ZF 15 minute cu un antreprenor

ZF 15 minute cu un antreprenor. Irina Wagner, Wagner Arte: Ne-am trezit pe cont propriu în pandemie, însă, în cazul nostru au funcţionat foarte bine parteneriatele între antreprenori, ne-am ajutat unii pe alţii

22.04.2021, 00:05 Autor: Miruna Diaconu

♦ Wagner Arte este un business cu porţelan fondat în 2005 de surorile Irina şi Ana Wagner, atunci când au luat decizia de a-şi deschide un atelier în centrul Bucureştiului ♦ „Ulterior, am intrat pe partea de bijuterie pentru că ne-am dat seama că e o zonă care poate fi explorată foarte tare.“

Irina Wagner, cofondatoarea Wagner Arte, un brand de obiecte de design interior şi bijuterii din porţelan, spune că pandemia a creat o deschidere în rândul antreprenorilor de a face parteneriate.

Chiar dacă la începutul pandemiei, an­tre­prenoarea a apelat la diverse bănci şi instituţii menite să sprijine mediul antre­prenorial, sprijinul a venit tot din mediul de business. „Am încercat să găsim ajutor, am mers către instituţiile care erau desemnate să protejeze antreprenoriatul, dar ne-am dat seama că suntem pe cont propriu. Însă, foarte bine au funcţionat parteneriatele între antreprenori în cazul nostru, foarte tare

ne-am ajutat unii pe alţii, branduri creative sau nu, branduri puternice în piaţă au venit către noi pentru a face parteneriate care să ne ajute reciproc“, spune Irina Wagner, cofondatoarea Wagner Arte, în cadrul emisiunii ZF 15 minute cu un antreprenor: Cum facem economia să funcţioneze în continuare?, un proiect Ziarul Financiar şi Alpha Bank.

Antreprenoarea adaugă că aceste parteneriate între businessuri existau şi înainte, însă nu la aceeaşi amplitudine, iar acest sprijin reciproc a fost un factor pentru care multe businessuri au rămas încă în picioare.

În acest context, ea este de părere că anterioara criză din 2009-2010 a fost mai dură pentru businessul pe care îl conduce faţă de actuala criză.

„În 2008-2010 a fost ceva îngrozitor, însă pentru noi, a fost şi un motiv pentru a ne reinventa. Acum, financiar vorbind, nu este aşa o dramă. Brandul contează, e cel mai important activ, avem şi o piaţă mai educată acum şi asta a înclinat balanţa“, adaugă Irina Wagner.

Wagner Arte este un business cu porţelan fondat în 2005 de surorile Irina şi Ana Wagner, atunci când au luat decizia de a-şi deschide un atelier în centrul Bucureştiului. Cu trecerea timpului, businessul s-a orientat şi către zona de bijuterii şi obiecte de iluminat sau mic mobilier.

„Ne-am extins pe orizontală, am intrat pe partea aceasta de bijuterie pentru că ne-am dat seama că e o zonă care poate fi explorată foarte tare. Am fost la multe târguri internaţionale şi am comparat ce facem noi cu ceea ce e în piaţă, ce e nou e că îmbinăm porţelanul cu pietre preţioase, cu metale preţioase. Apoi ne-am dus către obiectele de design interior cum ar fi lămpile sau micul mobilier şi am descoperit că prin porţelan lumina trece, am creat diverse obiecte care dau lumină în casă“, spune antreprenoarea.

Irina Wagner explică faptul că în primele luni de la izbucnirea pandemiei, oamenii cumpărau impulsiv şi mult, însă odată cu ridicarea parţială a restricţiilor în luna iunie a anului trecut, multe persoane şi-au reorientat banii către călătorii, chiar dacă către un număr limitat de destinaţii.

„Înainte, Crăciunul se simţea foarte tare în business, la fel şi vara cu nunţile. Acum au dispărut nunţile, însă celelalte săbători încep să se simtă foarte bine. Paştele se vede în cifre, la fel şi 8 martie. Înainte nu însemna mare lucru pentru business, însă acum da“, precizează ea.

De la înfiinţarea businessului şi până acum, Irina Wagner spune că piaţa s-a educat în ceea ce priveşte obiectele realizate din porţelan.

„Sunt mulţi clienţi privaţi, oamenii fac cât de cât parte dintr-o zonă educată estetic. Cei din profesiile liberale sunt clienţii noştri principali, dar şi zona corporate. Intrăm în tot felul de nişe. Clienţii sunt acei oameni care nu vor să etaleze branduri, nu se identifică cu un anumit brand, ci mai degrabă se bucură de un obiect bine lucrat, înţeleg foarte bine fenomenul şi câtă muncă se află în spatele produselor“, mai spune cofondatoarea Wagner Arte.

Businessul este operat prin două firme - Paxdorf Creativ şi Paxdorf Design – cu afaceri cumulate de circa 600.000 de lei în 2019, conform Confidas.ro. Una dintre companii figurează în insolvenţă, potrivit aceleiaşi surse.

 

Un Demers Ziarul Financiar cu susținerea ZF 15 minute cu un antreprenor
ZF 15 minute cu un antreprenor