ZF 15 minute cu un antreprenor

ZF 15 minute cu un antreprenor. Cum facem ca economia să funcţioneze în continuare? Un proiect ZF şi First Bank. Mioara Olteanu, fondatoare a Art & Craft: Ne gândim să mergem pe pieţele internaţionale. Avem conceptul pentru Germania, unde vom merge cu produse inspirate de poveşti nemţeşti

06.08.2020, 19:45 Autor: Miruna Diaconu

Primul magazin Art & Craft a fost deschis în februarie 2003, pe aeroportul Otopeni din Bucureşti. În prezent, compania este prezentă în şapte aeroporturi atât prin reprezentare proprie, cât şi prin brand corner.

Mioara Olteanu, fondatoare a Art & Craft, un business care vinde produse cu tematică românească, spune că pandemia a afectat destul de mult businessul având în vedere că industriile de turism şi transport aerian se numără cele mai afectate sectoare economice de efectele pandemiei, iar compania are prezenţă în şapte aeroporturi din ţară.

„Ne-a afectat pandemia, suntem intermediari între industria de turism şi industria de transport aerian. Nu are cum să nu fie afectat businessul în aceste condiţii. Suntem cam întotdeauna în acelaşi grafic cu fluxul de oameni de pe aeroporturi. Acum problema e doar de deschiderea graniţelor şi de cum se organizează fluxurile“, spune  Mioara Olteanu, fondatoare a Art & Craft, în cadrul emisiunii ZF 15 minute cu un antreprenor: Cum facem ca economia să funcţioneze în continuare?, un proiect ZF şi First Bank.

Antreprenoarea adaugă că pe viitor, în funcţie de cum va evolua pandemia, dar şi piaţa, se gândeşte să se extindă cu businessul său pe piaţa internaţională, creând produse specifice pentru fiecare ţară în care va intra, acesta fiind deja conceptul de bază al afacerii.

„Noi avem concepte pentru piaţa internaţională, precum Germania, cu produse inspirate de poveşti nemţeşti. Avem intenţia să intrăm şi pe piaţa internaţională, dar trebuie adaptate produsele. În ceea ce priveşte piaţa din România, sunt singură că mai există branduri care să exploateze conceptul de istorie românească, dar nu mai există nimeni care să facă diversitatea şi tipologia produselor pe care noi le facem“, precizează Mioara Olteanu. Compania are în portofoliu 1.700 de articole - de la alimente, la haine.

În perioada stării de urgenţă, activitatea companiei a fost limitată, astfel că a fost timp destul pentru gândirea şi crearea unor produse noi sub branduri precum Once Upon a Time in Romania şi  Vlăduţ’s Story, dedicat copiilor. În total compania are mai bine de 10 branduri în portofoliu.

Compania produce dulciuri şi suveniruri sub mai multe branduri, printre care Vlăduţís Story, Transylvania, Bloody Famous, Kisses from Transylvania. Sub brandul Vlăduţís Story, de exemplu, se vând astăzi biscuiţi, turtă dulce, caramele, prune în ciocolată şi alte produse.

Pe lângă magazinele proprii, Art&Craft lucrează şi cu parteneri, unde sunt prezente suvenirurile companiei. Dar pentru anumiţi clienţi care doresc acesc lucru, Art&Craft dezvoltă produse speciale.

Art & Craft este deţinută de Mioara Olteanu (cu un pachet de 50% din acţiuni), Ion Olteanu şi Emil Roşca, cei din urmă având împreună restul de 50%.

Primul magazin Art & Craft a fost deschis în februarie 2003, pe aeroportul Otopeni din Bucureşti. Zece ani mai târziu, magazinul şi-a triplat suprafaţa, iar ulterior compania s-a extins şi în restul ţării. În prezent, există magazine de sine stătătoare Art & Craft şi brand corner-uri, în cadrul altor magazine tot din aeroporturi.

Compania realizează designul ambalajelor şi al produselor, fabricarea efectivă a acestora fiind făcută de colaboratori. În ceea ce priveşte produsele de artă populară - precum ii sau alte obiecte tradiţionale ñ acestea sunt luate de la meşteri populari.

Un Demers Ziarul Financiar cu susținerea ZF 15 minute cu un antreprenor
ZF 15 minute cu un antreprenor