♦ Dan Ostahie: „Toate căile de investiţii trebuie folosite, capitalul propriu este cel mai scump, apoi avem capitalul atras de la băncile comerciale, apoi capitalul atras din piaţa de capital, dar şi capitalul atras printr-un plasament privat, chiar şi zona de M&A (fuziuni şi achiziţii).“
Altex, cel mai mare retailer local de bunuri electro-IT, plănuieşte investiţii de 200 de mil. euro pentru extindere în următorii trei-cinci ani, spune Dan Ostahie, fondatorul Altex. Planurile de investiţii fac referire atât la extinderea jucătorului de retail de electro-IT, cât şi pe alte segmente, precum real estate, dar şi intrarea pe noi pieţe de retail.
Pentru astfel de extinderi, antreprenorul este deschis să apeleze chiar şi la o finanţare de pe piaţa de capital.
„Toate căile de investiţii trebuie folosite, capitalul propriu este cel mai scump, apoi avem capitalul atras de la băncile comerciale, apoi capitalul atras din piaţa de capital, dar şi capitalul atras printr-un plasament privat, chiar şi zona de M&A (fuziuni şi achiziţii)“, spune Dan Ostahie, prezent în cadrul emisiunii ZF 15 minute cu un antreprenor, un proiect Ziarul Financiar şi Alpha Bank.
Antreprenorul menţionează că planurile de investiţii au în vedere dezvoltarea zonei de real estate, din grupul Altex făcând parte compania Cometex, care administrează mai multe parcuri de retail în diferite oraşe. Mai mult, grupul investeşte şi în platforma IT, dar şi în automatizarea zonei de logistică.
Totodată, antreprenorul este deschis să facă achiziţii şi pe alte segmente de retail, mai exact, dezvoltarea unei reţele de magazine dintr-un alt segment decât cel de electro-IT. „Ne uităm la fiecare oraş în parte acolo unde mai există loc de dezvoltare, dar ne uităm şi la alte categorii, nu neapărat electro-IT, luăm în calcul deschiderea unei reţele de altceva. Cred că cel mai important este să capitalizăm pe propriile valori care vin, în primul rând, din conceptul omnichannel, care poate fi aplicat şi la alte categorii decât electro-IT.“
„Trebuie să ne uităm la sfera completă a retail-ului atâta timp cât am văzut modelele online de marketplace, ele pot fi transformate în modele omnichannel”, adaugă el.
Businessul Altex a crescut constant an de an, atât în ceea ce priveşte cifra de afaceri, cât şi profitul. Altex a avut venituri de 7 mld. lei în 2023, după o creştere de 7% faţă de anul anterior, arată datele Ministerului de Finanţe. Pentru anul acesta este estimat un ritm de creştere similar, la fel şi pentru 2025.
Altex a lansat şi propriul marketplace la finalul anului 2022, segment care este aşteptat să ajungă la circa 20% din total business în următorii ani.
Antreprenorul adaugă faptul că 2024 a fost un an bun, cu rezultate în creştere şi cu un avans al consumului, în general. Totuşi, sunt aşteptate măsuri fiscale pentru reducerea deficitului bugetar care vor impacta consumul.
Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.
ABONEAZĂ-TE