Piaţa lactatelor, o categorie unde activează circa 500 de companii, ar putea beneficia în acest an de creşterea consumului odată cu declanşarea pandemiei de COVID-19. Consumul a fost mai mare chiar şi în această perioadă de dinainte de Paşte, în care în mod tradiţional vânzările sunt mai mici având în vedere că mulţi români ţin post.
„Pe piaţa lactatelor în ultimele trei săptămâni am trăit ce nu am trăit niciodată în cei 15 ani de când lucrez în această industrie, discrepanţe foarte mari de la o săptămână la alta. (...) Am înregistrat creşteri de peste 67% ale livrărilor doar într-o singură săptămână. Peste 100% am înregistrat la lapte UHT, unt, care sunt produse stocabile, noi fiind într-o piaţă a produselor proaspete nu ne aşteptam să avem un impact atât de mare, iar consumatorii să stocheze astfel de alimente“, a spus Irina Măndoiu, directorul comercial al Lactalis România, cel mai mare grup din industria lactatelor de pe plan local, format din companiile Albalact, Covalact, Dorna Lactate, Lactate Harghita şi Rarăul, cu afaceri cumulate la nivelul anului 2018 (ultimele date disponibile) de peste 1,2 miliarde de lei, conform calculelor ZF pe baza datelor de la Ministerul de Finanţe.