ZF 15 minute cu un antreprenor

ZF 15 minute cu un antreprenor. Confort Merino, producător de pilote din lână, exportă 40% din ce realizează în UE, Marea Britanie, SUA şi Canada. Înfiinţată de Oana şi Cătălin Tatu în 2014, compania a avut anul trecut venituri de 1,3 mil. euro, plus 47%

30.05.2024, 00:06 Autor: Miruna Diaconu

Producătorul de pilote Confort Merino, compa­nie fondată în urmă cu zece ani la Piatra Neamţ de către Oana şi Cătălin Tatu, trimite la export circa 40% din ce realizează, articolele ajungând în ţări din UE, dar şi în Marea Britanie, SUA şi Canada. De altfel, planurile antre­prenorilor sunt de a creşte numărul clienţilor şi colaboratorilor din afara României. Firma operează două maga­zine online sub brandurile Confort Merino şi Valeria Home, cu care se adresează atât clienţilor finali (B2C), cât şi altor companii (B2B).

„Obiectivul nostru este să dezvoltăm atât portofoliul de clienţi de export (parteneri B2B - n.red.), cât şi să ne mărim vân­zările directe pe piaţa internaţio­nală, prin brandul Valeria Home. Vrem totodată să câşti­găm cotă de piaţă şi în România prin brandul Confort Merino“, spune Oana Tatu, cofondator, Confort Merino, prezentă în cadrul emisiunii ZF 15 minute cu un antreprenor, un proiect Ziarul Financiar şi Alpha Bank.

Businessul a fost înfiinţat în 2014, însă nu avea iniţial perspective privind o extindere semnificativă la nivel internaţional. Odată cu participarea la un târg internaţional important pentru textile de casă, antreprenorii au reuşit să intre în contact cu diferiţi furnizori, potenţiali clienţi şi să vadă cum este piaţa globală.

„Când am ajuns acolo pentru prima dată, am decis că trebuie să fim prezenţi an de an. Ne-am regândit toată partea de strategie şi de dezvoltare a companiei“, adaugă Oana Tatu.

Primul client din afara ţării a fost un antreprenor din Marea Britanie, care a văzut magazinul online al producătorului din Piatra Neamţ şi i-a contactat pe antreprenori.  Avea nevoie de o companie flexibilă, un partener care să nu ceară cantităţi mari la comenzi. Acela a fost momentul când Confort Merino a început să exporte produsele sale.

Chiar dacă businessul se concentrează pe export şi ţinta o reprezintă dezvoltarea acestui segment, momentan, cea mai importantă piaţă rămâne România.

„Circa 60% din vânzări se fac în România, prin magazinele online. A doua piaţă pentru noi este Marea Britanie, urmată de SUA, Belgia şi Danemarca. În Belgia colaborăm cu o companie de acolo, specializată în dotarea yacht-urilor de lux din întreaga lume. Astfel,  nu ştim exact unde ajung produsele noastre“, spune Oana Tatu.

Businessul a crescut şi a ajuns la 1,3 milioane euro anul trecut, după o creştere de 47% faţă de 2022. Pentru anul acesta, Oana Tatu se aşteaptă la venituri mai mari cu circa 35%.

„În 2023 a avut cea mai mare creştere an la an. Până atunci am avut plusuri de 15-20%. Am avut acest avans semnificativ pentru că am investit foarte mult în promovare. Avem aceeaşi direcţie şi în următorii ani. În 2024, ne dorim să dezvoltăm în continuare piaţa din România, alături de Grecia şi Italia. Aici ne vom concentra eforturile“, spune Oana Tatu.

Antreprenoarea adaugă că miza e pe segmentul B2C, aici fiind cel mai mare potenţial de creştere. Totuşi, nu va neglija divizia business to business.

„La B2B, marjele sunt mai mici pentru că vorbim de o colaborare private label, fiecare client lucrează pe propriul brand. Lucrăm pe volume, nu pe marjă“, adaugă ea.

Pe piaţa locală, business vrea să îşi mărească prezenţa, însă nu prin propriile magazine, ci doreşte să încheie colaborări cu alte reţele dedicate produselor pentru casă.

„Suntem interesaţi să avem produsele noastre disponibile în întreaga ţară, în anumite magazine sau showroom-uri. Avem câteva colaborări în Bucureşti, Cluj şi Braşov, dar suntem deschişi să marim această piaţă.“

Totuşi, Oana Tatu spune că nu plănuieşte să intre cu produsele sale în marile reţele de retail, ci îşi doreşte ca articole Confort Merino să fie disponibile în unităţi specializate, care vând produsele pentru casă.

Pe lângă pilote, Confort Merino are produse şi din categoria protecţiilor pentru saltele, pernelor şi lenjeriilor de pat. Diversitatea portofoliului este dată de umpluturile folosite şi de materiale.

Pe viitor, businessul plănuieşte să îşi deschidă propria fabrică. În prezent, unitatea de producţie a companiei se află într-un spaţiu închiriat.

„Sperăm ca în 2026 să fim în propria noastră fabrică. E nevoie de minimum 500.000 de euro, dar ideal, pentru tot ce avem noi nevoie, estimăm un buget de 1 mil. euro. Fabrica nouă ne va ajuta să creştem“, mai spune ea.

Un Demers Ziarul Financiar cu susținerea ZF 15 minute cu un antreprenor
ZF 15 minute cu un antreprenor