ZF 15 minute cu un antreprenor

15 minute cu un antreprenor. Radu Dimeca, general manager Grafoprint: Aveam prognozată o creştere de 10% şi am avut o scădere de 20% faţă de anul trecut

15.10.2020, 17:50 Autor: Miruna Diaconu

♦ „Lucrurile au devenit foarte volatile din martie, iar acum sunt circumspect în ceea ce priveşte realizarea unui plan“ ♦ Tipografia Grafoprint a fost înfiinţată în anul 1991, iar în prezent produce câteva milioane de etichete anual.

Radu Dimeca, general manager la Grafo­print, spune că pandemia a afectat semni­ficativ afacerile companiei. Pe lângă amânarea unor planuri de dezvoltare, compania a înregistrat o scădere până în prezent de aproape 20%, deşi la începutul anului era estimată o creştere de 10% a businessului.

„Pandemia ne-a întârziat implementarea şi integrarea unui sistem care are nevoie oricum de câteva luni pentru a-i putea descoperi şi găsi toate valenţele, iar perioada în care am lucrat în două sisteme ne-a dat bătăi de cap. Acest lucru a fost dublat şi de scă­deri de volume pentru că noi aveam prognozată o creştere de 10% şi am avut o scădere de 20% faţă de anul trecut. Septem­brie şi octombrie ar putea fi mai echilibrate, dar e rău să ai cu 30% (diferenţa între creşterea prognozată şi declinul efectiv - n.red.) mai puţin decât ai bugetat“, spune Radu Dimeca, general manager Grafoprint, în cadrul emisiunii ZF 15 minute cu un antreprenor: Cum facem ca economia să funcţioneze în continuare?, un proiect ZF şi First Bank.

Compania Grafoprint a încheiat anul tre­cut cu afaceri de 26,3 milioane lei, în scădere cu 5% faţă de anul anterior. Firma a a obţinut în 2019 un profit net de aproape 260 mii lei.

Antreprenorul spune că situaţia actuală a schimbat total modul de gândire şi de a face business, astfel că se creează un dezechilibru în gândirea planificată şi în modul în care s-au învăţat oamenii să abordeze o prognoză.

„Lucrurile au devenit foarte volatile din martie, iar acum sunt circumspect în ceea ce priveşte realizarea unui plan, dar asta nu înseamnă să nu îţi propui nimic.“

Tipografia Grafoprint a fost înfiinţată în anul 1991, iar în prezent produce chiar şi câteva milioane de etichete anual. În prezent, tipografia se ocupă de tipărirea de etichete pentru diferite produse, dar şi de tipărirea facturilor de utilităţi.

„Un produs nu poate să se vândă fără etichetă. Avem etichete din toată zona de business, de la food&drink, până la automotive şi cosmetice. Ca branduri, la nivel de formalistică am avut Coca Cola, la nivel de etichete avem Cristim, Aqua Carpatica, sunt companii care au consum mare de etichete“, explică Radu Dimeca.

Pandemia a amânat şi din planurile de dezvoltare ale companiei, mai exact a amânat cu şase luni implementarea unui sistem de management ERP (Enterprise Resource Planning), care a fost dezvoltat in-house, dar care este în plină integrarea abia luna aceasta.

„Noi am început cu 3 angajaţi şi acum suntem la 80 de oameni. Tehnologiile au avansat, capacitatea de a gestiona anumite sisteme de management ERP te ajută foarte mult. Am inventat şi noi un sistem într-o colaborare cu un asemenea producător şi acum suntem în curs de implementare“, spune Radu Dimeca.

Antreprenorul spune că el a învăţat din criza anterioară faptul că nu trebuie să se dea bătut şi încearcă să fie pozitiv. Radu Dimeca adaugă că într-un business este foarte important să rişti şi nu doar să analizezi.

 

 

Un Demers Ziarul Financiar cu susținerea ZF 15 minute cu un antreprenor
ZF 15 minute cu un antreprenor