Tudor Personal Tailor, businessul specializat în realizarea de costume made to measure pentru bărbaţi, îşi extinde portofoliul cu produse pentru femei şi urmează să deschidă o franciză în Germania. „Ne concentrăm pe internaţionalizare”

22.04.2025, 00:01 Autor: Miruna Diaconu

Tudor Personal Tailor, un business specializat în realizarea de costume made to measure pentru bărbaţi, are în plan extinderea portofoliului actual de articole pentru adăugarea unei game destinată femeilor. În ultimii ani, businessul şi-a diversificat portofoliul şi a adăugat şi produse din gama smart casual, îmbrăcăminte mai puţin formală.

„Noi am facut o schimbare în ultimii ani şi am dezvoltat mai mult gama de smart casual pentru că, odată cu pandemia, oamenii au început să se îmbrace mai puţin formal. Sunt mai puţine restricţii inclusiv la birou în zona de banking, top management, avocatură, aşa că am dezvoltat mai mult şi gama smart casual, adică partea de jeans, jachete, tricouri, că să acoperim toată paleta. A prins foarte bine, este o gamă care creşte destul de mult în ultima perioadă”, spune Alin Copîndeanu, cofondator Tudor Personal Tailor, prezent în cadrul emisiunii ZF 15 minute cu un antreprenor, un proiect Ziarul Financiar şi UniCredit Bank.

Anul acesta, businessul a introdus şi gama pentru gemei pentru a diversifica portofoliul de produse şi a putea creşte veniturile.

„Este în fază incipienţă, încercăm să înţelegem piaţa mai bine, dar deja a început să fie cerere în zona asta şi am încercat să ne adaptăm şi noi modelul de business”, adaugă el.

Cu toate că businessul îşi diversifică gama, produsele de bază rămân costumele de bărbaţi.

Un alt plan de dezvoltare a businessului este deschiderea unei francize în Germania, lângă Munchen, un showroom care ar urma să fie deschis în toamna acestui an.

„Noi am avut cinci ani o franciză în Belgia, unde s-a închis contractul, dar acum vom deschide o franciză în Germania, lângă Munchen, tot cu un român stabilit acolo. Va fi deschis anul acesta, undeva în luna septembrie”, precizează el.

Businessul vizează tot mai mult extinderea în afara ţării, iar pentru asta participă la diferite târguri pentru a căuta noi oportunităţi.

„Ne concentrăm pe internaţionalizare. O să participăm la un târg în Dubai şi căutăm oportunităţi şi acolo, dar momentan nu e nimic concret. Încercăm să testăm diferite pieţe prin metodele pe care le găsim la îndemână şi în funcţie de ce reuşim să stabilim ca şi conexiuni. Pot urma deschider de francize şi acolo”, mai spune el.

Businessul a fost pornit de către Marius Dan şi Alin Copîndeanu, în 2013, când nu prea exista o piaţă a costumelor made to measure pentru bărbaţi. Astăzi, există patru magazine în România sub brandul Tudor Personal Tailor, în Bucureşti, Timişoara, Cluj-Napoca şi Iaşi.

Deşi extinderea în afara ţării este în atenţia antreprenorilor, aceştia îşi propun o dezvoltarea şi pe plan local prin deschiderea unor concepte de magazine în oraşe mai mici.

„Ne uităm să deschidem şi în oraşe mai mici un concept diferit, cu un spaţiu mai restrâns, dar să oferim o experienţă similară. Un următor magazin ar putea fi anul viitor, într-un oraş mai mic, un concept uşor diferit, dar fără să fie diluat brandul”, precizează Alin Copîndeanu.

Businessul a crescut constant în ultimii ani, însă Alin Copîndeanu spune că deşi anul trecut au avut o creştere faţă de 2023, până în 10%, profitabilitatea a fost afectată din cauza creşterii costurilor din piaţă. Începutul acestui an se menţine în aceeaşi parametri ca anul trecut.

„Noi am început anul destul de ok, am reuşit să creştem faţă de anul trecut, dar nu cu procente spectaculoase. Orice creştere e binevenită, dar suntem în continuare precauţi şi atenţi la ce se întâmplă în perioada imediat următoare. Pe noi ne afectează orice schimbare în mediul de business şi politic”, mai spune el.

 

Expl foto: Alin Copîndeanu, cofondator Tudor Personal Tailor: „Ne uităm să deschidem şi în oraşe mai mici un concept diferit, cu un spaţiu mai restrâns, dar să oferim o experienţă similară. Un următor magazin ar putea fi anul viitor, într-un oraş mai mic.”

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susținerea ZF 15 minute cu un antreprenor