ZF 15 minute cu un antreprenor

ZF 15 minute cu un antreprenor. Băcănia Veche: Avem în plan un magazin specializat în brânzeturi româneşti şi o măcelărie. Anul trecut, grupul a înregistrat o scădere de 20% a veniturilor faţă de 2019, colacul de salvare fiind livrările la domiciliu

23.09.2021, 00:05 Autor: Miruna Diaconu

Sub umbrela Băcănia Veche există un magazin cu produse locale, dar şi două bistrouri în Bucureşti.

Marius Tudosiei, proprietarul Băcănia Veche, grup ce cuprinde un magazin şi două restaurante în Bucureşti, spune că are în plan extinderea în zona retailului de specialitate. Mai exact, el vrea să deschidă un magazin specializat în brânzeturi româneşti şi o măcelărie care va avea produse ce se găsesc foarte greu pe piaţa din România. Cele două inaugurări sunt planificate pentru anul viitor.

„Vrem un magazin specializat în brânzeturi româneşti, dar care cu siguranţă va avea şi produse de import. Focusul o să fie pe brânza românească. Aş vrea să mai fac o măcelărie, care să ajute restaurantele cu cărnuri pe care în mod obişnuit nu le găseşti în România.“

„E vorba de un loc care să aibă produse gata de gătit. Creativitatea bucătarilor se loveşte uneori de imposibilitatea de a ajunge la nişte resurse”, spune Marius Tudosiei, proprietar Băcănia Veche, în cadrul emisiunii ZF 15 minute cu un antreprenor: Cum facem economia să funcţioneze în continuare?, un proiect Ziarul Financiar şi Alpha Bank.

Sub brandul Băcănia Veche există un magazin cu produse locale, dar şi două bistrouri în Bucureşti, unul dintre ele fiind deschis la începutul acestui an. Odată cu izbucnirea pandemiei, Marius Tudosiei a luat decizia de a începe să facă livrări, cu toate că înainte de momentul martie 2020 a refuzat în mod constant să introducă această linie de business. Livrările au compensat foarte mult din scăderile businessului, astfel că la sfârşitul anului trecut Băcănia Veche a încheiat doar cu 25% scădere faţă de 2019, adaugă el.

Compania cu acelaşi nume – Băcănia Veche – a obţinut afaceri de circa 2,5 mil. lei în 2020, conform platformei de analiză Confidas. Profitul a fost de puţin sub 200.000 de lei.

Anul 2021 arată mult mai bine pentru grupul fondat de Marius Tudosiei, contribuţii importante având atât noua deschidere, cât şi livrările care au rămas un canal de business. Băcănia Veche Delicatese şi Grădina este noul restaurant sub brandul Băcănia Veche şi se află pe Bulevardul Dacia din Bucureşti.

„Lucrurile merg chiar mai bine decât ne aşteptam noi. Anterior, mai stăteam de vorbă cu Ioana, soţia mea, şi râdeam că ar fi drăguţ să fie un restaurant la care să faci rezervare cu mult timp înainte. Acum, rezervările pentru mesele mari se fac de marţi-miercuri pentru weekend, fiecare seară este fully booked, inclusiv în timpul săptămânii”, explică el.

Investiţia în noul restaurant a fost de circa 150.000 de euro, costurile fiind majorate de faptul că antreprenorul a ales o clădire veche care avea nevoie de consolidări şi modernizări. Însă, pentru a găsi casa potrivită unde să îşi deschidă noul business, Marius Tudosiei a avut peste 100 de vizionări. Astfel, până a găsit casa din Bulevardul Dacia, a durat în jur de 3-4 ani.

Magazinul Băcănia Veche a fost înfiinţat în 2010 de către Marius Tudosiei, care şi-a dorit la aceea vreme, când piaţa era mai mult orientată către marile lanţuri de retail, să îşi deschidă un business care să aducă aminte de cămara bunicii, cu produse naturale şi cât mai locale.

„În 2009 mi-am dat demisia. Nu eram foarte lămurit ce urma să fac, ştiam doar că o să fie un proiect despre mâncare pentru că deveneam din ce în ce mai pasionat de povestea aceasta. Într-o lună m-am lămurit că trebuie să fie o băcănie, aşa cum erau toate băcăniile de pe vremuri, inclusiv cu produse vrac, la care am renunţat în urma nesfârşitelor controale care îmi tot atrăgeau atenţia”, povesteşte antreprenorul.

Primul restaurant deschis de către Băcănia Veche a fost în 2012, atunci când Alex Pădureanu, care era la conducerea Hospice Casa Speranţei, i-a propus să facă un charity shop (un magazin de caritate). „Era vorba de un spaţiu pe care noi să îl operăm, iar în urma activităţii de acolo să le facem o donaţie recurentă. În ultimii ani, le-am trimis 9% din încasările din restaurant”.

De asemenea, antreprenorul şi-a deschis mai târziu şi un business de catering, care acum asigură mâncarea la peste 20-25 de evenimente pe an.

 

Un Demers Ziarul Financiar cu susținerea ZF 15 minute cu un antreprenor
ZF 15 minute cu un antreprenor