♦ Compania este lider de piaţă în categoria de apă minerală naturală îmbuteliată în sticlă returnabilă şi are în portofoliu brandurile Perla Harghitei şi Tiva Harghita, disponibile în variantele plată, carbo şi uşor carbo, în toate lanţurile de distribuţie cunoscute.
Temperaturile ridicate din această vară au dus la creşteri şi de două cifre pentru producătorii de ape minerale de pe plan local. Mihai Neagu, directorul general al Perla Harghitei şi Apemin Tuşnad, spune că 2024 este un an bun din perspectiva vânzărilor, atât pentru producătorul de ape minerale, cât şi pentru piaţă.
„Pentru noi este un an foarte bun, un an care depăşeşte aşteptările. Piaţa de ape naturale a avut o creştere de 4-5% până acum, anul acesta, se duce către un avans de 6-7%. Noi ne uităm mereu cum performăm în raport cu aceste creşteri şi pot să spun că până acum la Perla Harghitei vorbim de volume cu 20% mai mari, pe cînd Apemin Tuşnad este undeva la 18-19%. Este o performanţă bună“, spune Mihai Neagu, prezent în cadrul emisiunii ZF 15 minute cu un antreprenor, un proiect Ziarul Financiar şi Alpha Bank.
Volumele cresc şi mai mult în plin sezon de vară. În lunile iulie şi august, creşterea vânzărilor a fost de circa 40% faţă de o lună normală, spune Mihai Neagu.
„Toată categoria de băuturi este puternic impactată în sens pozitiv în lunile iulie şi august şi creează destul de multă presiune pe lanţul logistic, dar este o perioadă de care ne bucurăm“, adaugă el.
Totuşi, astfel de creşteri pun presiune pe procesele interne ale businessului pentru a putea face faţă unei cereri crescute într-un timp foarte scurt.
„Sunt problemele legate de transport, când îţi cresc volumele cu 40% faţă de o lună normală, presiunea pe transportatori este destul de mare, există presiune pe noi, pe tarife, pe timp de livrare. Sunt perioade în care, din păcate, ai şi clienţi nemulţumiţi, dar încercăm să le adresăm cu maturitate şi să apelăm la parteneriatele serioase pe care le avem cu companiile de transport şi de retail“, mai spune Mihai Neagu.
Piaţa a înregistrat nu doar o creştere a volumelor vândute, ci şi a tarifelor produselor. Din 2019 şi până în prezent, preţurile apelor minerale naturale au crescut cu circa 50-60% şi probabil vor mai exista creşteri, precizează Mihai Neagu.
El precizează că există trei elemente cheie în producţia de ape minerale, care ţin de sănătatea izvorului de unde este luată apa, tehnologia folosită în cadrul proceselor de producţie şi diversificarea portofoliului de produse.
De altfel, producătorul de ape minerale Perla Harghitei are în curs de finalizare o investiţie de aproape 6 milioane de euro într-o staţie de gospodărire a apei, ca parte a unui program de modernizare şi eficientizare a sistemelor de captare, îmbuteliere şi livrare a apelor minerale naturale din portofoliu.
Îmbuteliatorul de apă minerală Perla Harghitei are o fabrică amplasată la Sâncrăieni, judeţul Harghita. Compania este lider de piaţă în categoria de apă minerală naturală îmbuteliată în sticlă returnabilă şi are în portofoliu brandurile Perla Harghitei şi Tiva Harghita, disponibile în variantele plată, carbo şi uşor carbo, în toate lanţurile de distribuţie cunoscute.
„Noi am găsit nişte canale de distribuţie destul de sănătoase care ne asigură creştere de double digit de la an la an pe sticla returnabilă la litru. Ne-a ajutat şi contextul şi acest SGR care pune presiune pe comercializarea băuturilor la pet, iar această sticlă returnabilă la litru reprezintă pentru noi o piaţă destul de mare. Dacă reţin bine cifrele, suntem la 60-65% din piaţa totală din sticlele returnabile la litru“, spune Mihai Neagu.
Producătorul de ape minerale a avut anul trecut afaceri de 151 milioane lei, după o creştere de 20% faţă de anul anterior.
Directorul îmbuteliatorului de ape minerale spune că piaţa în care activează este una matură faţă de alte industrii care înregistrează creşteri chiar şi de două cifre, piaţa apelor minerale creşte într-un ritm mult mai lent. Mai mult, noi jucători în piaţă îşi fac mai greu loc în contextul în care există o fidelizare a consumatorilor pentru anumite branduri.
„Există o fidelizare destul de mare pe brandul de apă minerală naturală, în România cel puţin. Oricine ar vrea să intre în industria de ape minerale naturale, pe lângă faptul că va trebui să îndeplinească condiţiile de resursă, capacitate, tehnologie, trebuie să se gândească că există o fidelizare majoră a consumatorului în ceea ce priveşte brandul pe care îl consumă“, explică el.
Piaţa apelor minerale din România este dominată de brandurile locale. Borsec, AQUA Carpatica şi brandurile Coca-Cola HBC România – Izvorul Alb şi Dorna – se luptă de ani buni pentru poziţia de lider.
Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.
ABONEAZĂ-TE