ZF 15 minute cu un antreprenor

ZF 15 minute cu un antreprenor. Ionuţ Encescu, head of costumer value First Bank: Am depăşit numărul de 1.000 de solicitări de finanţare prin IMM Invest. În criză este foarte importantă finanţarea unui business, doar astfel o companie poate găsi modalităţi inovative de dezvoltare

23.07.2020, 00:08 Autor: Miruna Diaconu

♦ ♦ First Bank a depăşit numărul de 1.000 de solicitări de finanţare prin IMM Invest.

Ionuţ Encescu, head of costumer value la First Bank, spune că atât corporaţiile, cât şi antreprenorii sunt importanţi pentru mersul firesc al economiei, dar aceştia din urmă reuşesc să facă o economie atractivă pentru companiile din afară care vor să investească într-o anumită ţară.

„Fiecare dintre actorii economici are rolul său specific, unii asigură stabilitatea economică, iar alţii asigură dinamismul economic. Motivul cel mai important pentru care companiile mari din Europa vin în România este acela că există un potenţial enorm. Antre­prenorii dau potenţial unei economii şi o fac să fie foarte atractivă“, spune Ionuţ Encescu, head of costumer value la First Bank, în cadrul emisiunii ZF 15 minute cu un antreprenor. Cum facem ca economia să funcţioneze în continuare?, un proiect ZF şi First Bank.

El este de părere că în această criză, comparativ cu cea din 2008, există o colaborare bună între bănci şi companii, astfel că băncile au un rol foarte important şi anume acela de a susţine economia. Dacă băncile sunt deschise pentru finanţarea companiilor, atunci mediul de afaceri are de oferit mai mult şi astfel se creează un câştig pentru ambele părţi. „Criza din 2008 a avut un fun­dament economic, pe când criza de acum are un fundament de cu totul altă natură. Există un grad de impredicti­bili­tate a efectelor pe care le va avea contextul actual. Speranţa mea e ca această criză să nu fie la fel de severă  ca cea din 2008 pentru că fundamentul economic de dinaintea crizei nu era bolnav“, adaugă el.

Totodată, Ionuţ Encescu crede că într-o criză, pentru un business este foarte importantă finanţarea, doar astfel găsindu-se modalităţi inovative de dez­vol­tare a afacerii. „Banii proprii ai unui antreprenor sunt cei mai scumpi. Dacă aş fi antreprenor aş încerca să obţin acea relaţie optimă între banii proprii şi cei veniţi din surse externe. La nivelul ori­cărui stadiu de evoluţie a unei companii există acele surse de finanţare potrivite, creditul bancar fiind una din cele mai importante“, spune Ionuţ Encescu. În opinia sa, un antreprenor nu trebuie să se oprească niciodată din a face business.

El susţine faptul că o criză reprezintă o oportunitate, iar acest lucru a putut fi observat în timpul izolării atunci când multe companii afectate direct de restricţiile impuse de autorităţi şi-au reorientat busi­nessul şi au reuşit să supravieţuiască: „Acum, mai mult ca niciodată, adaptabilitatea este cea mai importantă componentă. Dacă acum 30-40 de ani durata de viaţă a unei companii era limitată, în zilele noastre companiile trebuie să se reinventeze tot timpul pentru a reuşi să supra­vieţuiască“.

Deşi pandemia a avut un impact ne­gativ semnificativ asupra multor businessuri care ori şi-au redus acti­vitatea, ori şi-au suspendat-o, pro­gramul guvernamental IMM Invest a avut un efect benefic asupra companiilor antre­prenoriale, spune Ionuţ Encescu.

„Programul guvernamental, IMM Invest, a oferit un anumit grad de siguranţă atât băncilor cât şi antreprenorilor de a se lansa în noi iniţiative, astfel încât să vadă în această criză o oportunitate. Numărul de dosare primite de noi este în creştere, am depăşit pragul de 1.000. Procesul de aprobare include atât o aprobare internă, a băncii, cât şi o aprobare din partea Fondul Naţional de Garantare a Creditelor pentru întreprinderile Mici si Mijlocii“, precizează Ionuţ Encescu.

El spune că First Bank are o analiză de credit care are în vedere atât indicatorii financiari, dar şi povestea din spatele afacerii, adică performanţa non financiară în contextul pieţei din care face parte un anumit business.

 

 

Un Demers Ziarul Financiar cu susținerea ZF 15 minute cu un antreprenor
ZF 15 minute cu un antreprenor