ZF 15 minute cu un antreprenor
ZF 15 minute cu un antreprenor. Piaţa produselor plant-based, de la cool la mainstream: numărul producătorilor s-a redus, iar jucătorii rămaşi şi-au restrâns portofoliile. „Consumatorul are propriile reguli, sustenabilitatea nu este prima prioritate“
ZF 15 minute cu un antreprenor. Piaţa produselor plant-based, de la cool la mainstream: numărul producătorilor s-a redus, iar jucătorii rămaşi şi-au restrâns portofoliile. „Consumatorul are propriile reguli, sustenabilitatea nu este prima prioritate“ astăzi, 00:07

După boomul înregistrat în ultimii ani, piaţa alimen­telor „verzi“, văzute drept alternative la cele din proteină animală, a ajuns la maturitate. Asta a însemnat, pe de-o parte, o reducere a numărului de producători, iar pe de alta o restrângere a portofoliilor celor rămaşi. Aşadar, alimentele plant-based nu mai sunt astăzi o noutate şi nu mai trezesc nici curiozitatea, fiind deja o categorie mainstream.

citește mai mult
ZF 15 minute cu un antreprenor, un proiect Ziarul Financiar şi UniCredit Bank. Producătorul şi retailerul de suplimente alimentare Vitamix a construit în zece ani o reţea de 75 de magazine prezente în toată ţara. Acum, businessul românesc se uită la export
ZF 15 minute cu un antreprenor, un proiect Ziarul Financiar şi UniCredit Bank. Producătorul şi retailerul de suplimente alimentare Vitamix a construit în zece ani o reţea de 75 de magazine prezente în toată ţara. Acum, businessul românesc se uită la export joi, 00:05

Retailerul şi producătorul au­toh­ton de suplimente alimentare Vitamix a construit într-un deceniu o re­ţea de 75 de magazine, cu care a aco­pe­rit principalele localităţi din ţară. Astăzi, businessul se află în aproape toate judeţele României, cu mici ex­cep­ţii. Doar anul trecut au fost des­chi­se 13 unităţi Vitamix. Ritmul de ex­pan­siune însă va fi mult mai lent în 2025, compania vrând să îşi concen­tre­ze atenţia pe consolidarea operaţiunilor.

citește mai mult
ZF 15 minute cu un antreprenor. Cum reuşeşte un retailer local din Vrancea să se lupte cu marile branduri internaţionale? „Trebuie să mergem în toate localităţile relevante şi să aducem produse româneşti“
ZF 15 minute cu un antreprenor. Cum reuşeşte un retailer local din Vrancea să se lupte cu marile branduri internaţionale? „Trebuie să mergem în toate localităţile relevante şi să aducem produse româneşti“ 18 mar 2025

Vrancea a fost multă vreme unul dintre judeţele unde retailerii locali au reuşit să aibă o poziţie puternică în piaţa de comerţ alimentar, mici magazine şi reţele pornite de antreprenori autohtoni acoperind localităţile relevante, în frunte cu oraşul Focşani.

citește mai mult
ZF 15 minute cu un antreprenor. Trei antreprenori cu experienţă în IT şi asigurări au lansat un comparator de preţuri pentru asigurări şi produse financiare. „Sunt multe oportunităţi în România“
ZF 15 minute cu un antreprenor. Trei antreprenori cu experienţă în IT şi asigurări au lansat un comparator de preţuri pentru asigurări şi produse financiare. „Sunt multe oportunităţi în România“ 13 mar 2025

Adrian Pică, Bianca Cristea şi Andrei Firoiu au lansat platforma pretulmeu.ro, un business de comparare a preţurilor la asigurări, după ce au acumulat experienţă ca angajaţi, lucrând inclusiv pentru mari corporaţii. Pe termen mediu, obiectivul lor este ca platforma să ajungă principalul broker online de asigurări şi produse financiare.

citește mai mult
ZF 15 minute cu un antreprenor.  Cum reuşeşte tehnologia să dea mâna cu sportul: „Talentul şi munca asiduă sunt foarte bune, dar nu mai sunt suficiente pentru a ajunge în top“
ZF 15 minute cu un antreprenor. Cum reuşeşte tehnologia să dea mâna cu sportul: „Talentul şi munca asiduă sunt foarte bune, dar nu mai sunt suficiente pentru a ajunge în top“ 11 mar 2025

