• Leu / EUR4.9477
  • Leu / GBP5.8325
  • Leu / USD4.6725
ZF 15 minute cu un antreprenor

ZF 15 minute cu un antreprenor, un proiect Ziarul Financiar şi Alpha Bank. Compania ATP Trucks Automobile, parte din grupul ATP, îşi propune ca anul viitor să îşi tripleze capacitatea de producţie şi să pună în piaţă 300 de camioane

21.12.2021, 00:06 Autor: Miruna Diaconu

Compania a lansat în 2019 producţia de camioane sub brandul ATP, iar anul trecut a înregistrat afaceri de 13 milioane lei (2,6 mil. euro) La nivelul întregului grup ATP, ce deţine mai multe divizii, veniturile pentru anul acesta vor fi de 80,4 mil. euro, plus 36% faţă de 2020, dar cu 6,7% sub nivelul din 2019, explică antreprenorul.

ATP Trucks Automobile, compania care realizează autovehicule de tran­sport rutier şi persoane în România, parte a grupului ATP, îşi propune ca anul viitor să tripleze capa­citatea de producţie, ajungând la 300 de camioane pe care le va pune în piaţă. Spre comparaţie, anul acesta au fost realizate 100 de unităţi, spune Mircea Cirţ, fondatorul întregului grup.

„Din 2017 ne aşteptam la provocările de astăzi pentru că încă de atunci lucrurile nu mergeau în direcţia de creştere în industria în care activăm. De aceea, la momentul respectiv am decis să pariem pe dezvoltare şi astfel am ajuns să avem astăzi produse asamblate de  noi. Am depăşit numărul de 100 de camioane pe care le-am pus în piaţă şi intrăm în 2022 cu o perspectivă de peste 300 de camioane pe care ni le-am bugetat“, spune  Mircea Cirţ, proprietar al grupului de firme ATP, în cadrul emi­siunii ZF 15 minute cu un antre­prenor. Cum facem economia să funcţioneze în continuare, un proiect  realizat de Ziarul Financiar şi Alpha Bank.

Compania ATP Trucks Auto­mo­bile a lansat în 2019 producţia de ca­mi­oa­ne sub brandul ATP, iar anul tre­cut a înregistrat afaceri de 13 mil. lei, con­form datelor Ministerului de Fi­nanţe.

Cererea pentru asamblarea de camioane vine din mai multe ţări, însă Mircea Cirţ îşi propune să îşi concentreze atenţia în perioada următoare pe piaţa locală.

„Nu mergem pe piaţa internaţională până nu ne facem toate retuşurile şi până nu ne facem treaba foarte bine la noi acasă“.

Anul 2021 a fost unul bun pentru grupul ATP, astfel că a şi fost anul care a ajutat companiile din portofoliu să se dezvolte în pofida provocărilor din piaţă. Mircea Cirţ consideră că nu pandemia a fost cea mai dificilă provocare pe care a întâmpinat-o, ci schimbarea continuă a perspectivelor din piaţă.

În prezent, grupul are circa 400 de angajaţi însă în urmă cu doi ani numărul acestora se ridica la circa 700. Reducerea de personal a venit în contextul în care unele divizii ale grupului au fost închise pe fondul crizei generate de pandemie. Totuşi, acum atenţia se îndreaptă către dezvoltarea unor noi domenii care implică mai multă forţă de muncă.

„Cel mai afectat domeniu pentru noi a fost transportul. Avem o firmă de transport pe care am căutat să o dezvoltăm pentru optimizarea serviciilor la nivel de grup. Am vrut să facem curierat, dar nu l-am făcut cum ar fi trebuit, ne-am asumat şi am renunţat la ideea de a face asta. Apoi, am renunţat să mai facem transport internaţional. Totodată, businessul de piese componente a fost remodelat, am redus echipa. Noi avem nevoie de o direcţie nouă, de ceva diferit“, explică Mircea Cirţ.

Grupul ATP este format din mai multe companii care se ocupă de producţia şi asamblarea de camioane, import şi distribuţie de piese pentru camioane, dealership şi reprezentanţă auto, cât şi mentenanţă pentru autovehicule.

La nivel de grup, ATP a avut în 2019 afaceri cumulate de 86,2 mil. euro, iar în primul an de pandemie businessul a scăzut cu aproape o treime. Totuşi, în 2021 cifra de afaceri a revenit pe plus, la puţin peste 80 mil. euro, iar antreprenorul spune că şi-a bugetat pentru 2022 o nouă creştere puternică. Mai exact, e vorba de un nivel al veniturilor de 110 mil. euro.

Antreprenorul este de părere că o companie trebuie să se afle mereu într-o continuă dezvoltare şi să fie pregătită întotdeauna pentru provocările cu care ar putea să se confrunte. Criza de pe piaţa de transpoturi reprezintă principala provocare cu care se confruntă în prezent grupul ATP.

„Lanţurile de aprovizionare sunt date peste cap, injectarea fricii sub diverse forme a dus în direcţia în care unii îşi fac aprovizionări necontrolate, iar termenele de livrare nu se mai respectă azi. Calitatea serviciilor lasă de dorit indiferent de cum s-ar numi acea companie, trăim o vreme în care se resetează sistemul de valori şi vor mai fi cel puţin doi ani în care perturbările generate de lanţurile de aprovizionare ne vor face să plătim mai mult doar pentru că ne-am luat rezerve“, precizează el.

Un Demers Ziarul Financiar cu susținerea ZF 15 minute cu un antreprenor
ZF 15 minute cu un antreprenor