ZF 15 minute cu un antreprenor

Laurenţiu Ilie, proprietar Kitchen Shop: În perioada aceasta am pierdut cam 1,5 mil. euro din încasările magazinelor fizice, dar onlineul a avut o creştere de 500%

23.07.2020, 18:25 Autor: Miruna Diaconu

♦ Kitchen Shop, pe lângă magazinul online, are 17 magazine fizice în România şi un altul în capitala Ungariei ♦ Kitchen Shop a fost înfiinţat în urmă cu 11 ani, pornind la drum cu magazinul online.

Laurenţiu Ilie, proprietar Kitchen Shop, retailer de echipamente de bucătărie, spune că în perioada izolării odată cu restricţiile impuse de autorităţi, încasările companiei au avut mult de suferit, astfel că au fost şterse 1,5 milioane de euro din vânzările magazinelor fizice.

„Pandemia a reprezentat  un şoc pentru mulţi din zona de retail, iar unii jucători vor prefera să se reorienteze. Noi ne-am schimbat planurile de expansiune, dacă înainte de pandemie aveam de gând să deschidem mai multe magazine, acum nu numai că nu le vom mai deschide, dar am ajuns la concluzia că este mai bine să mai închidem din unităţile fizice. Le vom păstra pe cele mai bune“, spune Laurenţiu Ilie, proprietar Kitchen Shop, în cadrul emisiunii ZF 15 minute cu un antreprenor. Cum facem ca economia să funcţioneze în continuare?, un proiect ZF şi First Bank.

Închiderea mallurilor ca ur­mare a restricţiilor impuse de autorităţi a afectat semni­ficativ afacerea lui Laurenţiu Ilie, toate magazinele Kitchen Shop fiind amplasate în centre comerciale.

Antreprenorul spune că s-a gândit la opţiunea ca în viitor să îşi construiască propriul magazin astfel încât să nu mai depindă de astfel de şocuri precum cel creat de pandemie.

„Nimeni nu a putut să prevadă o astfel de situaţie în care statul îţi închide afacerea, brusc te trezeşti că îţi dispar toate veniturile. Noi vindem cam de 1 milion de euro pe lună în maga­zinele fizice şi brusc aceşti bani au dispărut. Pe de altă parte, toate celelalte cheltuieli au continuat, în special chiriile, iar pentru noi cei din industria de retail a fost un şoc“, precizează Laurenţiu Ilie.

Totodată, el spune că nu ia în calcul să îşi deschidă magazine stradale pentru că au dezavantaje precum faptul că nu există un trafic constant de oameni, iar din acest punct de vedere un centru co­mercial este preferat de re­taileri.

Deşi magazinele fizice au fost închise în această perioadă, iar vânzările au avut de suferit, online-ul a crescut semnificativ, astfel că vânzările în online au fost de şase ori mai mari faţă de perioada de dinaintea pandemiei.

Totuşi, odată cu deschiderea magazinelor, au scăzut vânzările în online pentru că oamenii au preferat să vină în magazine pentru achiziţionarea produselor, spune Laurenţiu Ilie.

„Imediat cum s-au redeschis magazinele, vânzările online şi-au revenit la valorile iniţiale, oamenii îşi doresc să vină să vadă produsele. Există totuşi şi clienţi care au început să prindă încredere în produsele noastre, astfel că nu mai trec prin magazine şi cumpără online. Online-ul e acum cam la 15% din afacerea noastră.“ Loc de creştere există însă dat fiind că România în 2019 se afla pe ultimul loc din Europa la cumpărăturile online. Totuşi, rata de creştere a vănzârilor online a fost cea mai mare din Europa, de 30%, afirmă Laurenţiu Ilie.

Kitchen Shop este un business românesc pornit în urmă cu 11 ani, care operează pe piaţa locală o reţea de 17 magazine. În urmă cu doi ani a fost deschis un magazin în Budapesta. Aceste unităţi comercializează echipamente pentru bucătărie şi au ajuns la afaceri de peste 46 milioane lei (10 mil. euro) în 2019, conform datelor Ministerului de Finanţe.

 

„În mod normal sunt optimist, dar de data aceasta sunt cam pesimist în ceea ce priveşte evoluţia pandemiei. Odată cu ieşirea din lockdown au început iar să crească numărul de cazuri, iar în magazine traficul este mult mai redus faţă de anul trecut chiar şi după deschiderea mallurilor. Dacă cei din offline se vor muta în online va fi bine, dar îmi e greu să cresc acest lucru“, spune Laurenţiu Ilie cu privire la estimările pentru anul acesta. El nu oferă alte cifre.

Kitchen Shop este un business românesc pornit în urmă cu 11 ani, care operează pe piaţa locală o reţea de 17 magazine. În urmă cu doi ani a fost deschis un magazin în Budapesta.

 

Un Demers Ziarul Financiar cu susținerea ZF 15 minute cu un antreprenor
ZF 15 minute cu un antreprenor