• Leu / EUR5.0847
  • Leu / GBP5.7545
  • Leu / USD4.3768

Marius Bîcu, Ferma cu Omenie: Avem în plan construcţia unei noi fabrici, însă până atunci, extindem capacitatea celei actuale, proiect care ar putea fi gata la începutul anului viitor

14.10.2025, 00:07 Autor: Miruna Diaconu

 În 2024, Ferma cu Omenie a avut venituri de 33,8 milioane lei, în creştere cu 23% faţă de anul anterior, când cifra de afaceri a firmei a fost de 27,5 mil. lei, potrivit datelor Ministerului Finanţelor.

Compania Ferma cu Omenie, activă în industria alimentară locală, are în plan investiţia într-o nouă fabrică, care ar putea fi construită prin programul Investalim. Nevoia unei astfel de investiţii vine din faptul că cererea pentru produsele companiei a crescut semnificativ în ultima perioadă, motiv pentru care actuala capacitate de producţie nu mai este suficientă.

„Mărim întâi capacitatea fabricii existente în 2026. Avem în fabrica nouă investiţii prin programul Investalim, dar va dura circa trei ani, poate chiar patru, să o realizăm, după cum se mişcă lucrurile acum. De aceea, am ales să nu ne gâtuim producţia şi mărim capacitatea unităţii actuale printr-o linie nouă de procesat brânzeturi şi prin construcţia unei hale. Avem până acum fundaţia realizată şi aşteptăm structura metalică“, spune Marius Bîcu, acţionar şi director general al companiei Ferma cu Omenie, prezent în cadrul emisiunii ZF 15 minute cu un antreprenor, un proiect al Ziarului Financiar şi al UniCredit Bank.

 

Despre noua fabrică

Investiţia în extinderea unităţii de producţie actuale se ridică la circa 1,2 mi­lioane de euro, bani proveniţi din fonduri proprii şi credite bancare. Proiectul ar putea fi finalizat în luna februarie a anului viitor.

Pentru noua fabrică, investiţia se ridică la 5 milioane de euro, iar antreprenorul e de părere că proiectul ar putea aduce plus valoare produselor companiei.

„Este o investiţie mare, dar ne dorim să adăugăm valoare produselor noastre, vrem să facem împachetări deosebite, să facem porţionări, să devenim şi mai automatizaţi şi mai eficienţi. Vom avea şi un depozit mai bun. Nu am fost eligibili pentru 2025 (la Investalim – n. red.). O să fim eligibili pentru 2026 şi cred că tot anul viitor o să facem proiectare, autorizare utilităţi, astfel încât să fim pregătiţi să executăm lucrarea în 2028“, mai spune el.

Odată cu finalizarea noii fabrici, ea va funcţiona în paralel cu unitatea actuală.

 

Unde ajung produsele?

Ferma cu Omenie are, în prezent, un portofoliu de 60 de produse, iar acestora li se mai adaugă şi cele care merg la export, unele alimente fiind diferite faţă de acelea destinate pieţei locale.

Exporturile reprezintă circa 50% din vânzările firmei, iar produsele care merg în afara ţării ajung, în principal, în comunităţile de români, dar şi de est europeni, care au obiceiuri de consum similare cu ale noastre.

Pe lângă exporturi, firma are şi alte canale de vânzare, precum online-ul, magazinele proprii sau brutăriile şi patiseriile. Asta pe lângă comerţul modern şi cel tradiţional.

Marius Bîcu afirmă că vânzările în online cresc, la fel şi în magazinele proprii, însă se observă un declin în comerţul tradiţional.

„Circa 16% reprezenta comerţul tradiţional pentru noi. Acum avem o restrângere a activităţii, iar asta din cauza optimizărilor - unele zone erau prea costisitoare ca şi transport. Vedem însă în continuare oportunităţi aici, doar că ne ducem către clienţii care se potrivesc nouă. Acum doi ani, ne-am fi uitat la clienţi mici, dar profitabilitatea ne-a determinat să ne orientăm către partenerii mai mari“, explică el.

 

Noi pariuri

Totuşi, în ultimii ani, comerţul tradiţional s-a contractat şi numără tot mai puţini jucători, iar asta în contextul în care marile reţele îşi extind puternic prezenţa atât geografic, cât şi pe diferite segmente de piaţă.

Un segment pe care vrea să parieze compania este cel format din brutării şi patiserii. Anul acesta, numărul partenerilor din domeniu a crescut şi va continua să crească, spune antreprenorul.

„Ne-am uitat ce oportunităţi avem şi bine am făcut. În acest sector exista o comoară pe care nu o luasem în calcul. Expertiza noastră şi posibilitatea de a face loturi dedicate şi reţete dedicate pentru industrie ne ajută să creştem“, explică el.

Ferma cu Omenie operează şi două magazine proprii şi are în plan să mai deschidă alte două în Cluj şi Alba.

 

Tot pe plus

În primele şase luni ale acestui an, Ferma cu Omenie a înregistrat o creştere de 10% a cifrei de afaceri, însă profitabilitatea a fost afectată, fiind raportată o scădere de 20%. Declinul profitabilităţii a venit şi ca urmare a eliminării facilităţilor fiscale dedicate angajaţilor din industria alimentară.

„Am reuşit să menţinem salariile, dar costurile au fost foarte mari şi, din păcate, a trebuit să reducem unele posturi. Am decis să rămânem cu oamenii foarte buni. Am redus cam cu 15% numărul de salariaţi, avem acum 55 de oameni în echipă. Dacă lucrurile ne ies aşa cum vrem, am bugetat pentru 2026 să mai aducem încă zece oameni, creştem echipa de vânzări, cea de marketing. În producţie, avem nişte optimizări, plus investiţia în curs, şi nu cred că va fi nevoie de forţă suplimentară“, mai spune Marius Bîcu.

În 2024, Ferma cu Omenie a avut venituri de 33,8 milioane lei, în creştere cu 23% faţă de anul anterior, când cifra de afaceri a firmei a fost de 27,5 mil. lei, potrivit datelor Ministerului Finanţelor.

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susținerea ZF 15 minute cu un antreprenor