ZF 15 minute cu un antreprenor

ZF 15 minute cu un antreprenor. Grupul Flavours, ce deţine 18 restaurante, urmează să deschidă până în primăvara lui 2022 încă şapte localuri, dintre care unul va fi un concept nou pentru zona rezidenţială

16.12.2021, 00:05 Autor: Miruna Diaconu

♦ Restaurantele din grupul Flavours sunt deschise în zone în care se află clădiri de birouri, şcoli private sau spitale private ♦ În trei ani, planurile companiei vizează o extindere la circa 50 de restaurante şi o cifră de afaceri de 50 milioane euro.

Grupul Flavours, care cuprinde divizia de catering pentru evenimente, lanţul de restaurante Stradale şi cafenelele Mitzu, cu un număr total de 18 localuri, are în plan să mai deschidă încă şapte restaurante până în primăvara anului viitor, spune Raluca Ţeposu, fondatoarea grupului.

„Sunt proiecte semnate, unde avem deja în desfăşurare investiţia. Vom lansa în 2022, la Cluj, în cadrul proiectului Record Park, un concept care nu este pur Stradale, ne întreptăm mai mult către un gastropub pentru că avem o zonă foarte importantă rezidenţială acolo. Nu va fi un Stradale tipic, îl vom şi numi diferit“, spune Raluca Ţeposu, fondatoarea grupului Flavours, în cadrul emisiunii ZF 15 minute cu un antreprenor: Cum facem economia să funcţioneze în continuare?, un proiect Ziarul Financiar şi Alpha Bank.

Multe dintre proiectele imobiliare către care va merge grupul Flavours de acum înainte sunt mixte, având atât partea de clădiri de birouri, cât şi partea rezidenţială.

Opţiunea de a lucra de acasă a angajaţilor din marile companii a reprezentat un efect negativ cu impact direct asupra businessului de restaurante, zona clădirilor de birouri fiind cea în care activează cele mai multe localuri din grupul Flavours. De aici şi orientarea către rezidenţial.

Anul 2021 a fost mai bun din punct de vedere al veniturilor pentru compania care administrează lanţurile de restaurante, însă lipsa de predictibilitate a reprezentant în continuare o provocare. Pentru anul acesta, fondatoare grupului estimează venituri de 5 milioane euro, faţă de 3,5 mil. euro în 2020, însă nivelul profitabilităţii rămâne în continuare foarte scăzut.

„Mă aştept ca anul viitor să ne dublăm cifra de afaceri, dar nu mă aştept ca nivelul de profitabilitate să fie similar cu cel din 2019. Sunt sigură că în 2022 nu vom avea aceeaşi formă de normalitate din 2019, nu neapărat că se vor impune restricţii, dar ne vom adapta noi la un stil de viaţă diferit“, explică ea.

În acest context, Raluca Ţeposu plănuieşte să dezvolte o aplicaţie Stradale, prin care clienţii vor putea comanda.

„Clientul vrea să vadă în orice moment ce opţiuni are, nu vrea să vină şi să stea la rând ca să descopere ce poate să mănânce. Poate vrea să aibă masa gata în momentul în care coboară la prânz. Sunt multe aspecte pe care le avem în vedere pentru anul viitor, vom fi atenţi la modul în care vom comunica noi ca restaurant cu clientul pe care îl avem“.

Ea explică faptul că anul acesta nu a crescut foarte mult ponderea angajaţilor care au venit să lucreze de la birou, însă anul viitor se va întâmpla asta, mai ales în cazul companiilor care le-au permis oamenilor să lucreze de acasă într-o proporţie foarte mare.

„Companiile nu sunt foarte mulţumite, acest lucrat de acasă are avantaje şi dezavantaje. Performanţa angajaţilor scade în timp, e greu să legi o echipă. Văzând aceste lucruri, companiile au tot interesul să îşi aducă oamenii la birou, însă va fi mai mult vorba despre un lucrat în ture“, precizează Raluca ţeposu.

Restaurantele din grupul Flavours sunt deschise în zone în care se află clădiri de birouri, şcoli private sau spitale private. Potenţialul de dezvoltare în zona HoReCa este mare pe piaţa locală, mai ales că din ce în ce mai multe proiecte privind şcoli private şi spitale private au fost anunţate, acesta fiind două nişe pe care Flavours va miza şi în continuare. Marile oraşe sunt principalele locuri către care se uită reprezentanţii grupului.

Raluca Ţeposu spune că în următorii trei ani grupul plănuieşte să atingă o cifră de afaceri de 50 milioane euro şi un număr de 50 de restaurante, însă nu exclude dezvoltarea businessului în afara graniţelor.

Compania a atras un fond de investiţii anul acesta, Mozaik Investment, care a preluat 31,75% din acţiunile companiei. Grupului de restaurante i-a fost pusă la dispoziţie suma de 5 mil. euro pentru investiţii.

Mozaik Investments este un fond de investiţii lansat în 2019 prin parteneriatul dintre fondatorul SuperBet, Sacha Dragic, un veteran în private equity - Roland Haas, şi un fost bancher M&A, Vlad Buşilă. Fondul are în spate mai mulţi investitori privaţi, atât locali cât şi regionali. Sumele pariate variază între 1 şi 5 milioane de euro, iar perioada de investiţie poate ajunge şi la 10 ani. Prima investiţie a fost cea în reţeaua de cafenele 5 to go.

Grupul Flavours este operat pe mai multe entităţi, una pentru Bucureşti, transformată ca urmare a tranzacţiei din SRL în SA, şi una în Cluj, o subsidiară. În Cluj compania se dezvoltă alături de un partener local care va acoperi şi operaţiunile din Timişoara, conform celor mai recente date ZF.

 

Un Demers Ziarul Financiar cu susținerea ZF 15 minute cu un antreprenor
ZF 15 minute cu un antreprenor