♦ Antreprenorul a dezvoltat hotelul Gramofon Inn, o unitate de cazare de tip boutique, aflată în zona viticolă Dealu Mare, pentru a veni în completarea serviciilor oferite deja la cramă.
Marcel Vulpoi, coproprietarul cramei Gramofon Wine, vrea să dezvolte turismul în zona viticolă Dealu Mare prin încheierea unor parteneriate cu celelalte crame din apropiere, dar şi cu agenţii de turism. Mai mult, antreprenorul a deschis recent un hotel boutique numit Gramofon Inn pentru a veni în completarea serviciilor oferite deja la cramă.
Clădirea în care funcţionează hotelul a fost construită în perioada comunistă, fiind amplasată pe terenul producătorului de vin, iar antreprenorul a luat decizia de a o transforma într-o unitate de cazare în care să cazeze turiştii care vin în vizită la cramă. Pe lângă hotel, antreprenorul a investit anterior în câteva tiny house-uri amplasate în vie pentru a testa piaţa.
„Cu tot cu tiny house-uri avem o capacitate de cazare de 20 de camere. Momentan, businessul de turism merge foarte bine, şi asta în contextul în care nu am început să comunicăm agresiv că avem un nou spaţiu de cazare. Nici nu cred că o să facem acest lucru. Preferăm să rămânem la publicul care deja ne cunoaşte. De altfel, noi am avut weekendurile pline şi am găzduit totodată şi team buildinguri şi cu evenimente corporate“, spune Marcel Vulpoi, prezent în cadrul emisiunii ZF 15 minute cu un antreprenor, un proiect Ziarul Financiar şi Alpha Bank.
Hotelul a fost deschis în urmă cu aproape o lună.
Antreprenorul afirmă că şi-a dorit să investească într-un astfel de proiect fiind încurajat de feedback-ul primit la celelalte businessuri pe care le are în Bucureşti, dar şi în Dealu Mare, precum şi de lipsa locurilor de cazare în zonă.
„Am testat puţin piaţa cu tiny house-urile amplasate în vie, ca să vedem care este feedback-ul clienţilor şi a fost unul foarte bun. De-asta am zis să extindem capacitatea de cazare. Eu am prins curaj în industria HoReCa şi datorită investiţiilor pe care le am în Bucureşti“, adaugă el.
Marcel Vulpoi deţine un wine bar în Bucureşti şi se ocupă şi de operararea Palatului Bragadiru, acolo unde sunt organizate diverse evenimente. Unul dintre planurile sale vizează să deschidă un al treilea local în Capitală, care să se adreseze tinerilor, unde vor fi organizate şi evenimente.
Totuşi, antreprenorul îşi concentrează momentan atenţia pe dezvoltarea segmentului de enoturism în Dealu Mare. Pe lângă deschiderea hotelului, există discuţii pentru încheierea unor parteneriate cu alte crame şi cu agenţii de turism.
„Oamenii caută şi diverse activităţi când vin la o cramă. Acum am terminat partea de spa, astfel încât hotelul să fie funcţional şi pe perioada de iarnă. Mai mult, urmează culesul şi va fi o explozie a cererii. Tocmai de aceea, ce facem acum este să ne plimbăm prin zonă şi să încheiem parteneriate cu anumite locaţii, unde să meargă turiştii în vizită. Am deschis şi un restaurant şi încercăm să facem şi partea asta de gastronomie cu produse autohtone, toate aduse de pe o rază de 50 de kilometriă“, spune Marcel Vulpoi.
Deşi hotelul a fost deschis în urmă cu doar aproape o lună, circa 30% dintre cei care s-au cazat deja la Gramofon Inn au fost străini. Antreprenorul îşi doreşte să încheie parteneriate şi cu agenţiile de turism pentru a atrage mai mulţi vizitatori de peste hotare.
Zona Dealu Mare concentrează cele mai multe crame din ţară, iar proximitatea faţă de Bucureşti reprezintă un avantaj în ceea ce priveşte dezvoltarea turismului viticol. Totuşi, zona duce lipsă de locuri de cazare şi de oferte turistice care să includă şi diverse activităţi, dincolo de vizitele la cramă.
„Bulgaria a început să dezvolte foarte puternic partea aceasta de enoturism. Ei au agenţii de promovare a enoturismului, inclusiv în România, oferte destul de agresive, şi atunci trebuie să ne mişcam şi noi“, mai spune antreprenorul.
În România sunt peste 250 de crame, dintre care circa 200 produc vin îmbuteliat. Totuşi, cramele care sunt deschise şi pentru turişti sunt în jur de 100, iar dintre acestea, doar 25 deţin unităţi de cazare.
Restul producătorilor de vin nu au şi opţiuni de cazare, iar turiştii pot găsi o cameră într-un hotel sau într-o pensiune la 3-10 km distanţă. Chiar şi aşa, capacitatea de cazare este mică. România are mai multe zone viticole, însă Dealu Mare şi Drăgăşani sunt unele dintre cele mai cunoscute şi cele mai importante. În Dealu Mare există o capacitate maximă de circa 200 de locuri de cazare, spune Marcel Vulpoi.
Crama Gramofon deţine o suprafaţă cultivată de 25 de hectare, iar recent a achiziţionat încă 12 hectare de teren pe care urmează să le planteze cu viţă de vie. Extinderea vine ca urmare a cerinţei mari pentru vinurile roşii, astfel că noua suprafaţă va fi cultivată cu soiuri de struguri roşii. Crama produce anual circa 170.000 de sticle, iar vinurile pot fi găsite în Carrefour şi concept store-urile Mega Image, dar şi în restaurante şi la cramă.
Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.
ABONEAZĂ-TE