ZF 15 minute cu un antreprenor

ZF 15 minute cu un antreprenor. Cum facem ca economia să funcţioneze în continuare? Un proiect ZF şi First Bank. Horia Cardoş, proprietarul reţelei de magazine Agroland: Nu cred că vom ajunge la 300 de magazine, dar vrem să mărim suprafaţa unităţilor noastre la 500 mp

31.07.2020, 00:07 Autor: Miruna Diaconu

Agroland a avut o cifră de afaceri de 133 milioane lei în 2019, în scădere cu 2,2%. Compania dezvoltată de antreprenorul Horia Cardoş are o reţea de aproape 250 de magazine, dintre care majoritatea sunt operate în sistem de franciză.

Horia Cardoş, proprie­tarul reţelei de maga­zine Agroland, spune că nu are în plan extin­derea rapidă a nu­mărului de magazine la nivel naţio­nal, în schimb planurile de dezvol­tare constau în mărirea suprafeţelor unităţilor actuale, la circa 400-500 de metri pătraţi.

„Suntem la acest nivel al reţelei de aproape trei ani, dar acum nu mergem în direcţia măririi numărului de magazine, ci a extinderii suprafeţelor unităţilor actuale. Nu cred că vom ajunge la 300 de magazine, dar investiţiile pentru deschiderea a încă 50 de spaţii se vor duce către extinderea magazinelor actuale până la 400-500 me­tri pătraţi“, spune Horia Cardoş, proprietarul reţelei de magazine Agroland, în cadrul emisiunii ZF 15 minute cu un antreprenor: Cum facem ca economia să funcţioneze în conti­nuare?, un proiect ZF şi First Bank.

În prezent Agroland are aproape 250 de magazine tradiţionale cu supra­feţe cuprinse între 50 şi 150 mp, întinse pe 28 de judeţe. Acestea deservesc 400.000 de clienţi anual. Totodată, luna aceasta, mai exact pe 13 august, în Timişoara, în cadrul unui centru comercial de tip street mall va fi deschis primul magazin de 400 de metri pătraţi. Horia Cardoş spune că dacă acest magazin va merge bine, iar acest tip de business va fi unul cu rezultate, se gândeşte să îşi ducă afacerea şi în afara graniţelor, mai exact în Ungaria şi Serbia, fiind aproape de sediul companiei de la Timişoara.

„Acum 15 ani magazinele noastre erau mai mici, dar cu timpul au crescut atât suprafaţa, cât şi numărul de produse. Iar când am definit conceptul de franciză am recomandat partenerilor să caute în primul rând vecinătatea marilor oraşe şi locurile unde se ţin târgurile în zonele rurale pentru că pot genera trafic în magazinele noastre. Când ne deschidem un magazin ne uităm la aspectele demografice“, precizează Horia Cardoş.

Agroland, brand care a luat naştere în urmă cu 20 de ani şi care a ajuns în mai bine de 20 de judeţe cu reţeaua de magazine, comercializează pui de o zi, furaje pentru animale, hrană pentru animale de companie, produse pentru grădină, seminţe, dar şi piese pentru utilaje agricole.

În 2019, Agroland Business Systems a avut o cifră de afaceri de 133 de milioane de lei, cu 2,2% mai puţin faţă de afacerile din 2018, cât şi un profit de peste 4 milioane de lei, arată datele de la Ministerul de Finanţe.

Compania a încheiat primul semestru din 2020 cu o cifră de afaceri de 25,5 milioane de euro, în creştere cu 18% faţă de aceeaşi perioadă din 2019.

„Din cele 250 de magazine din reţeaua Agroland, astăzi 64 de unităţi le operăm noi, restul sunt administrate de către partenerii noştri. Avem parteneri care operează un singur magazin, dar şi parteneri care operează chiar şi 12 magazine. Cel mai mare francizat are afaceri de 3,5 milioane euro“, spune proprietarul Agroland.

Horia Cardoş este de părere că cea mai bună decizie a sa în conducerea acestui business a fost francizarea conceptului. Decizia l-a ajutat să îşi crească afacerea repede atât din punctul de vedere al numărului de magazine, cât şi din punctul de vedere al partenerilor.

Astfel, în prezent sunt 54 de parteneri care deţin cel puţin un magazin în sistem de franciză Agroland.

Agroland Business System deţine cea mai mare reţea de magazine agricole din România, compusă atât din magazine proprii cât şi în franciză. Compania este condusă de omul de afaceri Horia Cardoş care deţine şi participaţia majoritară în cadrul acţionariatului societăţii.

Un Demers Ziarul Financiar cu susținerea ZF 15 minute cu un antreprenor
ZF 15 minute cu un antreprenor