♦ Grupul City Grill a achiziţionat anul trecut pachetul majoritar al lanţului de restaurante Marty din Cluj şi complexul de evenimente Zooma din Corbeanca ♦ Grupul a încheiat anul trecut cu afaceri de 65 mil. euro şi îşi propune să ajungă la o cifră de afaceri de 100 mil. euro în următoarea perioadă (2025 sau 2026).
Mediul de business este mult mai matur şi mai bine aşezat pentru a face faţă eventualelor crize comparativ cu perioada 2009-2010, iar în situaţia unor provocări economice, companiile autohtone vor putea rezista mai bine în faţa şocurilor.
Cu toate că 2025 ar putea aduce semnale negative în piaţă, iar economia ar putea să înregistreze o stagnare sau o creştere mult mai mică faţă de anii anteriori, Dragoş Petrescu, fondatorul City Grill, e încrezător că nu va fi nimic dezastruos.
„Mi se pare foarte important să ne uităm diferit la piaţa din România în 2025 faţă de 2009, apropo de crizele economice. Suntem mult mai bine poziţionaţi şi suntem foarte diferit poziţionaţi. În
2008-2009, discutam despre un român care câştiga 400-500 de euro pe lună. Astăzi, discutăm despre un român care câştigă 800-1.000 de euro, în medie, ceea ce îl poziţionează într-o zonă mai puţin vulnerabilă“, spune Dragoş Petrescu, prezent în cadrul emisiunii ZF 15 minute cu un antreprenor, un proiect Ziarul Financiar şi UniCredit Bank.
Totuşi, el recunoaşte că există câteva motive de îngrijorare privind evoluţia economiei în acest an, care ar putea fi puternic influenţată de stabilirea rating-ului de ţară, mai exact de retrogradarea în categoria junk, adică nerecomandată investiţiilor.
Un al doilea moment din acest an cu ecouri în economie va fi reprezentat de alegerile prezidenţiale, în contextul în care alegerile pentru noul preşedinte au fost anulate la finalul lui 2024, moment în care economia şi societatea s-au destabilizat puternic.
„Imediat după data de 9 decembrie, în piaţă s-a simţit o contracţie, atât în piaţă în general, cât şi la noi în restaurante şi în retail. Noi tot discutăm în asociaţiile mediului de afaceri pe care le avem despre ce se întâmplă şi am monitorizat zi de zi situaţia. Scăderile au fost între 10% şi 20% imediat după data de 9 decembrie, ceea ce a arătat clar că românii au contractat cheltuielile“, explică el.
Piaţa ospitalităţii este puternic afectată de orice mişcare din zona politică sau economică, iar şocurile din piaţă îi determină pe oameni să reducă din cheltuieli. Printre primele tăiate de pe listă sunt chiar ieşirile în oraş. Dragoş Petrescu spune însă că oamenii nu renunţă de tot la ieşirile în oraş, ci reduc frecvenţa sau cantitatea pe care o consumă şi se orientează mai mult către promoţii.
„Oamenii continuă să iasă la restaurante, nu consumă la fel de mult şi nu la fel de des, dar asta nu înseamnă că nu mai ies. Se duc spre oferte, promoţii şi nu mai cheltuie atât de mult pe zona de produse premium şi alcool“, adaugă el.
Anterprenorul este de părere că provocările din piaţă vor aduce şi oportunităţi pentru unii jucători. Spre exemplu, va exista mai multă resursă umană disponibilă, iar piaţa muncii va suferi o schimbare de paradigmă. De la o piaţă dictată de angajaţi se va merge către o piaţă dictată de angajatori, este de părere Dragoş Petrescu.
„Vor veni mulţi oameni în piaţă din zona bugetară. Iar cei care vor rămâne în sector nu vor mai avea creşteri de salarii, având în vedere oferta care va fi mult mai mare decât cererea. Asta ne va ajuta pe noi să ne întărim echipele în mediul privat“, precizează antreprenorul.
Grupul City Grill numără 1.400 de angajaţi, dintre care 200 de persoane sunt venite din afara spaţiului comunitar. Dragoş Petrescu afirmă însă că îşi doreşte să crească numărul românilor angajaţi în cadrul grupului.
O altă oportunitate în business, adaugă el, va fi dată de ieşirea din piaţă a unor jucători, ceea ce va crea premisele necesare pentru achiziţii. Antreprenorul spune că este atent la mişcările din piaţă şi e totodată pregătit pentru noi preluări, dacă vor apărea oportunităţile potrivite.
City Grill a făcut deja primii paşi către dezvoltarea businessului prin achiziţii. Anul trecut, grupul a preluat pachetul majoritar de acţiuni al lanţului de restaurante Marty, lansat de Marcelus Suciu, în 1999, la Cluj. Această reţea care numără şapte unităţi. De asemenea, City Grill a achiziţionat şi complexul de evenimente Zooma din Corbeanca, cu şapte săli şi o capacitate totală de 1.500 de locuri.
Lanţul de restaurante City Grill a obţinut anul trecut afaceri de peste 65 mil. euro, iar pentru 2025 şi-a pus ca obiectiv depăşirea pragului de 100 mil. euro cifră de afaceri. Creşterea ar putea fi susţinută, în primul rând, de achiziţiile făcute în 2024.
„Dacă lucrurile vor merge bine, într-un scenariu optimist, vom depăşi această sumă în 2025. Dacă nu, perspectiva e de a depăşi 100 mil. euro venituri în următorul an“, spune Dragoş Petrescu.
Planurile de termen lung pentru dezvoltarea grupului includ listarea companiei la Bursa de Valori Bucureşti, însă acest obiectiv e setat să se întâmple până în 2030.
Grupul City Grill este unul dintre cei mai mari jucători din piaţa locală de restaurante, având un număr total de peste 40 de unităţi, fiind incluse aici atât restaurantele deschise în 2024 pe aeroportul Otopeni, cât şi unităţile sub brandul Marty şi Zoomba.
Grupul îşi continuă planurile de expansiune şi continuă să investească.
„Avem deja antamate între 2 şi 3 milioane de euro pentru finalizarea proiectelor începute şi, în funcţie de oportunităţile apărute, vom mai aloca încă cel puţin 2-3 mil. euro. Totuşi, suntem precauţi şi nu ne vom arunca cu prea mare risc în acest an“, mai spune Dragoş Petrescu.
Pe lângă businessul de restaurante, antreprenorul investeşte şi în zona hotelieră, având deja două proiecte aflate în Centrul Vechi, unul situat lângă Caru’ cu Bere iar celălalt lângă Hanu lui Manuc. El mai are în plan şi altele.
Cu toate că 2025 ar putea aduce o serie de provocări pentru economia locală, antreprenorii rămân optimişti şi mult mai bine pregătiţi să facă faţă şocurilor din piaţă.
Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.
ABONEAZĂ-TE