ZF 15 minute cu un antreprenor

ZF 15 minute cu un antreprenor. Diana Staicu, SDH: Producătorii de mobilier se aşteaptă la scumpiri foarte mari ale materiilor prime, de până la 300% pe anumite componente, iar acestea se vor reflecta în preţ

14.04.2022, 00:06 Autor: Miruna Diaconu

♦ Scandinavian Design House (SDH) administrează trei magazine fizice de mobilier şi decoraţiuni sub brandurile BoConcept, Fleximo - devenit SDH Kids - şi Vox ♦ De asemenea, businessul are şi prezenţă online prin site-ul sdhouse.ro

Diana Staicu, proprietară a Scan­di­na­vian Design House, spune că producătorii de mobilier cu care co­laborează se aşteaptă la scumpiri im­portante ale materiilor prime, iar acest lucru se va reflecta în preţul pro­dusului final. La unele compo­nente, preţul ar putea creşte chiar şi cu 300%.

„Din feedback-urile pe care le am de la partenerii noştri, producă­to­rii de mo­bilier, ei se aşteaptă la scum­piri foar­te mari ale materiilor prime, de pâ­nă la 300% pe anumite compo­nen­te, şi asta se va vedea direct în preţ. Faţă de criza din 2008-2009, când am avut ma­ximum o creştere de preţ în cursul anu­lui, extra faţă de cea nor­mală, acum, în ultimele şase luni, am avut trei majo­rări. Practic, tarifele au crescut între 10% şi 30% şi mai sunt aşteptate scum­piri“, explică Diana Staicu, în ca­drul emisiunii ZF 15 minute cu un antreprenor: Cum facem economia să funcţioneze în continuare?, un proiect realizat de ZF şi Alpha Bank.

Creşterea preţurilor la produse schim­bă şi comportamentul clien­ţi­lor, care acum cer mai multe discoun­turi. Însă, scumpirile din ultima pe­rioadă, la energie, transport şi materii prime, pun o foarte mare presiune pe bugetele companiilor, cărora le este dificil să mai scadă şi din tarifele finale ale produselor, explică ea.

Primele două luni din an, spune Diana Staicu, au fost cele mai bune raportate la perioadele similare din ultimii ani însă, odată cu izbucnirea războiului din Ucraina, timp de aproape o lună, nu au existat comenzi, pentru că oamenii au preferat să amâne investiţiile în decoraţiuni şi mobilier.

Cu toate că pandemia a fost imediat urmată de războiul de la graniţele ţării, Diana Staicu spune că perioada crizei din 2008-2009 a fost mai dificilă decât cea actuală.

„Pentru noi, a fost un cutremur total criza din 2008, ne-a prins şi pe picior greşit, fix într-o perioadă de investiţii. În decembrie 2008 am deschis un showroom BoConcept la Sibiu, iar în 2009 am mers la Iaşi. Au fost decizii care s-au dovedit nefaste în contextul respectiv. Având deja experienţa crizei din 2008-2009, în pandemie m-am mobilizat şi m-am mişcat repede, am redus cheltuielile în prima lună“, spune Diana Staicu.

Odată cu închiderea showroom-urilor offline în primele luni de criză sanitară, antreprenoarea a organizat tururi virtuale ale magazinelor, dar şi vizite particulare cu clienţii care doreau să vadă colecţiile de mobilier.

Totodată, magazinul online a fost dezvoltat în pandemie, după ce showroomurile a fost închise. Segmentul online reprezintă acum circa 15% din totalul businessului, însă focusul antreprenoarei rămâne pe zona de offline, acolo unde îşi doreşte să dezvolte mai multe magazine.

„E dificil să vindem mobilier în online pentru că avem foarte multe posibilităţi de a personaliza. Sunt piese de mobilier pe care le putem personaliza în 400 de moduri. Păstrăm focusul pe offline, suntem pe o zonă medium-premium, clienţii trebuie să vină să vadă produsele fizic, să le testeze. Online-ul este important pentru informare, ca un prim contact şi pentru a vedea posibilităţile de configurare.“

Scandinavian Design House administrează trei magazine fizice de mobilier şi decoraţiuni în Bucureşti sub brandurile BoConcept, Fleximo, devenit SDH Kids, şi Vox.

Diana Staicu îşi doreşte să dezvolte businessul prin deschiderea de noi magazine Vox, care este un brand ce se poziţionează pe segmentul mediu al pieţei, spre deosebire de BoConcept care are un portofoliu de produse premium. În următorii cinci ani, antreprenoarea îşi propune să ajungă cu câte un magazin în zece oraşe din ţară.

Însă, pentru anul acesta, investiţia principală va fi renovarea magazinului BoConcept, care va ajunge la o valoare de circa 200.000 euro.

Pentru 2022, Diana Staicu se aşteaptă la afaceri mai mari cu 10% faţă de anul trecut. În 2020, ultimul an pentru care există date publice, cifra de afaceri a Scandinavian Design House a fost de 7,3 mil. lei, minus 19%.

 

Un Demers Ziarul Financiar cu susținerea ZF 15 minute cu un antreprenor
ZF 15 minute cu un antreprenor