fabrici din România. Dar avem clienţi în momentul de faţă şi din Marea Britanie, o fabrică în Olanda şi urmează să ne extindem la sediile centrale cu alţi clienţi cu care am început în România. Asta a fost strategia noastră până acum să abordăm din filialele locale ale unor companii multinaţionale şi începând de anul viitor şi anul acesta, evident, am mers direct către companii din Marea Britanie sau din alte ţări", a spus Vlad Cazan. Printre clienţii menţionaţi se numără Teconnex, care a implementat soluţia KFactory şi în Marea Britanie, la compania mamă, Bauer Compressors, Sauter şi Tristar.

Referitor la piaţa şi la potenţialul de creştere, fondatorii KFactory au subliniat faptul că digitalizarea în industria de producţie este încă la început, nu doar în România, ci şi la nivel global. "Am fost în fabrici în Spania, Germania, Marea Britanie, Portugalia. Ai exact acelaşi film peste tot. Dacă te duci la evenimente, totul e perfect, industry 4.0. Toată lumea e digitalizată. Când ajungi şi intri în fabrică, te împiedici de hârtii pe jos", a punctat Adrian Dima.

Pentru 2024, obiectivul principal al companiei, pe lângă atragerea unei noi runde de finanţare şi lansarea noii versiuni a platformei, este extinderea internaţională. "În următorul an ne vom axa pe Marea Britanie şi alte câteva ţări din Europa. Evident că destinaţia finală pentru orice start-up ar trebui să fie SUA, dar pentru a aborda o piaţă cum este SUA ai nevoie de alte resurse, de un alt nivel de resurse", a concluzionat Vlad Cazan.

Emisiunea ZF TechDay este realizată de Ziarul Financiar cu susţinerea Orange Techday