Top MBA

Managerii inca reactioneaza din inertie cand vine vorba de alegerea unui MBA

Managerii inca reactioneaza din inertie cand vine vorba de alegerea unui MBA

Robert Zanescu, director de operatiuni al CEU Business School Romania: "Util nu este sa oferi studentilor continut, ci sa ii plasezi intr-un context. La inceputurile marketingului, aveai produsul pe care trebuia sa il vinzi. In marketingul modern, trebuie sa analizezi nevoile clientului si abia apoi creezi produsul care raspunde asteptarilor acestuia. Lucrurile stau la fel si in cazul MBA-urilor."

19.03.2008, 21:17 24

"Managerii romani nu au timp de pierdut. Cel mai bun lucru care se intampla in acest moment este faptul ca oamenii din business incep sa isi planifice destinatia : in patru-cinci ani vreau sa ajung acolo, pe acea pozitie, in acea companie", spune Robert Zanescu, director de operatiuni al CEU Business School Romania.
Cu toate acestea, managerii romani inca reactioneaza din inertie cand vine vorba de alegerea unui MBA, cei mai multi alegand scolile care au incheiate parteneriate corporatiste cu angajatorii lor.
"Timp de 17 - 18 ani a existat o presiune in Romania pentru a realiza lucruri. Managerii romani au mers cu 'viteza a patra si cu viteza a cincea', iar acest ritm se va pastra si in continuare", mai explica el. In aceste conditii, managerii vor un return on investment cat mai rapid si mai complet.
Pentru un student de MBA, cea mai importanta este perspectiva practica, cea care poate genera schimbarea in cariera. "Vrem sa cream lideri transformationali, oameni care sa administreze schimbarea si care sa joace un rol activ nu doar in businessul regional, ci si in cel local."
Pe piata de MBA, acum este "momentul adevarului", intrucat managerii romani au o oferta complexa de programe din care sa aleaga, iar scolile se pot pozitiona pe diferite nise. "Acesta este momentul in care este bine sa fii pe piata". Mai mult, tot mai multi studenti vor sa plateasca din surse proprii pentru programele de MBA sau Executive MBA, ceea ce demonstreaza dezvoltarea spiritului antreprenorial. "Incercam sa limitam numarul companiilor care platesc integral pentru programele de EMBA, pentru ca noi consideram ca daca investesti macar putin din banii tai, vei fi mai motivat la cursuri."
Metoda de selectie a candidatilor care aplica pentru un program de MBA poate fi comparata cu felul in care isi selecteaza bancile clientii, spune Zanescu, care inainte de a prelua conducerea operatiunilor CEU Business School pe piata locala, a fost director de marketing la Raiffeisen Bank (5 ani) si a lucrat timp de 6 ani in FMCG. "In banking, obiectivul meu era sa ii determin pe oameni sa ia credite. Unii dintre acestia erau respinsi, pentru ca nu indeplineau anumite conditii. Pe piata programelor de instruire manageriala lucrurile stau tot cam asa", explica Zanescu.
El adauga ca unul dintre principalele criterii care triaza candidatii este determinarea acestora si motivatia care sta la baza deciziei de a urma un MBA. "Un manager care nu isi doreste cu adevarat sa faca un MBA si vrea doar sa colectioneze diplome nu va fi motivat, iar programul nu se va desfasura in conditii normale."
Scolile de MBA trebuie sa iasa din structura functionala si sa se uite spre ce intampla in piata, pentru a updata mereu studiile de caz. "Util nu este sa oferi studentilor continut, ci sa ii plasezi intr-un context. La inceputurile marketingului, aveai produsul pe care trebuia sa il vinzi. In marketingul modern, trebuie sa analizezi nevoile clientului si abia apoi creezi produsul care raspunde asteptarilor acestuia. Lucrurile stau la fel si in cazul MBA-urilor", explica Zanescu, care a absolvit si el unul dintre programele de EMBA de pe piata locala.
"Voiam sa stiu cum ma pozitionez eu si departamentul de marketing pe care il conduceam in contextul unei companii cu mii de angajati. Cel mai mult m-a ajutat intelegerea functiunii de HR management si cea a culturii organizationale."
Creata in 1988 la initiativa unui grup de lideri vizionari, printre care si George Soros, CEU Business School a fost prima institutie de gen din regiune care a oferit programe educationale manageriale de tip MBA. Intrarea pe piata locala s-a facut relativ de curand, intrucat multa vreme managerii romani, in special cei din vestul tarii, mergeau direct la Budapesta, iar lucrurile au functionat natural din acest punct de vedere pentru o vreme. Cu toate acestea, Budapesta nu era foarte accesibila managerilor din Bucuresti. Varianta lansarii la Bucuresti reprezinta deschiderea unei noi piete: cea din sudul Romaniei, cat si cea bulgara. "In pezent, avem doi studenti bulgari care vin cu masina la Bucuresti in week-end-uri pentru a urma cursurile", spune Zanescu. El adauga ca profesorii de la CEU Business School spun ca seria de la Bucuresti este cea mai buna de pana acum.


Profil studenti EMBA CEU Business School:

Varsta medie: 32 de ani
Score GMAT: 580
Ani experienta: 8-10
Limbi straine vorbite: doua
Barbati: 52%
Femei: 48%


Nume program: EMBA CEU Business School
Institutia: Central European University, Business School
Data aparitiei: 2006
Specializare: general management
Cost: 18.600 de euro
Durata: 2 - 2,5 ani
Numar total absolventi: 7

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO