♦ Retailerul Ototo numără în prezent două magazine în Bucureşti şi urmează a fi deschis şi cel de-al treilea în zona de nord a Capitalei ♦ Primul spaţiu sub brandul Ototo a fost inaugurat în luna februarie a anului trecut ♦ Mihai Simiuc a ieşit din acţionariatul Fru Fru recent, după ce a vândut şi ultimul pachet de acţiuni către gigantul anglo-olandez Unilever.
Mihai Simiuc, fondatorul Frufru, un business care comercializează alimente proaspete, a intrat în acţionariatul Ototo, un retailer independent care promovează brandurile mici, iar infuzia de capital va fi folosită pentru dezvoltarea reţelei de magazine. Această mutare vine la scurtă vreme după ce Simiuc a ieşit din acţionariatul Fru Fru.
„Ne extindem cu forţe proprii. Am avut norocul în viaţa profesională să întâlnesc oameni care m-au ajutat să devin ce sunt astăzi. Iar lucrurile s-au întâmplat în aşa fel încât anul acesta am primit ajutor de la fix aceste persoane. Portofoliul s-a extins nu doar ca număr de magazine, dar şi ca acţionari, Mihai Simiuc a intrat în acţionariatul Ototo“, spune Ana Tănasă, cofondator Ototo, în cadrul emisiunii ZF 15 minute cu un antreprenor. Cum facem economia să funcţioneze în continuare?, un proiect Ziarul Financiar şi Alpha Bank.“
Mihai Simiuc a fondat businessul Frufru, pe care l-a vândut gigantului anglo-olandez din industria bunurilor de larg consum Unilever. În 2019, Unilever a achiziţionat 75% din business, iar restul acţiunilor au rămas în continuare la Mihai Simiuc. Însă, la începutul acestui an antreprenorul s-a retras complet din business şi a vândut pachetul de 25% către Unilever.
Ana Tănasă, cofondatoare a Ototo, a lucrat anterior pentru Fru Fru, ocupând de-a lungul a 12 ani mai multe poziţii, ultima fiind cea de manager comercial şi de operaţiuni. Ea a plecat din companie în ianuarie 2021, când a şi intrat în antreprenoriat.
Primul magazin Ototo a fost deschis în luna februarie a anului trecut, iar conceptul businessului este de a crea un loc în care să fie expuse şi vândute brandurile mici. După un an de activitate, reţeaua s-a extins cu încă un magazin în Bucureşti, pe Calea Victoriei, şi urmează a fi deschis cel de-al treilea.
„De la început, totul a fost gândit ca un proiect pe termen lung. Am vrut să construim o nouă zonă de retail din România. Aveam în plan să mai deschidem un magazin, aşa că atunci când am găsit un spaţiu care să ne permită să ne extindem conceptul şi pe zona de fashion şi lifestyle, am făcut-o. Am inaugurat în februarie, pe Calea Victoriei, un nou magazin, care încearcă să înglobeze la parter şi mezanin tot ce am făcut în Piaţa Amzei, iar al doilea etaj este exclusiv dedicat zonei de lifestyle şi fashion“, explică ea.
Amenajarea celui de-al doilea magazin a durat circa şapte luni, iar investiţia a fost de trei ori mai mare faţă de primul spaţiu. În Amzei, cei doi fondatori ai Ototo au scos din buzunare circa 350.000 de euro. Acesta este de regulă bugetul standard pentru un magazin Ototo clasic, fără componenta de fashion.
Ototo a început ca un supermarket dedicat brandurilor independente, dar a avut încă de la început inclusă şi o componentă de cafenea. Cel de-al doilea magazin, cel de pe Calea Victoriei, a venit ca o extindere a conceptului, fiind adăugate şi zonele de lifestyle şi fashion.
Pe partea de bunuri de larg consum, Ototo are în portofoliu circa 200 de branduri din diverse sectoare, iar în zona de haine sunt aproximativ 30 de mărci. Însă, portofoliul este în continuă dezvoltare.
„Am fost atât de concentraţi să dezvoltăm reţeaua în continuare, că am oprit pentru o vreme extinderea numărului de parteneri. Intenţia iniţială a fost ca Ototo să fie o platformă pentru brandurile mici şi, în realitate, ca să le poţi da o putere în piaţă acestor jucătorinu este suficient să îi listezi într-o singură locaţie. De aceea, a trebuit să ne asigurăm că avem o platformă care să fie cu adevărat puternică. În ultima perioadă, ne-am concentrat atenţia pe partea de dezvoltare şi de deschideri, aşa că am stopat temporar listările. După ce vom deschide magazinul din Dorobanţi, vom relua şi listările, avem peste 300 de solicitări în aşteptare“, spune Ana Tănasă.
Cel de-al treilea magazin Ototo urmează a fi deschis în cartierul Dorobanţi, iar alegerea zonei a venit din dorinţa proprietarilor de a merge cu un astfel de concept mai aproape de familiile cu copii.
„Focusul aici e pe familiile cu copii, pe acei clienţi care vor la rândul lor să consume produse de acest gen, dar s-ar putea să nu fie dispuşi să vină până în centru. Aşa că mergem noi mai aproape de ei.“
Planurile businessului includ extinderea cu noi magazine şi în alte oraşe ale ţării, unde deja există cerere pentru astfel de produse. Totodată, proprietarii Ototo se află în discuţii şi cu parteneri din Germania şi Franţa pentru a merge cu brandul şi în afara graniţelor. Totodată, un pariu este canalul online, care a fost pus în aşteptare în această perioadă, focusul căzând pe extinderea magazinelor fizice.
Pentru anul acesta, Ana Tănasă estimează o cifră de afaceri de 4 milioane euro pentru reţeaua Ototo.
Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.
ABONEAZĂ-TE