ZF 15 minute cu un antreprenor

ZF 15 minute cu un antreprenor. Ion Sturza, proprietar al elefant.ro: În martie am avut o scădere semnificativă a cifrei de afaceri, dar apoi lucrurile şi-au revenit şi avem o creştere de circa 50% în 2020 faţă de anul trecut

06.11.2020, 00:05 Autor: Miruna Diaconu

♦ Businessul de carte reprezintă circa 25% din totalul afacerilor elefant.ro, iar anul acesta târgurile online de carte de pe platforma elefant.ro au substituit evenimentele offline din alţi ani ♦ Ion Sturza spune că în perioada următoare nu planifică investiţii în alte domenii, ci preferă să urmărească ce se va întâmpla în economie.

Ion Sturza, proprietarul elefant.ro, spune că izbucnirea pandemiei de Covid-19 a adus platformei online scăderi considerabile ale veniturilor, dar în perioada ce a urmat încasările şi-au revenit, astfel că în acest moment retailerul înregistrează o creştere de 50% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.

„Noi am avut o scădere a cifrei de afaceri destul de serioasă, dar începând cu lunile mai - iunie am înregistrat o creştere exponenţială. Avem creşteri foarte mari pe unele categorii de produse, dar per total business avem anul acesta un plus de 50% faţă de 2019, avans pe care noi ni l-am bugetat“, spune Ion Sturza, proprietar al elefant.ro, în cadrul emisiunii ZF 15 minute cu un antreprenor. Cum facem ca economia să funcţioneze în continuare?, un proiect ZF şi First Bank.

Antreprenorul este de părere că odată cu pandemia s-a produs o digitalizare forţată în doar câteva luni a economiei, proces care în mod normal s-ar fi întâmplat în ani. Astfel, în prezent, online-ul nu mai reprezintă doar o parte dintr-un business, ci este o necesitate pentru a putea creşte.

Creşterea veniturilor platformei online elefant.ro a venit pe fondul măsurilor luate de autorităţi prin care oamenii au fost nevoiţi să petreacă mai mult timp acasă.

„Este o creştere sustenabilă care a avut în spate investiţii în logistică. Nu am marşat în lunile de creştere exponenţială, alocând resurse care nu se justificau în perioada ce a urmat“, explică Ion Sturza.

Una dintre categoriile care a înregistrat o creştere semnificativă anul aceasta a fost cartea străină, care a cunoscut o dublare a vânzărilor. Totuşi, cea mai bună evoluţie este la categoria de jucării, unde avansul a fost de 300%. Totuşi, Ion Sturza spune că toate categoriile au fost pe plus.

Businessul de carte reprezintă circa 25% din totalul afacerilor platformei online. Anul acesta, în cadrul elefant.ro au existat târguri online de carte, care au avut rolul de a substitui evenimentele offline de profil din alţi ani. Târgurile de carte organizate anul acesta de către elefant.ro au adus venituri considerabile atât pentru platformă, cât şi pentru editurile listate.

„La târgurile tradiţionale, editurile abia dacă îşi acopereau cheltuielile. Aici au primit banii în câteva zile şi au fost încasări mari, vorbim de vânzări de câteva milioane lei“, spune Ion Sturza.

Recent platforma elefant.ro a stabilit un parteneriat cu firma de curierat Sameday prin care clienţii pot opta pentru livrarea produselor comandate la unul din cele peste 800 de puncta self-service easybox din ţară. Anul trecut compania care operează magazinul online a avut afaceri de 170 mil. lei, plus 25%, şi pierderi de 19 mil. lei.

Antreprenorul spune că în perioada următoare nu se gândeşte să investească în alte domenii pentru că experinţa sa în business, de peste 40 de ani, l-a învăţat faptul că în perioade dificile este mai bine să urmărească ce se va întâmpla în economie şi apoi să ia o decizie.

Ion Sturza este de părere că anul 2021 va fi unul mult mai dificil decât anul acesta din punct de vedere economic, iar o revenire rapidă a economiei va fi aproape imposibilă în contextul în care criza actuală are mai multe componente.

 

 

Un Demers Ziarul Financiar cu susținerea ZF 15 minute cu un antreprenor
ZF 15 minute cu un antreprenor