• Leu / EUR4.9005
  • Leu / GBP5.4945
  • Leu / USD4.4823
ZF 15 minute cu un antreprenor

ZF 15 minute cu un antreprenor. Adelina Badea, CEO, Mobexpert: Avem o creştere de 6% a cifrei de afaceri în prima parte a acestui an, venită în special din zona de offline, însă s-a diminuat foarte mult marja de profit

06.09.2022, 00:07 Autor: Miruna Diaconu

Planurile Mobexpert vizează creşterea reţelei de magazine, în special pe zona de concept-store-uri, astfel că, în următorii 3-5 ani, retailerul îşi doreşte să deschidă 20 astfel de magazine.

Adelina Badea, CEO al Mobexpert, spune că prima parte a acestui an a adus o creştere de 6% a cifrei de afaceri, însă marja de profit este mult diminuată din cauza creşterilor preţurilor care nu au putut fi transferate în totalitate clienţilor. Totodată, acest avans vine în special din zona de magazine fizice.

„Clientul Mobexpert şi-a schimbat comportamentul în aceşti doi ani, odată cu pandemia nu a mai putut să călătorească, a făcut achiziţiile online. Odată cu războiul a început să nu mai investească atât de mult, dar acum observ că a reînceput să se în­toarcă în magazine, iar tot ce înseamnă partea de online merge în linie dreaptă, nu avem scăderi, dar nici creşteri, avansul vine din partea de offline“, spune Adelina Badea, în cadrul emisiunii ZF 15 minute cu un antreprenor: Cum facem economia să funcţioneze în continuare?, un proiect Ziarul Financiar şi Alpha Bank.

Adelina Badea precizează faptul că majorările de pre­ţuri au stagnat în ultima lună, astfel că nu au mai existat notificări pri­vind schimbări de pre­ţuri venite din partea furnizorilor. Creşte­rile din acest an vor afecta marja de profit a companiei, având în ve­dere că nu pot fi trans­ferate în acelaţi ritm creş­terile către clienţi.

Mai mult, creşterea dobânzilor la credite, în special cele destinate pentru achiziţionarea de imobile, are un impact direct asupra retailerului. „Pe noi ne a­fec­tează direct pentru că achiziţiile pentru tot ce înseamnă rezidenţial sunt în scădere şi comportamentul clientului se schimbă, cred că se gândeşte de mai multe ori înainte să facă o achiziţie. În această perioadă, oamenii au bani, doar că sunt ex­trem de precauţi, mulţi preferă să aştepte să vadă ce se va întâmpla în lunile următoare, pre­caut e cuvântul acestui moment“, explică ea.

Cu toate că avansul afacerilor a fost de 6% în prima parte a acestui an, Adelina Badea se aşteaptă să încheie anul cu o creştere de 8% a veniturilor, însă este de părere că anul 2023, în special prima parte a acestuia, va fi mai dificil, însă evoluţia afacerilor din perioada următoare va depinde foarte mult de un nou val al pandemiei şi de cursul evenimentelor referitoare la războiul din Ucraina. Vânzările online reprezintă circa 25% din business, însă Adelina Badea îşi doreşte ca acest procent să crească, însă este de părere că offline-ul nu o să dispară.

În pofida perioadei dificile, Adelina Badea spune că dezvoltarea businessului merge în linie dreaptă, însă adaptarea e cel mai important lucru pentru a duce mai departe planurile.
Planurile Mobexpert vizează dez­voltarea segmentului de magazine de tip concept-store. Anul trecut grupul a deschis concept-store-uri în Craiova şi Ploieşti. Acestea sunt magazine mai mici, ce măsoară 1.000-2.000 mp. Este vorba de spaţii bine tehnologizate, ce permit interac­ţiunea consumatorului cu piesele. De obicei, aici clientul vine, se inspiră şi apoi cumpără online.

„Ne dorim ca în următorii 3-5 ani să ajun­gem la 20 astfel de magazine, la sfâr­şitul lunii septembrie vom deschide în Baia Mare un magazin concept-store. Suntem în discuţii destul de avansate pentru Alba Iulia şi am identificat un spaţiu în Târgovişte, iar anul viitor sperăm să deschidem în Râmnicu Vâlcea“, precizează ea.
Oraşele vizate pentru deschiderea de astfel de magazine sunt cele mici, în care un magazin clasic Mobexpert, de dimensiuni mari, nu ar avea piaţa necesară pentru a putea fi dezvoltat.

În paralel cu extinderea reţelei de ma­ga­zine, Mobexpert investeşte şi în pro­priile fabrici prin dezvoltarea de noi produse.

„La sfârşitul lunii august, am avut o lansare a unei noi colecţii Mobexpert, creată, proiectată şi produsă în fabricile noastre. Este pentru prima dată când am reuşit să scoatem cel puţin un produs sau proiect nouă în fiecare lună din fabricile noastre din Târgu Mureş, Bucureşti, Dej sau Suceava. în fiecare an dedicăm o campanie produselor Fabricat cu mândrie în România“, spune ea.

Grupul Mobexpert a fost înfiinţat în 1993 şi este în continuare o companie 100% românească, deţinută de antreprenorul Dan Şucu. În acest moment, Mobexpert este un business integrat, cu opt fabrici amplasate în patru centre de producţie, cu trei platforme logistice şi cu o reţea de 27 de magazine.

Circa 65% din produsele listate în magazinele Mobexpert sunt fabricate în unităţile proprii.

Tot businessul Mobexpert are un număr de 2.100 de angajaţi, iar Adelina Badea spune că în ultimele luni a văzut o deschidere mai mare din partea candidaţilor pentru poziţiile deschise în cadrul companiei.
„Primim mai multe CV-uri, încep să vină la interviuri, simt o oarecare deschidere din partea lor. În magazine, în ultimele luni, nu prea am mai angajat pentru că echipa s-a format foarte bine în ultimii ani. Nu am mai avut o fluctuaţie mare de personal.“

Grupul Mobexpert, cu activităţi în producţia şi retailul de mobilier, un business controlat de antreprenorul Dan Şucu, estima pe finalul anului trecut o creştere a cifrei de afaceri de 10-12% faţă de 2019. în 2019, ultimul an de dinainte de pandemie, grupul Mobexpert a avut afaceri de peste 200 de milioane de euro.

Un Demers Ziarul Financiar cu susținerea ZF 15 minute cu un antreprenor
ZF 15 minute cu un antreprenor