ZF 15 minute cu un antreprenor

Gabriel Sandu, proprietarul magazinelor Pronto: Avem 15 magazine, dar anul acesta vrem să reîncepem expansiunea şi să mai deschidem cinci. Am identificat deja cinci locaţii la cheie, aşteptăm doar acordul din partea Carrefour, compania-mamă care a lansat franciza Pronto pe piaţa locală

20.07.2020, 11:28 Autor: Alexandra Cepăreanu

Gabriel Sandu, proprietarul magazinelor de proximitate Pronto, cel mai mare francizat al francezilor de la Carrefour în România, care operează 15 magazine express în Capitală, spune că anul acesta reţeaua Pronto va ajunge la un număr de 20 de magazine în Bucureşti.

„Momentan avem 15 magazine şi sperăm ca anul acesta să reîncepem expansiunea şi să deschidem încă cinci locaţii. Perioada de criză este un context bun pentru expansiune şi dezvoltare şi cred că putem să ne atingem obiectivele pentru anul în curs“, a spus Gabriel Sandu în cadrul emisiunii 15 minute cu un antreprenor. Cum facem ca economia să funcţioneze în continuare, realizată de Ziarul Financiar în parteneriat cu First Bank.

Astfel, proprietarul reţelei spune că a găsit deja cele cinci spaţii necesare în care vor funcţiona magazinele de retail alimentar.

„Am identificat deja cinci locaţii la cheie, aşteptăm doar acordul din partea Carrefour. Toate maga­zinele pe care le avem acum sunt preluate, pe unul singur l-am des­chis noi de la zero, pentru că în general spaţiile de retail sunt deja formate.“

În plus, începând cu anul 2021, proprietarul reţe­lei de magazine Pronto are în plan să deschidă câte 20-25 de noi locaţii în fiecare an. De asemenea, Gabriel Sandu vrea să extindă reţeaua de magazine în cartiere intens populate, precum este Drumul Taberei. „Ne dorim să deschidem în locuri cu habitat înalt. Din experienţa acumulată în cei şapte ani de când am început să dezvoltăm această reţea de magazine, am învăţat că aceste locuri sunt cele mai potrivite pentru businessul nostru.“

Proprietarul celor 15 magazine de proximitate consideră că magazinele pe format mic, care sunt am­plasate în cartiere intens popu­late, sunt „privilegiate în mo­mente de criză.“

De asemenea, planurile antreprenorului pe termen mediu şi lung vizează ca reţeaua Pronto să ajungă la un număr de 100 de magazine.  „Mi-am propus să depăşesc pragul de 100 de magazine în următorii 10 ani. Consider că atâtea magazine sunt necesare pentru a ajunge la toţi bucureştenii. Îmi doresc ca bucureştenii să ajungă noi cât mai repede şi noi să facem livrări în maximum o oră“, a adăugat Gabriel Sandu.

El spune că un număr de aproximativ 1.000 de clienţi pe zi poate asigura profitabilitatea şi stabilitatea unui magazin. „Avem şi magazine în care intră circa 600 de oameni, dar coşul de cumpărături şi valoarea bonului mediu sunt mai mari.“

Compania Pronto, prin cele 15 magazine pe care le administrează sub franciza Carrefour România, a avut în anul 2019 o cifră de afaceri de 37,8 mil. lei. „De trei ani creştem cu un ritm alert de 15% pe an, o creştere constantă care ne bucură. În acest ritm, dacă nu se schimbă nimic, cred că şi anul acesta vom înregistra o creştere de 20% a cifrei de afaceri.“

Gabriel Sandu a început să deschidă cele 15 magazine în 2012, iar în cei circa şapte ani de activitate a închis un singur magazin, în 2014. „A fost de fapt o relocare în 2014. Am deschis primul magazin din reţea în 2013 şi apoi ne-am extins rapid. Din 2014 nu am mai inaugurat unităţi noi pentru că grupul Carrefour nu s-a mai extins în franciză“, a conchis antreprenorul.

Un Demers Ziarul Financiar cu susținerea ZF 15 minute cu un antreprenor
ZF 15 minute cu un antreprenor