Multă vreme, sportul de performanţă a însemnat un mix între un strop de talent şi multă muncă. Însă tehnologia a reuşit să pătrundă şi în această sferă. Astfel, a fost adăugat al treilea element în reţeta succesului. Astăzi, talentul şi munca sunt importante, dar nu suficiente, spune Mihaela Bianca Mihail, fondatoarea MST Solutions. Compania furnizează echipamente tehnologice pentru testarea şi monitorizarea activităţii fizice şi a performanţei sportivilor.

citește mai mult
ZF 15 minute cu un antreprenor.  Businessul Art & Craft, care vinde suveniruri, deschide propriul magazin specializat pe dulciuri pe Magheru sub brandul Via Delice. „Am deschis propria linie de asamblare şi vom putea avea o varietate mare de produse“
ZF 15 minute cu un antreprenor. Businessul Art & Craft, care vinde suveniruri, deschide propriul magazin specializat pe dulciuri pe Magheru sub brandul Via Delice. „Am deschis propria linie de asamblare şi vom putea avea o varietate mare de produse“ 6 mar 2025

Businessul Art & Craft, specia­lizat în vânzarea de suveniruri, intră pe un nou segment şi deschide propriul magazin de dulciuri sub brandul Via Delice. Magazinul va fi deschis în clădirea Magheru One din Bucureşti, fiind inspirat de magazinele similare din Europa.

citește mai mult
ZF 15 minute cu un antreprenor. Gabriel Faflei, Japanos: Costul materiei prime în Franţa e mai mic decât în România, însă preţurile noastre sunt duble la Paris versus Bucureşti
ZF 15 minute cu un antreprenor. Gabriel Faflei, Japanos: Costul materiei prime în Franţa e mai mic decât în România, însă preţurile noastre sunt duble la Paris versus Bucureşti 4 mar 2025

Japanos, un lanţ de restaurante cu specific japonez care a pornit din Bucureşti, a ajuns să opereze 12 unităţi pe plan local şi internaţional. Reţeaua are cinci localuri proprii în Bucureşti şi două în ţară, în Cluj şi Oradea, acestea din urmă fiind administrate în sistem de franciză. Lor li se adaugă şi restaurantele proprii din Paris, unde există două unităţi, şi unităţile în franciză din Dubai, Kosovo şi Caraibe.

citește mai mult
ZF 15 minute cu un antreprenor, un proiect Ziarul Financiar şi UniCredit Bank. Amalia Săftoiu, Ami Amalia: Îmi doresc să atragem un investitor pentru a ne dezvolta în Europa şi căutăm un partener de retail pentru a ne extinde în afara continentului
ZF 15 minute cu un antreprenor, un proiect Ziarul Financiar şi UniCredit Bank. Amalia Săftoiu, Ami Amalia: Îmi doresc să atragem un investitor pentru a ne dezvolta în Europa şi căutăm un partener de retail pentru a ne extinde în afara continentului 27 feb 2025

Brandul românesc de modă Ami Amalia, fondat de antreprenoarea Amalia Săftoiu, caută un investitor cu ajutorul căruia să accelereze dezvol­tarea directă a businessului în Europa. Totodată, ea caută şi un partener pentru extinderea vânzărilor în Asia.

citește mai mult
ZF 15 minute cu un antreprenor.  Dan Balaban, Davino: Vrem să ne extindem prezenţa în retail, însă printr-o achiziţie sau printr-o asociere, nu prin extensia gamelor existente
ZF 15 minute cu un antreprenor. Dan Balaban, Davino: Vrem să ne extindem prezenţa în retail, însă printr-o achiziţie sau printr-o asociere, nu prin extensia gamelor existente 25 feb 2025

Consumul de vin a înregistrat o scădere anul trecut, iar tendinţa pare să se menţină şi în 2025, în contextul în care oamenii sunt mult mai prudenţi în ceea ce priveşte modul în care îşi cheltuiesc banii. Ei fie cumpără mai puţin, fie trec de la produse premium către cele cu preţuri medii.

citește mai mult
ZF 15 minute cu un antreprenor, un proiect Ziarul Financiar şi UniCredit Bank. Răzvan Rusu, fondator, Răzvan Idicel: Ne-am redus dependenţa de marii retaileri. Jumătate din business vine direct de la consumator, prin magazinul nostru online
ZF 15 minute cu un antreprenor, un proiect Ziarul Financiar şi UniCredit Bank. Răzvan Rusu, fondator, Răzvan Idicel: Ne-am redus dependenţa de marii retaileri. Jumătate din business vine direct de la consumator, prin magazinul nostru online 20 feb 2025

