♦ Businessul Sophia a avut în 2021, ultimul an pentru care există date publice, afaceri de 12,7 milioane lei şi un profit net de 782.000 lei, fiind astfel cel mai bun an din istoria companiei, potrivit datelor Ministerului de Finanţe.
Businessul de decoraţiuni interioare Sophia, specializat în zona de comerţ cu perdele şi draperii, numără 30 de magazine, dintre care doar patru unităţi sunt operate direct, iar restul sunt în sistem de franciză. Anamaria Ştefan Georgescu, fondatoarea Sophia Decoration, îşi doreşte să extindă reţeaua pe piaţa locală prin găsirea de parteneri din centrul şi vestul României.
„Suntem într-o perioadă de consolidare a businessului, iar de anul viitor vom încerca să atragem fonduri, investiţii directe sau indirecte, prin intermediul unui fond de investiţii. Ajungi la un moment dat când ai nevoie de mai multe stocuri, de mai mult marketing. Dacă vrei să creşti, nu poţi să faci acest lucru doar prin forţe proprii. Pe plan local mai există loc de expansiune, căutăm parteneri în Timişoara, Arad, Deva, Târgu-Mureş, adică din zonele de vest şi centru ale ţării“, spune Anamaria Ştefan Georgescu, în cadrul emisiunii ZF 15 minute cu un antreprenor, un proiect Ziarul Financiar şi Alpha Bank.
Povestea businessului Sophia a început să se scrie în 2004, în Iaşi, compania pornind la drum cu produse fabricate în India sau inspirate din cultura indiană. În 2011, compania şi-a schimbat numele din Sophia Incredible India în Sophia Home Decoration.
„Businessul s-a transformat de la unul de nişă, care avea produse decorate cu motive tradiţionale, din cultura indiană, la unul mai amplu. Am trecut la un alt capitol, anume perdele şi draperii“, povesteşte fondatoarea.
Segmentul de perdele şi draperii a început să fie dezvoltat încă din 2008, când prieteni ai antreprenoarei i-au cerut să realizeze perdele la comandă.
Sophia are astăzi o reţea formată din 30 de magazine, dintre care 29 se află în România, iar unul este în Miami, SUA, fiind operat în franciză de către un român stabilit acolo. Anamaria Ştefan Georgescu spune că analizează şi expansiunea în alte ţări, însă doar în sistem de franciză. Primii paşi în această direcţie au fost făcuţi prin participarea la diverse târguri internaţionale.
„Aş vrea să fim prezenţi şi în Italia, Franţa sau Marea Britanie. În Anglia am avut un magazin între 2010 şi 2013. Eu am locuit acolo o vreme, dar am revenit în ţară apoi“, spune ea. Astfel, odată cu revenirea fondatoarei în România, unitatea a fost închisă.
Businessul Sophia are deja un partener în Franţa de aproape şase ani, dar nu e un partener de retail, ci un fond de investiţii care deţine peste 60 de apartamente. Acestuia, compania românească îi furnizează produse personalizate.
Portofoliul businessului numără circa 6.000 de produse.
„Creăm colecţii de două ori pe an, avem o echipă de designeri cu care lucrăm şi cu care ne consultăm. Sunt modele care funcţionează, dar sunt şi unele care nu au priză la public“, precizează ea.
Businessul numără 93 de angajaţi, iar în 2021, ultimul an pentru care există date publice, a înregistrat afaceri de 12,7 milioane lei (plus 10%) şi un profit net de 782.000 lei (plus 11,7%), fiind astfel cel mai bun an din istoria companiei, potrivit datelor Ministerului de Finanţe. Cifra de afaceri include rezultatele magazinelor proprii şi taxele de franciză.
Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.
ABONEAZĂ-TE