ZF 15 ani

Ştefan Gadola, EnergoBit: Dacă România ar fi acum o companie, aş vrea să fac parte din ea. Oricând şi cu multă plăcere!

Ştefan Gadola, EnergoBit: Dacă România ar fi acum o...

Autor: Roxana Petrescu

27.10.2013, 00:00 422

Şefan Gadola, clujeanul care în urmă cu 20 de ani punea alături de doi colegi de muncă, Ioan Socea şi Peter Pal, bazele EnergoBit, devenită între timp una dintre cele mai importante companii active în livrarea de soluţii complete pentru sistemul energetic, spune că dacă România ar fi o companie ar lucra pentru ea oricând, dar avertizează că următorii cinci ani nu vor fi deloc uşori pentru piaţa locală.

"“După părerea mea urmează 3-5 ani grei, în special pentru firmele mici. Apoi probabil va urma o creştere lentă, dar stabilă. Pentru compania noastră, vor urma 2-3 ani de expansiune şi creşterea activităţii în special, în afara ţării!”", spune Şefan Gadola.

La finalul anului trecut, Gadola şi partenerii săi de afaceri au decis că este momentul oportun pentru a se retrage din afacerea pe care au început-o imediat după Revoluţie.

Astfel, ei au vândut pachetul majoritar de acţiuni de la EnergoBit către polonezii de la Innova Capital, un alt pachet din titlurile firmei fiind preluat de către BERD.

"“Este greu să dai un copil de 22 de ani, dar un astfel de moment nu mai prindem”", spunea la acel moment Gadola. La momentul tranzacţiei, EnergoBit ajunsese la un business de 160 de milioane de euro cu 900 de angajaţi. Totul a început însă chiar în anii ’90, dintr-un apartament, cu un fax, 50 de dolari şi trei foşti colegi de la RENEL.

“"România în urmă cu 15 ani avea multe perspective care au creat o emulaţie în rândul antreprenorilor. Azi situaţia este mai pesimistă! În urmă cu 15 ani munceam 10-12 ore pe zi. Erau multe oportunităţi, afacerile trebuia dezvoltate. Azi muncesc maximum 8 ore pe zi ! Şi sunt mult mai linistit !”", spune acum Gadola.

Printre factorii care l-au ajutat în luarea deciziilor, pe lângă contextul de piaţă, ofertele primite sau priorităţile din viaţa personală şi de afaceri, au contat şi informaţiile primite.

“"Nu aş putea preciza un moment anume, dar în mod sigur, am fost influenţat de multe ori de cele citite în ZF şi am luat decizii corecte în urma articolelor şi a comentariilor din ZF! ZF este cel mai profesionist ziar şi mediu de informare al oamenilor de afaceri din România. Şi-a câştigat acest merit datorită profesionalismului celor care scriu articole, analize, comentarii. ZF este un ziar plăcut de citit, care te informează corect şi precis. Îi urez mulţi ani de aici înainte, să fie tot în topul ziarelor de profil din România!”", a mai spus Gadola. 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO