ZF 15 minute cu un antreprenor

Irina Stăncescu, cofondator Pain Plaisir: În cinci ani îmi doresc să avem zece magazine şi o unitate centrală mare de producţie. Acum căutăm spaţiu pentru a deschide încă o brutărie

16.07.2020, 19:00 Autor: Alexandra Cepăreanu

♦ „Vrem să mergem în zone de cartier pentru că ne adresăm consumatorilor finali şi vrem să fim mai aproape de ei“.

Irina Stăncescu, cofondatoare a brutăriilor artizanale Pain Plaisir, un business fondat în 2012, spune că planurile pentru următorii cinci ani vizează expansiunea până la o reţea de zece magazine şi des­chiderea unei unităţi mari de producţie. În prezent, sub acest brand sunt operate două brutării - ambele în zone centrale ale Capitalei, respectiv Dorobanţi şi Kiseleff - şi două spaţii de producţie.

„În cinci ani îmi doresc să avem zece brutării şi o unitate centrală mare de producţie. Vreau să ducem brandul în zone de cartier deoarece mi se pare cel mai important să ajungem la oameni. Avem şi colaborări B2B (business to business), dar ideea noastră este să ajungem aproape de consumatorul final. Visez la un magazin în Drumul Taberei sau în Tineretului“, a spus Irina Stăncescu în cadrul emisiunii 15 minute cu un antreprenor. Cum facem ca economia să funcţioneze în continuare?, realizată de ZF în parteneriat cu First Bank.

Astfel, în prezent, fondatorii companiei caută un spaţiu în Bucureşti, unde să poată deschide cel de-al treilea magazin.

Compania şi-a desfăşurat activitatea normal chiar şi pe perioada stării de urgenţă, iar clienţii au fost principala sursă de motivare a angajaţilor, a adăugat cofondatoarea Pain Plaisir.

„Am avut mulţi clienţi cu care ne-am împrietenit. Am văzut asta în starea de urgenţă, am avut aceeaşi clienţi în fiecare zi, probabil mersul la brutărie însemna un reper de normalitate pentru ei, iar nouă ne-a dat curajul să continuăm şi ne-a motivat.“

Totuşi, pandemia a amânat planurile de extindere a segmentului de producţie.

„Cea mai grea decizie a fost să amânăn căutarea unui spaţiu mai mare pentru partea de producţie“, a menţionat Irina Stăncescu.

În prezent, Pain Plaisir înregistrează zilnic aproximativ 600 de clienţi pe zi. „Numărul clienţilor fluctuează în funcţie de zi, de weekend, de sărbători. În medie, avem încasări cuprinse între 15.000 „ 20.000 de lei pe zi.“

În 2019, afacerile companiei s-au ridicat la aproximativ 1,7 mil. euro, iar pentru anul în curs Irina Stăncescu speră la vânzări în creştere.

„Per ansamblu, ne aşteptăm ca anul acesta să fie mai bun ca anul trecut. În perioada ianuarie „ februarie am înregistrat o creştere de 30% a vânzărilor, apoi am avut o scădere pe fondul pandemiei, dar nu semnificativă. Sperăm însă să depăşim proiecţia pe care am făcut-o pentru acest an şi aşteptăm să deschidem cel de-lea treilea magazin.“

Brutăria artizanală Pain Plaisir a luat naştere în urmă cu circa opt ani, când România nu avea încă o piaţă dedicată jucătorilor de profil şi nici consumatorii nu erau obişnuiţi cu brutării de specialitate. Însă, în cei opt ani de activitate pe piaţa locală, Irina Stăncescu spune că „nevoia pentru astfel de produse creşte din ce în ce mai mult, iar noi ne bucrăm să vedem şi alţi jucători de profil care intră pe piaţă.“ 

 

 

 

Un Demers Ziarul Financiar cu susținerea ZF 15 minute cu un antreprenor
ZF 15 minute cu un antreprenor