ZF 15 minute cu un antreprenor

15 minute cu un antreprenor. Teodora Burz, fondator Styland: Ne gândim să deschidem un magazin offline care să completeze activitatea din online

07.10.2020, 18:15 Autor: Miruna Diaconu

♦ Brandul de haine Styland a pus primele produse în piaţă în luna martie din 2016, pornind cu doar trei costume ♦ Astăzi are în ofertă peste 1.000 de referinţe.

Teodora Burz, fondator al brandului de îmbrăcăminte Styland, spune că în urmă cu un an a început să fabrice haine din materiale sustenabile, urmând conceptul de minimum waste - risipă minimă - şi nu cel de zero risipă, care e foarte dificil de realizat.

Decizia de a merge în această direcţie vine în contextul în care la nivel internaţional se discută despre cât de mult poluează industria modei şi cum se poate reduce impactul negativ asupra mediului.

„Suntem printre primele branduri de haine (de pe plan local - n.red.) care vin cu conceptul de minimum waste. Este foarte greu să ajungi la zero waste. Este o schimbare majoră pe care am iniţiat-o acum un an. Este un proces complex care presupune schimbarea întregului proces de fabricaţie, înlocuirea integrală a materialelor. Încercăm să avem pierderi cât mai mici, să economisim cât mai mult materia primă şi să facem cât mai puţin rău planetei“, spune Teodora Burz, fondatoarea Styland, în cadrul emisiunii ZF 15 minute cu un antreprenor: Cum facem ca economia să funcţioneze în continuare?, un proiect ZF şi First Bank.

Totodată, fondatoarea Styland spune că nici pentru materialele normale şi nici pentru materialele sustenabile nu există furnizori pe piaţa din România. Astfel că, pentru a scoate pe piaţă noul concept de minimum waste, a început cu un an înainte căutarea unor furnizori de materie primă sustenabilă.

„Am reuşit să găsim furnizori pe care îi şi reprezentăm pe piaţa din România în aşa fel încât orice brand şi potenţial client poate să cumpere aceste materiale de la noi, noi fiind biroul lor de reprezentare pe piaţa din România“, spune Teodora Burz.

Pentru noua categorie de produse pe care Styland o are, dar nu numai, Teodora Burz spune că îşi doreşte să deschidă un magazin de prezentare, astfel încât clienţii să poată intra în contact cu articolele vestimentare.

„Ne dorim să avem cât mai curând posibil un punct de desfacere, astfel încât clienţii să intre în contact cu produsele. Mă gândesc la o experienţă socială în care clientul poate proba şi poate vedea mai mult decât prezentăm noi în showroom sau în online. Clienţii trebuie să cunoască povestea brandului, în principal noua categorie de produse pe care o propunem“, spune Teodora Burz.

Brandul de haine a pus primele produse pe piaţă în luna martie din 2016, deşi cu un an înainte a fost deschis atelierul de producţie în care urmau să fie croite produsele Styland. Iniţial, brandul a pornit la drum cu doar trei produse, dar astăzi a ajuns la o varietate de peste 1.000 de referinţe. Deşi la început brandul producea doar costume, între timp portofoliul s-a diversificat.

„Brandul se numeste Styland, numele pleacă de la stil, asta înseamnă că orice are legătură cu styling-ul şi cu stilul poate să reprezinte brandul. Nu ne limităm doar la costume şi nici la ceea ce facem noi astăzi. Sper să pot duce mai departe proiectul şi planul pe care l-am iniţiat în aşa fel încât să scot cât mai multe articole şi categorii de produse“, afirmă fondatoarea Styland.

În prezent, produsele sub brandul Styland se găsesc pe site-ul propriu, dar şi pe platforma internaţională online Far Fetch. Clienţii care achiziţionează produsele Styland sunt atât străini, cât şi români, într-o proporţie egală.

„Vedem o dinamică extraordinară, lucrurile se schimbă cu o viteză mare şi e posibil ca procentele să se schimbe în perioada următoare. Bucureştiul are o dinamică aparte atunci când vine vorba de shopping. Mi-aş dori ca magazinul de prezentare să fie într-o zonă stradală, dar în Bucureşti shopping-ul stradal nu e aşa cum ni-l dorim noi, astfel că cel mai probabil vom merge la mall“, explică Teodora Burz.

 

 

Un Demers Ziarul Financiar cu susținerea ZF 15 minute cu un antreprenor
ZF 15 minute cu un antreprenor