♦ „Am depus un proiect pe fonduri europene, aşteptăm răspunsul. Ne-am propus să inaugurăm fabrica la final de 2025“ ♦ Investiţia în forma actuală e condiţionată de aprobarea fondurilor europene ♦ Produsele din portofoliul Transilvania Nuts ajung în 26 de pieţe din Europa şi Asia ♦ Compania testează şi piaţa din SUA, unde are în plan să intre cu produsele sale.
Transilvania Nuts, companie care activează în domeniul procesării nucilor, controlată de antreprenorii Levente Bara şi Alexandru Chiric, are în plan construirea unei noi fabrici în Ciugud, judeţul Alba, lângă cea existentă deja. Levente Bara, cofondator al businessului, spune că unitatea de producţie ar putea fi deschisă până la finalul anului 2025.
„Avem un plan de investiţii prin care să construim o fabrică lângă cea actuală, la Ciugud, judeţul Alba. În noua unitate, vom realiza produsele cu valoare adăugată din gama Nutribon, iar actuala fabrică o păstrăm pentru procesarea nucii. Ne-am propus ca la finalul anului 2025 să fie gata. Va fi o unitate de producţie nouă, ultramodernă, cu multă tehnologie“, spune Levente Bara, prezent în cadrul emisiunii ZF 15 minute cu un antreprenor, un proiect Ziarul Financiar şi Alpha Bank.
Valoarea investiţiei se ridică la circa 7 milioane de euro, iar o parte din finanţare va fi asigurată din fonduri europene. Investiţia în forma actuală e condiţionată de aprobarea fondurilor europene.
„Avem terenul, iar proiectul este finalizat în proporţie de 99%. Am depus un proiect pe fonduri europene, pentru a obţine sprijin financiar pentru această fabrică. Aşteptăm răspunsul pentru finanţare, iar odată ce vom avea undă verde, începem lucrările. Fără finanţarea europeană, o să stăm un an pe tuşă. Dacă vine o contracţie mai puternică în piaţă, nu vreau să expunem compania la riscuri financiare prea mari“, explică el.
În actuala fabrică, antreprenorii au investit peste 4 milioane de euro, dintre care un sfert au fost fonduri europene, potrivit site-ului companiei.
Transilvania Nuts procesează anual circa 5.000 de tone de nucă şi este unul dintre cei mai mari exportatori de profil. Produsele companiei ajung în 26 de ţări din Europa şi Asia, iar recent firma a intrat şi pe piaţa din SUA. Circa jumătate din producţia companiei merge la export. „În continuare, atacăm agresiv noi pieţe. Am trimis deja nişte mostre în SUA, vrem să deschidem piaţa americană“, precizează antreprenorul.
Transilvania Nuts procesează nucă însă, are în portofoliu şi produse de tip snackuri sănătoase realizate din nuci şi fructe uscate, sub brandul Nutribon. Bunurile fabricate sub acest brand merg în proporţie de 80% către piaţa locală, iar restul la export. Gama de produse Nutribon reprezintă circa 25% din businessul Transilvania Nuts.
Compania înregistrează o creştere a vânzărilor în acest an peste aşteptările iniţiale. Avansul vine ca urmare a unei prezenţe mai extinse a brandului Nutribon în retail.
„Creşterea se datorează unei prezenţe mai vaste în piaţă, ne-am listat în mai multe magazine, iar prezenţa la raft a crescut semnificativ, ceea ce a adus creşteri. Avansul nu vine însă ca urmare a unui apetit sănătos de consum“, explică el.
Compania Transilvania Nuts a raportat în 2023 o cifră de afaceri de 73 milioane de lei, cu 14% mai mare faţă de anul precedent, potrivit datelor Ministerului de Finanţe.
Levente Bara spune că se observă o scădere a apetitului de consum în piaţă, însă atenţia tot mai mare a oamenilor pentru produsele sănătoase reprezintă un avantaj pentru businessul pe care îl controlează.
„Oamenii caută un stil de viaţă sănătos, iar produsele noastre se încadrează în această categorie. Ne aşteptăm la unele scăderi în volum, dar noi în continuare atacăm agresiv pieţe noi, fapt ce ne va permite să ne dezvoltăm“, mai spune el.
Producătorul continuă să lanseze şi articole noi, acestea fiind adaptate atât la cererea clienţilor, cât la condiţiile economice.
„Nu putem să aşteptăm ca cineva să ne salveze în caz de scăderi de vânzări. Trebuie să fim proactivi şi să urmărim piaţa atent, astfel încât să ne ţinem businessul în limitele bugetate“, precizează Levente Bara.
Sub umbrela Nutribon, compania are în portofoliu seminţe, nucifere, fructe uscate şi cereale pentru micul dejun. Nutribon a fost cumpărat în 2019 de Transilvania Nuts de la compania Ram Servicii, controlată de doi antreprenori locali.
Sub marca Transilvania Nuts, compania produce miez de nucă organic, cât şi convenţional. De asemenea, sub brandul Yoli, producătorul realizează batoane vegane din nuci şi fructe.
Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.
ABONEAZĂ-TE