ZF 15 minute cu un antreprenor

Irina Schrotter, designer şi fondatoarea brandului cu acelaşi nume: Aproximativ 800 de angajaţi sunt dependenţi de deciziile de business pe care le iau în fiecare zi

17.07.2020, 00:08 Autor: Alexandra Cepăreanu

♦ Sub brandul Irina Schrotter sunt deschise cinci magazine monobrand în România şi unul în Elveţia ♦ Articolele produse sub acest brand sunt vândute în unităţi partenere din mai multe ţări, în special în Franţa.

Irina Schrotter, designer şi cea care a fondat în 1990 brandul de modă cu acelaşi nume, spune că deciziile de business pe care le ia în fiecare zi influenţează viaţa a celor 800 de angajaţi care lucreză în cadrul celor două fabrici de textile pe care le deţine în zona Moldovei.

„Aproximativ 800 de angajaţi sunt dependenţi de deciziile de business pe care le iau în fiecare zi, motiv pentru care încerc să găsesc soluţii care să aibă cât mai puţine consecinţe negative. Caut soluţii care să sprijine şi partenerii, alte companii româneşti“, a spus Irina Schrotter în cadrul emisiunii 15 minute cu un antreprenor. Cum facem ca economia să funcţioneze în continuare, realizată de ZF în parteneriat cu First Bank.

Ea consideră că în contextul creat de pandemia de COVID-19, atât antreprenorii, cât şi consumatorii trebuie să susţină brandurile româneşti şi producţia locală.

„Trebuie să achiziţionăm produse locale. Asta este una dintre soluţiile pe care le avem pentru a ieşi din perioada asta complicată. Înainte vindeam în multe ţări, dar odată cu pandemia ne-au dispărut clienţii străini, iar singura soluţie a fost să ne îndreptăm atenţia spre clienţii locali.“

Sub brandul Irina Schrotter sunt deschise cinci magazine monobrand pe piaţa locală şi unul în Elveţia, iar pe pieţele străine, în special Franţa, articolele produse sub acest brand sunt vândute în unităţi partenere. Cele şase magazine au fost închise din cauza pandemiei, în lunile martie-aprilie.

„Am redeschis toate unităţile, dar traficul este mult diminuat. Depinde pe ce latură a retailului este situat businessul: dacă este în zona de echipamente sportive, vânzările au crescut de trei ori, dacă este în zona smart-casual, vânzările au crescut cu 50%, însă sunt zone unde vânzările au scăzut mult. Per total, scăderile din retail sunt foarte mari“, a adăugat Irina Schrotter.

Însă, în contextul pandemiei a avut loc o mutare activităţii în mediul online, acesta urmând a fi un pariu şi pe viitor. Fondatoarea brandului de modă spune că „un procent important din cifra de afaceri a dispărut, nu doar ca urmare a schimbărilor ce au avut loc pe piaţa locală, dar şi a celor la nivel internaţional.“†

Piaţa locală de îmbrăcăminte ajunge la o valoare de circa 3,5 miliarde de euro anual, potrivit informaţiilor ZF, însă, aceasta este dominată de jucători internaţionali, pe lângă care mai încearcă să ridice capul şi câteva branduri înfiinţate de antreprenori şi designeri români.

„Consumatorii consideră că brandurile internaţionale au produse mai bune decât cele realizate de companiile româneşti, ceea ce este greşit. Dacă ne uităm pe piaţa din România, brandurile mari de lux încă nu se regăsesc local, pentru că nu avem puterea de cumpărare necesară. Practic, la noi se vând produsele brandurilor mari doar în outlet. Ce observ însă e că brandurile care se adresează segmentului mediu se poziţionează în România mai sus“, spune fondatoarea brandului Irina Schrotter.

Fabricile deţinute de Irina Schrotter - o unitate de producţie cu 74 de salariaţi ce realizează doar colecţiile brandului propriu şi una cu circa 700 de oameni care lucrează în sistem de lohn pentru branduri premium şi de lux din UE - au înregistrat afaceri de aproape 40 mil. lei în 2019, în urcare cu peste 10% faţă de anul anterior.

 

Fabricile deţinute de Irina Schrotter

♦ O unitate de producţie ce realizează doar colecţiile brandului propriu şi una care lucrează în sistem de lohn pentru branduri premium şi de lux din UE - au înregistrat afaceri cumulate de aproape 40 mil. lei în 2019, în urcare cu peste 10% faţă de anul anterior.

 

 

Un Demers Ziarul Financiar cu susținerea ZF 15 minute cu un antreprenor
ZF 15 minute cu un antreprenor