Un start-up pe zi

Doi tineri şi-au deschis un atelier „de casă“ cu lumânări parfumate

Doi tineri şi-au deschis un atelier „de casă“ cu...

Autor: Corina Mirea

22.02.2015, 07:00 12806

Ramona Jugaru, absolventă de Fi­nanţe şi Contabilitate în Marea Bri­tanie şi  Nicu Bocăneţ, absolvent al Aca­de­miei Teh­nice Mi­li­tare din Bu­cu­reş­ti, am­bii în vârs­tă de 24 de ani, au decis în iar­na anului trecut să îşi deschidă un mic business cu lumânări parfumate în Bucureşti.

Au investit până în 5.000 de euro în brandul Happy Candle, care comercializează lumânări parfumate fabricate chiar în atelierul „de casă“ al celor doi. Fiecare lumânare costă aproape 80 de lei şi ascunde un inel (din aur sau suflat cu argint, a cărui valoare este de 10-500 de euro).

„Eu eram şi încă sunt foarte pasionată de lumânările parfumate, aveam peste tot în casă câte una. În Marea Britanie, unde am fost plecată la studii timp de patru ani, am văzut conceptul bijuteriilor ascunse în lumânări, începusem să mă şi docu­mentez despre modul de preparare a lor, ştiam destul de multe. La întoarcerea în ţară m-am angajat, dar împreună cu Nicu am început să prepar acasă lumări“, spune Ramona Jugaru.

Ulterior, cei doi au tot testat reţete de lumânări pentru a găsi cantitatea de ingrediente potrivită care trebuia amestecată cu ceara de palmier din care fac lumânările. Au avut un buget iniţial de 1.000 de euro (din salarii) pentru a face teste, iar după aproximativ un an aveau prima gamă de lumânări Happy Candle. „Pe piaţă“ au ieşit însă în luna decembrie a anului trecut în propriul magazin online şi tinerii deja se pregătesc să schimbe entitatea juridică a firmei din PFA într-o SRL, care să le permită să facă angajări. 

„Am vrea ca anul acesta să reuşim să facem acest lucru pentru a ne putea ocupa noi doar de management şi de marketing şi să mutăm producţia în oraşul din care suntem, în Oneşti. Am vrea să le angajăm pe mamele noastre şi ele să producă lumânările. Acum ne este foarte greu cu timpul, pentru că facem lumânări când ajungem de la serviciu şi în timpul liber, iar unele comenzi nu le putem onora dacă vin în timpul programului nostru de lucru“, precizează Nicu Bocăneţ.

În prezent, materia primă şi inelele vin din străinătate, însă paharele în care este turnată ceara şi în care sunt comer­cia­lizate lumânările, dar şi etichetele sunt produse pe piaţa locală. De altfel, paharele sunt produse chiar într-un mic atelier de sticlărie din Oneşti. În general, clienţii sunt femei cu vârs­te de până în 35 de ani, care cum­pă­ră una-două lumânări la fiecare co­mandă.

„Cele mai multe lumânări parfu­mate de pe piaţă sunt făcute din parafină, nu este un com­pus natural şi se consumă mult mai re­pe­de. Noi vrem să promovăm produsele na­tu­rale, de aceea folosim ceara de palmier, care şi rezistă mai mult. În plus, încerc să fiu a­proa­­pe de cliente, discut cu ele pentru feed­back şi chiar eu aleg inelele pe care le pu­nem în lumânări“, adaugă Ramona Jugaru.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO