ZF 15 minute cu un antreprenor

ZF 15 minute cu un antreprenor. Delia Dragomir, cofondatoare a EUCOM Business Language: Noi am dezvoltat cursuri online încă de anul trecut, dar piaţa a fost reticentă. A devenit mult mai deschisă odată cu pandemia

28.10.2020, 00:06 Autor: Miruna Diaconu

► EUCOM Business Language este o companie deschisă în urmă cu 18 ani, care oferă cursuri de limbi străine pentru angajaţii diferitelor companii

► Businessul cu limbi străine a avut până în prezent circa 70.000 de participanţi, iar fondatorii companiei speră ca în următorii zece ani să ajungă la un total de 500.000 de cursanţi.

Delia Dragomir, cofondatoare a EUCOM Business Language, spune că în urmă cu un an companiile din Ro­mâ­nia care optau pentru a le oferi angajaţilor cursuri de limbi stră­ine erau destul de reticente în ceea ce priveşte orele online, dar odată cu pandemia, piaţa a devenit mult mai des­chi­să la a parcurge lecţiile prin intermediul unei platforme pe internet.

„Noi de mai bine de un an am dezvoltat un produs, avem o platformă de e-learning, dar avem şi un profesor în sala de curs. Iniţial, piaţa nu a fost atât de deschisă la un astfel de pro­gram pentru că oamenii îşi doreau cursuri offline, voiau să vină trainerul la sediul clientului şi să desfăşoare orele. Acum, în pandemie, nu ne-a fost foarte dificil să ne adaptăm pentru că noi ştiam ce avem de făcut, eram pregătiţi, plus că şi piaţa a fost mult mai deschisă“, spune Delia Dragomir, cofon­datoare a EUCOM Business Language, în cadrul emisiunii ZF 15 minute cu un antreprenor: Cum facem ca economia să funcţioneze în continuare?, un proiect ZF şi First Bank.

Pandemia nu a luat prin surprindere compania ce oferă cursuri de limbi străine pentru salariaţii altor firme, având deja pregătită o platformă de cursuri online, care i-a ajutat să îşi mute activitatea din offline în online.

Totodată, în această perioadă au existat companii care au îngheţat bugetele pentru cursurile de limbi străine pentru angajaţi, dar au fost şi firme care abia acum au descoperit avantajele unor astfel de lecţii pentru salariaţii lor.

„Fiecare criză vine cu provocările ei, dar apare şi soarele. Ceea ce am observat este că nu poţi să te pregăteşti şi nu există un moment propice pentru a aborda o criză. Ideal este să te pregăteşti continuu, asta am învăţat în cadrul crizei din 2008, iar acum avem nişte experienţe foarte plăcute, reuşind să trecem toată activitatea noastră în doar două zile în online“, explică Silviu Dragomir, cofondator EUCOM Business Language, în cadrul emisiunii ZF 15 Minute cu un antreprenor.

EUCOM Business Language este o companie deschisă în urmă cu 18 ani, care oferă cursuri de limbi străine pentru angajaţii diferitelor companii. Iniţial, cursurile oferite de către compania EUCOM se adresau personelor fizice, fiind o afacere orientată B2C - business to consumer, ulterior serviciile oferite adresându-se exclusiv altor companii (B2B), mai exact angajaţilor acestora din urmă.

Fiind de mult timp pe piaţă, EUCOM este de cele mai multe ori căutată de către companiile care doresc să le ofere angajaţilor şi posibilitatea urmării unui curs de limbă străină. „Companiile vin către noi cu o nevoie şi noi analizăm acea nevoie şi venim cu cea mai bună soluţie pentru ei. Nu credem în produse gata făcute, credem că totul poate fi personalizat“, spune Silviu Dragomir.

În prezent, în cadrul companiei activează circa 2.000 de cursanţi care participă atât la lecţii individuale, cât şi de grup. Ponderea cea mai mare în totalul cursurilor o au cele de tip grup, cu circa 5-6 cursanţi, iar 30% reprezintă lecţiile unu la unu. În cei 18 ani de activitate, orele oferite de către EUCOM au fost frecventate de despre 70.000 de cursanţi, iar în următorii zece ani fondatorii companii speră să ajungă la un număr total de 500.000 de cursanţi.

EUCOM oferă cursuri pentru 32 de limbi străine, dar cele mai căutate sunt engleza, germana, franceza, italiana, spaniola, dar şi limba română pentru expaţii care vin să lucreze local şi doresc să ştie limba.

„Am remarcat că expaţii sunt foarte pasionaţi de cultura noastră, le place ţara şi învaţă limba mai uşor prin călătoriile pe care le fac. Gramatica este destul de grea pentru ei, însă sunt foarte interesaţi de cultură şi învaţă mult mai uşor, schimbându-şi focusul“, spune Delia Dragomir.

Compania Eucom Business Language a avut anul trecut afaceri de 5,6 mil. lei, minus 10%.

 

Un Demers Ziarul Financiar cu susținerea ZF 15 minute cu un antreprenor
ZF 15 minute cu un antreprenor