Una dintre cele mai bune strategii pentru dezvoltarea unui mic pro­ducător este să îşi concentreze atenţia pe vânzările directe către consu­matori, reducând astfel dependenţa faţă de marii retaileri, este de părere Răzvan Rusu, fondatorul Răzvan Idicel.

citește mai mult
ZF 15 minute cu un antreprenor. Diana Tutelcă Staicu, fondatoarea businessului Scandi­na­vian Decorators: Nici produsele premium nu sunt păzite de crize. Când piaţa se zgâlţâie, clienţii devin brusc mult mai cumpătaţi
ZF 15 minute cu un antreprenor. Diana Tutelcă Staicu, fondatoarea businessului Scandi­na­vian Decorators: Nici produsele premium nu sunt păzite de crize. Când piaţa se zgâlţâie, clienţii devin brusc mult mai cumpătaţi 18 feb 2025

Piaţa produselor premium şi de lux este considerată de mulţi ca fiind de neatins de crize, însă când economia în­tâm­pină probleme foarte dificile, toate ca­te­goriile de bunuri se confruntă cu scăderi de vânzări, este de părere Diana Tutelcă Staicu, fondatoarea businessului Scandi­na­vian Decorators, un furnizor local de piese de mobilier premium.

citește mai mult
ZF 15 minute cu un antreprenor, un proiect Ziarul Financiar şi UniCredit Bank. Producătorii simt că piaţa nu mai poate suporta scumpiri. Mircea Turdean, Farmec: „Nu ne grăbim să venim cu o creştere a preţurilor în acest an“
ZF 15 minute cu un antreprenor, un proiect Ziarul Financiar şi UniCredit Bank. Producătorii simt că piaţa nu mai poate suporta scumpiri. Mircea Turdean, Farmec: „Nu ne grăbim să venim cu o creştere a preţurilor în acest an“ 13 feb 2025

Mircea Turdean, directorul general şi acţionarul producătorului de cosmetice Farmec din Cluj, spune că 2024 a fost dificil, însă compania a reuşit să încheie anul cu o creştere de 12% a cifrei de afaceri şi cu un profit mai mare cu 2% versus 2023.

citește mai mult
ZF 15 minute cu un antreprenor. Valori Nutriţionale, aplicaţia care ajută operatorii din industria alimentară să calculeze valorile nutriţionale, a căror afişare este obligatorie, vrea să atace pieţele externe
ZF 15 minute cu un antreprenor. Valori Nutriţionale, aplicaţia care ajută operatorii din industria alimentară să calculeze valorile nutriţionale, a căror afişare este obligatorie, vrea să atace pieţele externe 11 feb 2025

Aplicaţia Valori Nutriţionale, dez­voltată de Irinel Nicoară şi de Valentin Krancevik, a pornit în ianu­arie 2022, pentru a veni în sprijinul ope­r­atorilor din industria alimentară şi din HoReCa în calcularea valorilor nutri­ţio­nale ale produselor. Aplicaţia a ajuns la 2.500 de parteneri, iar mulţi dintre aceştia sunt operatori de restau­rante şi localuri din industria de ospita­litate.

citește mai mult
ZF 15 minute cu un antreprenor. Laura Hîncu, designer vestimentar: Instabilitatea politică de la finalul anului trecut a dus la un blocaj. Anul acesta însă, vedem că oamenii vor să facă lucruri
ZF 15 minute cu un antreprenor. Laura Hîncu, designer vestimentar: Instabilitatea politică de la finalul anului trecut a dus la un blocaj. Anul acesta însă, vedem că oamenii vor să facă lucruri 6 feb 2025

Instabilitatea politică, ce a fost cauzată de alegerile prezidenţiale de la finalul anului trecut, a dus la o prudenţă în consum, spune Laura Hîncu, designer vestimentar şi proprietara brandului cu acelaşi nume. Cu toate că decembrie este una dintre cele mai importante luni pentru consum, datorită sărbătorilor de iarnă, ultima lună a anului trecut a dat peste cap estimările antreprenorilor.

citește mai mult