ZF 15 minute cu un antreprenor

ZF 15 minute cu un antreprenor. Mircea Ghenţ, fondator GMS Trans: Vrem să ne extindem flota, să achiziţionăm un parc auto şi să ne diversificăm portofoliul de clienţi. Anul trecut afacerile companiei au ajuns la circa 7 milioane lei (minus 24%), cu 23 de salariaţi. Transportatorul are o flotă de 18 maşini

09.09.2021, 00:08 Autor: Miruna Diaconu

♦ Compania de transport GMS Trans a fost înfiinţată în 2015 şi investiţia iniţială s-a ridicat la circa 2.000 euro.

Mircea Ghenţ, fondator al companiei de transport GMS Trans, spune că are plan extinderea flotei astfel încât să reuşească să acopere mai bine cererile de la partenerii cu care colaborează. El vrea totodată să achiziţioneze un parc auto şi un depozit, dar şi să îşi diversifice portofoliul de clienţi. Aceasta din urmă a fost o lecţie pe care a învăţat-o în anul pandemiei. Momentan, flota cuprinde 18 maşini.

Majoritatea clienţilor din portofoliul companiei de transport sunt din industria automotive, ceea ce a reprezentat o puternică lovitură pentru GMS Trans în 2020, dat find că domeniul a înregistrat scăderi semnificative în prima parte a anului trecut din cauza reducerii producţiei de maşini.

„În toţi anii de când activăm, perioada ianuarie-februarie este slabă pentru transport, însă anul trecut ne aşteptam ca lucrurile să evolueze pozitiv începând cu primăvara. Dar, din păcate, odată cu venirea pandemiei în Europa au început să apară şi restricţiile. Am început să avem din ce în ce mai puţine comenzi, iar în martie-aprilie a trebuit să închidem complet, am trimis toţi angajaţii în şomaj tehnic“, spune Mircea Ghenţ, fondator al companiei de transport GMS Trans, în cadrul emisiunii ZF 15 minute cu un antreprenor: Cum facem economia să funcţioneze în continuare?, un proiect Ziarul Financiar şi Alpha Bank.

El adaugă că a reuşit totuşi să ţină toţi angajaţii, iar în a doua parte a anului trecut lucrurile au început să evolueze spre bine. Astfel, spre sfârşitul lui 2020 a redus din handicapul pe care l-a produs pandemia. La Ministerul de Finanţe compania figurează cu 23 de salariaţi în 2020.

Antreprenorul mai adaugă faptul că anul trecut, buna colaborare cu clienţii pe care a avut-o până la momentul izbucnirii pandemiei a fost un avantaj pentru a trece mai uşor peste criză.

Compania a fost înfiinţată în anul 2015, iar un an mai târziu şi-a început activitatea, după o investiţie de doar 2.000 euro. Antre­pre­norul spune că începutul a fost foarte dificil, chiar dacă avea o experienţă de câţiva ani în domeniul transporturilor. Calea antre­prenoriatului a venit cu o serie de provocări.

„Au fost momente dificile, singura susţinere pe care o aveam era familia. Nu ştiam de la cine să cer sfaturi, dar în timp

m-am orientat să lucrez cu profesionişti şi cu oameni care aveau experienţă.“ Unde nu a ştiut, a făcut contracte de colaborare atât pe consultanţă financiară, fiscală, cât şi în ceea ce priveşte asigurările.

„Am încercat să gândesc ca un tănâr antreprenor, cum să fac ca businessul să crească. Am avut un plan şi am încercat să mă ţin de el. La început câştigam mai puţini bani ca atunci când eram angajat, dar am ştiu ce vreau să fac şi am mers înainte“, povesteşte Mircea Ghenţ.

Antreprenorul spune că cel mai bun al companiei a fost 2019, când cifra de afaceri a fost de circa 2 milioane euro. Creşterea veniturilor a fost foarte mare odată cu creditele pe care el le-a făcut pentru dezvoltarea businessului.  Anul trecut businessul a scăzut cu 24%.

„În primul an am lucrat singur, abia la sfârşit am angajat două persoane. După ce am luat o linie de credit, în următorul an am reuşit să facem de cinci ori cifra de afaceri. Nu am fi reuşit fără sprijinul băncilor, nu cred că cineva poate să spună că ar avea asemenea rezultate fără un sprijin“, mai spune el.

Anul acesta este mult mai bun decât precedentul, dar, spune antreprenorul, nu poate fi făcută o comparaţie în contextul în care două luni din 2020 compania nu a avut deloc activitate.

Chiar şi aşa, Mircea Ghenţ plănuieşte să stabilizeze businessul anul acesta pentru a face curând noi investiţii în dezvoltare.

 

Un Demers Ziarul Financiar cu susținerea ZF 15 minute cu un antreprenor
ZF 15 minute cu un antreprenor