ZF 15 minute cu un antreprenor

ZF 15 minute cu un antreprenor. Florin Ţâncu, Weco Travel: Eliminarea restricţiilor reprezintă un mare avantaj pe care România îl are în acest moment. Ar trebui să fie un punct de relansare, inclusiv a turismului de incoming

31.03.2022, 00:05 Autor: Miruna Diaconu

♦ Weco Travel este o agenţie specializată în turismul de business, având un portofoliu de 540 de clienţi corporate, atât companii locale, cât şi multinaţionale ♦ Portofoliul a crescut faţă de 2019, când număra 480 de firme.

Eliminarea restricţiilor de miş­ca­re şi călătorie impuse de autorităţi odată cu pandemia poate reprezenta un motor pentru relansarea turis­mu­lui local, dar şi pentru sti­mularea in­comingului, respectiv pen­tru atra­ge­rea de turişti străini care să vină să îşi petreacă vacanţele în România fără a mai fi nevoiţi să pre­zinte docu­men­tele de vaccinare, tre­cere prin boală sau test negativ.

„România şi Marea Britanie se nu­mără printre ţările care au re­nunţat complet la restricţii, suntem în­drep­tăţiţi să fim optimişti. Nu tre­buie să mai completăm un formular la intrarea în ţară, nu ne mai împăr­ţim în două cozi la intrarea în aero­port, nu ni se mai cere certificatul ver­de nicăieri. Acesta ar trebui să fie un punct de relansare inclusiv a turis­mu­lui de incoming“, spune Florin Ţâncu, directorul general al agenţiei de tu­rism Weco Travel, în cadrul emi­siunii ZF 15 minute cu un antre­prenor: Cum facem economia să func­ţioneze în continuare?, un pro­iect realizat de Ziarul Financiar şi Alpha Bank.

Cu toate că autorităţile au re­nun­ţat la restricţii, un lucru bun pen­tru turism, conflictul militar din Ucrai­na a avut un impact emoţional şi în rân­dul românilor care, la înce­pu­tul crizei geo­politice de la graniţe, au început să îşi anuleze vacanţele.

Florin Ţâncu spune că acest lucru s-a întâmplat în primele zile de la izbucnirea conflictului.

„Orice societate are un termen pâ­nă să se obişnuiască cu realitatea. Emoţia pe care a generat-o acest eve­niment a fost destul de importantă, dar începe să dispară (efectul răz­bo­iu­lui asupra comportamentului de consum - n.red.)“, spune antre­prenorul.

Weco Travel este o agenţie spe­cia­lizată în turismul de business, având un portofoliu de 540 de clienţi corporate, atât companii locale, cât şi multinaţionale. Portofoliul a crescut faţă de 2019, când număra 480 de firme. Pentru anul acesta, Florin Ţâncu şi-a propus să crească baza de clienţi cu circa 15%. Agenţia de turism Weco Travel are în portofoliu companii din sectoare precum bancar, IT, farma şi domeniul auto, FMCG şi agricultură.

„Noi avem un mix echilibrat al clienţilor. Companiile antreprenoriale înţeleg că achiziţia de produse şi servicii în zona de călătorii de business trebuie să se facă într-un mod transparent şi eficient. Pentru o companie multinaţională, este mai simplu întregul proces, ea vine cu know-how din ţara mamă şi, în mare parte, ştie despre ce e vorba în domeniul călătoriilor de afaceri“, explică Florin ţâncu.

Rezervarea de bilete de avion sau de cazări nu mai este suficientă când vine vorba de servicii de business travel. Fondatorul agenţiei de turism Weco Travel spune că digitalizarea ajută la completarea acestor servicii şi la eficientizarea lor.

Tehnologia în zona de turism poate ajuta la oferirea unor servicii auxiliare, care ar putea deveni noul standard al pieţei. Spre exemplu, cu ajutorul tehnologiei, se pot realiza rapoarte de sustenabilitate, fiind urmărit consumul de carbon pe toate călătoriile unei companii.

Weco Travel este fosta agenţie de turism Alto Tours din Bucureşti, în acţionariatul căreia grupul danez Weco a intrat în 2008, cumpărând un pachet de 75% din acţiuni. Restul de 25% din titluri au rămas în proprietatea lui Florin Ţâncu. Weco Travel este una dintre cele mai mari companii din România având cod CAEN care indică Activităţi ale agenţiilor turistice, potrivit datelor de la Registrul Comerţului.

Pentru anul acesta, Florin Ţâncu estimează venituri la 80% din nivelul înregistrat în 2019, când cifra de afaceri a fost de 88 milioane lei. În 2021, agenţia de turism a raportat un număr de circa 35.000 de rezervări, iar cele mai multe persoane au mers către Bulgaria, Grecia, Turcia, Italia, Spania şi Austria. Deşi compania se axează pe turismul de business, ea oferă şi servicii de leisure persoanelor fizice care lucrează în firmele aflate în portofoliul de clienţi ai Weco Travel.

 

Un Demers Ziarul Financiar cu susținerea ZF 15 minute cu un antreprenor
ZF 15 minute cu un antreprenor