• Leu / EUR4.9477
  • Leu / GBP5.8810
  • Leu / USD4.7247
ZF 15 minute cu un antreprenor

ZF 15 minute cu un antreprenor. Laura Hîncu, designer: Toate campaniile de promovare a businessurilor locale şi-au făcut efectul anul trecut, oamenii au fost mai atenţi să cumpere „Made in Romania“. Anul 2020 nu a avut un impact negativ asupra businessului de creaţie vestimentară, veniturile firmei crescând cu mai bine de o treime

03.08.2021, 00:05 Autor: Miruna Diaconu

Hainele create de Laura Hîncu sunt realizate într-un atelier din Bucureşti, iar materialele folosite sunt mătasea şi caşmirul.

Laura Hîncu, designer vestimentar, spune că femeile din România au fost interesate de hainele personalizate încă din anii ‘90, nu doar în ultimii ani şi mai ales în pandemie. Antreprenoarea adaugă însă că ceea ce a observat în ultimul an este faptul că designerii români au devenit din ce în ce mai respectaţi.

„Designerul nu mai este văzut ca un croitor, însă au existat şi acele succese la nivel internaţional, care pentru România contează foarte mult. Cu toate acestea, nu e aceeaşi mândrie pentru români ca pe un produs să existe «Made in Romania», cum e pentru italieni «Made in Italy». Mândria mai mare e dacă produsul a apărut în nu ştiu ce revistă“, spune Laura Hîncu, designer vestimentar, în cadrul emisiunii ZF 15 minute cu un antreprenor: Cum facem economia să funcţioneze în continuare?, un proiect Ziarul Financiar şi Alpha Bank.

În pofida unui an dificil pentru businessurile de modă, veniturile Laurei Hîncu din activitatea de creaţie vestimentară au crescut anul trecut, oamenii cumpărând mai multe produse după ieşirea din starea de urgenţă, iar pentru anul acesta este estimată o nouă evoluţie pozitivă. „După lockdown, începând cu sfârşitul lunii mai, când am lansat prima colecţie în pandemie, clienţii au început să cumpere din ce în ce mai mult. Toate campaniile de promovare a businessurilor locale şi-au făcut efectul, oamenii au fost mai atenţi să cumpere «Made in Romania». S-a atenuat această tendinţă în 2021, dar e posibil de fapt ca acest tip de comportament să se fi generalizat şi să nu mai fie mânat doar o campanie. Noi în ciuda pandemiei am avut un an 2020 bun“, explică Laura Hîncu.

Designerul deţine două firme, cu afaceri cumulate de circa 450.000 de lei. Cea mai mare, LH Exclusive Design, a avut un business de 340.000 de lei, cu 36% mai mare. Cealaltă, LH Exclusive Kids, şi-a majorat vânzările cu peste 1.000%.

Anul trecut, primul marcat de pandemie, a avut un efect pozitiv asupra vânzărilor în online ale businessului Laurei Hîncu. Veniturile din acest canal reprezentau înainte de pandemie doar 40% din totalul vânzărilor. Odată cu accelerarea e-commerce-ului, în prezent, ponderea a ajuns la 90%.

„Vindem atât online, cât şi în showroom, dar în ultimul an şi jumătate mai puţin offline. Există însă varianta pentru clienţi de a face programare şi să vină în showroom astfel încât să vadă texturile, să probeze.“

Rata de retur în e-commerce este foarte mică, iar brandul are termen de livrare mare, astfel că produsele nu ajung la client în 2-3 zile lucrătoare, ca în cazul brandurilor mass market, spune Laura Hîncu, precizând că acest lucru ar putea fi posibil doar în cazul stocurilor mari, ceea ce nu este cazul pentru businessul său.

Hainele create de Laura Hîncu sunt realizate într-un atelier din Bucureşti, iar materialele folosite pentru creaţii sunt mătasea şi caşmirul, ţesăturile fiind achiziţionate din Italia şi China.

Clientele care aleg să cumpere produsele realizate de desigerul român sunt în general femei cu vârste cuprinse între 25 şi 45 ani, cu venituri peste medii spre mari.

„Clienţii sunt impărţiţi în două categorii foarte clare, unii sunt consumatorii care vin pentru cele două fibre premium, caşmirul şi mătasea, iar a doua categorie este aceea a admiratorilor. E vorba de oameni care nu înţeleg foarte bine de ce mătasea cade într-un anume fel, de ce costă atât, însă, înstinctiv le place“, explică ea.

Piaţa de fashion din România este dominată de giganţii străini, însă, în ultimii ani din ce în ce mai mulţi creatori de modă au reuşit să îşi facă un nume atât pe piaţa locală, cât şi cea internaţională.

 

Un Demers Ziarul Financiar cu susținerea ZF 15 minute cu un antreprenor
ZF 15 minute cu un antreprenor