ZF 15 minute cu un antreprenor

ZF 15 minute cu un antreprenor: Cum facem economia să funcţioneze în continuare? Dragoş Anastasiu, proprietar al Eurolines: Mă uit să investesc în locaţii aflate în zone izolate. Suntem în discuţii să devenim coacţionari în câteva proiecte din turism

27.01.2022, 00:06 Autor: Miruna Diaconu

♦ Dragoş Anastasiu deţine în Delta Dunării resortul Green Village, de patru stele, şi este acţionar alături de alţi antreprenori în proiectul Valea Verde din Cund, Transilvania.

Dragoş Anastasiu, proprietarul Eurolines şi unul dintre cei mai cunoscuţi antreprenori din turism, spune că se află în discuţii pentru a investi în câteva proiecte din turism, fie prin a prelua o parte din acţiuni, fie prin gestionarea managementului. Antreprenorul se uită în special la proiectele aflate în destinaţiile rurale, el fiind de părere că acesta este viitorul turismului românesc.

„Sunt locaţii foarte interesante, suntem în discuţii atât în locaţii unde să devenim coacţionari, dar şi locaţii pe care să le luăm în management. Suntem în discuţii finale pentru câteva proiecte. Ne uităm în zonele montane, pentru că aceste destinaţii sunt complementarea cu sezonalitatea din Delta Dunării şi putem gestiona mai bine forţa de muncă“, explică Dragoş Anastasiu, în cadrul emisiunii ZF 15 minute cu un antreprenor: Cum facem economia să funcţioneze în continuare?, un proiect Ziarul Financiar şi Alpha Bank.

El precizează faptul că se uită la locaţii asemănătoare resortului Valea Verde, din judeţul Mureş, acolo unde el este acţionar, dar şi în zone precum Bucovina, Maramureş, Transilvania. Antreprenorul este de părere că acest tip de locaţii reprezintă viitorul turismului românesc, capitol la care ţara noastră ar putea excela. „Noi putem să fim lideri europeni la acest tip de turism. Ne uităm în zona aceasta, dar nu este foarte uşor, pentru că antreprenorii, de multe ori, nu sunt foarte deschişi la astfel de colaborări. „Ţine de mentalitate, dar vedem că începe să se schimbe acest lucru.“

Cu toate că turismul local s-a dezvoltat foarte mult în anumite zone, precum este staţiunea Mamaia, încă este nevoie de investiţii în infrastructura turistică locală, mai ales în zona de facilităţi şi activităţi pe care turiştii le pot face.

România ar putea fi pusă pe harta turistică europeană, dacă ar exista o strategie de promovare la nivel naţional, care să mizeze pe turismul local, în special pe destinaţiile rurale, satele săseşti din Transilvania, dar şi locaţiile unde cultura şi meşteşugul primează, cât şi zone naturale precum Delta Dunării.

„Ar fi dezirabil să construim puţin şi bine, adiacent spaţiilor de cazare, mai bine facem o herghelie sau un spa în Sfântu Gheorghe, astfel încât să ne dezvoltăm din aprilie până în decembrie, decât să facem doar spaţii de cazare, nu aşa se facem un turism sustenabil“, este de părere Dragoş Anastasiu.

Antreprenorul deţine în Delta Dunării resortul Green Village, de patru stele, şi este acţionar alături de alţi antreprenori în proiectul Valea Verde din Cund, Transilvania, acolo unde jumătate dintre turişti erau străini înainte de pandemie.

El este de părere că atragerea turiştilor străini este esenţială pentru a rezolva problema sezonalităţii cu care se confruntă turismul local.

„La noi veneau persoane de peste 65 de ani, care au bani şi timp, ei vin în aprilie sau noiembrie, este zona de care avem nevoie, trebuie să facem ceva cu imaginea României.“

Promovarea locaţiilor din România a fost făcută în ultimii ani în principal de către mediul privat, însă este nevoie de un parteneriat public-privat pentru a putea atrage mai mulţi turişti străini. În turism, parteneriatul public-privat este tradus prin înfiinţarea Organizaţiilor de Management al Destinaţiei (OMD), care ar exista la nivel naţional, regional şi local. Proiectul de înfiinţare al OMD-urilor stă în sertarele ministerelor de ani buni, însă punerea lui în aplicare s-ar putea întâmpla în următorii ani, având în vedere că a fost inclus în Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă.

Dragoş Anastasiu este de părere că statul ar trebui să facă cel puţin trei lucruri importante pentru a ajuta la dezvoltarea turismului românesc. În primul rând, autorităţile ar trebui să acorde antreprenorilor toate compensaţiile promise, dar şi să rezolve problema forţei de muncă prin a facilita obţinerea vizelor de muncă pentru străinii veniţi din Asia, cât şi înfiinţarea OMD-urilor.

„Noi avem o infrastructură de cazare ocupată în totalitate vara, iar toamna-primăvara cazările sunt goale, acest lucru poate fi rezolvat doar cu turiştii străini. Sunt câteva măsuri pe care statul român le poate lua“, mai spune Dragoş Anastasiu.

 

Un Demers Ziarul Financiar cu susținerea ZF 15 minute cu un antreprenor
ZF 15 minute cu un antreprenor